تا به همین لحظه که این سیاهه را می خوانید، قانون مکتوبی درباره آقازاده‌گی وجود نداره ولی همین قانون نانوشته کلی حساب و کتاب داره و الا با توجه به مزایای ناچیز! آقازاده‌گی، 80 میلیون آقازاده تو مملکت داشتیم و امکان داشت سیل آقازاده ها از کشورهای دوست و برادر راهی ایران شن.

طنز/ از آقازاده‌گی ما تا آقازاده‌گی آقازاده‌ها!

به گزارش گلستان 24، از قدیم رسم بوده- البته حالاهم فعلا رسمه و شاید در آینده هم رسم باشه- که وقتی یه آدمی با بچه اش وارد مجلسی می شد، می پرسیدن: "آقازاده شما هستن؟". برای ما هم پیش می اومد ولی از همون قدیما از این واژه آقازاده بدم می اومد. دلیلش رو نمی دونم ولی شاید یکی از دلایلش این بود که همون بی انصاف که مارو آقازاده می خوند، در نبود بزرگترها حسابی با پس گردنی (همون پسی) از خجالتمون در می اومد.

 آقازاده‌گی

بزرگتر که شدم، فهمیدم آقازده ای که به ما می گفتن کلا الکی بوده. تازه اونایی هم که از سر احترام می گفتن یا نمی دونستن چی می گن یا منو نمی شناختن. الکی الکی که نمیشه کسی آقازاده بشه. برای آقازاده شدن، یه باب پدر بزرگوار لازمه تا زحمت و یا ... بکشه، تا جگر گوشه بابایی، آقازاده بشه. البته آقازاده‌گی هم درجه و مراتب داره که این درجات به زحمات شبانه روزی پدر بستگی داره. وقتی که جگرگوشه به سن آقازاده‌گی میی رسه، اونوقته که نونش تو روغنه و مستقیم سر سفره نفت( چاه نفت) جلوس می فرمایند و بر مسند امور می نشینند.

تا به همین لحظه که این سیاهه را می خوانید، قانون نوشته شده ای درباره آقازاده‌گی وجود نداره ولی همین قانون نانوشته کلی حساب و کتاب داره و الا با توجه به مزایای ناچیز! آقازاده‌گی، 80 میلیون آقازاده تو مملکت داشتیم و امکان داشت سیل آقازاده ها از کشورهای دوست و برادر راهی ایران شن. اون وقت بود که باید صدها یا میلییون ها برابر این چیزی که نفت، گاز، خاک و.... داریم، در طبق اخلاص می زاشتیم و همه آقازاده ها رو از مزایای آقازاده‌گی بهره مند می کردیم.

بگذریم؛ متاسفانه عده ای از سر بیکاری به این قشر بی حاشیه آقازاده ها هجمه کردن و زحمت جگرگوشه ها رو زیر سوال بردن. حتی این اواخر یکی از آقازاده ها رو به خاطر تلاش برای برگزاری انتخابات سالم!، حفظ اسناد نفتی تو دانشگاه آزاد! توسعه ورزش  و ژانگولربازی در خیابان علی الخصوص پس از انتخابات، شستن پول، صرف 2 میلیارد تومان از بودجه کشور برای پرشور شدن انتخابات، آوردن شرکتهای نفتی بدون هیچ چشم داشتی! به کشور و... دستگیر کردن و فرستادنش آب خنک بخوره تا نشون بدن که تو این مملکت به خلق خدا نباید خدمت کرد. هر چند که این آقازاده خدا رو شکر گناه این مسئولین رو به پای مردم ننوشته و روند خدمت رو در زندان هم ادامه داده و به زندانی ها سکه هدیه می ده تا نکنه خدای ناکرده، آب خنک خوردن، خللی در خدمتش به مردم و کشور ایجاد کند.

سراج24

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار