معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از کشف تخلف 42 میلیارد ریالی در یکی از بانک‌های دولتی استان گلستان توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خبر داد.

تخلف 42 میلیارد ریالی یکی از بانک‌های گلستان

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، علی‌اصغر اصغری گفت: در پی شکایت یک واحد تولیدی علیه یکی از بانک‌های دولتی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان گلستان مبنی بر تخلف احتمالی گرانفروشی، موضوع به سازمان صمت استان ارجاء و در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت .

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در این خصوص گفت، در پی مراجعه بازرسان این سازمان به واحد مورد نظر و پس از بررسی‌های مکرر تخلف گرانفروشی در محاسبه اعطای تسهیلات ارزی این بانک دولتی محرز و پرونده تخلف این واحد به ارزش ریالی 42میلیارد و 375 میلیون و 595 هزار و 680 ریال در حق دولت و شاکی تشکیل و برای صدور راًی نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

اصغری همچنین با اشاره به اهمیت عملکرد بانک‌ها و شیوه‌های نوین بانکداری در جامعه، ایجاد حس اعتماد در میان دارندگان حساب را از وظایف اصلی بانکداری دانست و از تمامی مدیران بانک‌ها در استان خواست تا با رعایت دقیق قوانین نظام بانکی و محاسبات دقیق سود و زیان حساب مشترکان خود از ایجاد هرگونه بی‌اعتمادی و نارضایتی در شهروندان جلوگیری کنند.

وی بازرسان این سازمان را حامیان اصلی حقوق مصرف‌کنندگان دانست و افزود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مطابق قانون با واحد متخلف و فرد خاطی برخورد خواهد شد.

وی همچنین از تمامی شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی در این خصوص مورد را سریعا از طریق سامانه 124 به بازرسان این اداره اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار