این کلیپ گزیده ای سخنرانی استاد علی اکبر رائفی در ایام محرم که بخشی از آن درباره مقام بالای حضرت زینب سلام الله علیها بوده می باشد .

سخنرانی استاد علی اکبر رائفی پور درباره حضرت زینب سلام الله علیها/تحلیل قمه زنی

سخنرانی استاد علی اکبر رائفی پور درباره حضرت زینب سلام الله علیها/تحلیل قمه زنی

این کلیپ گزیده ای سخنرانی استاد علی اکبر رائفی در ایام محرم که بخشی از آن درباره مقام بالای حضرت زینب سلام الله علیها بوده می باشد . در کلیپ فوق با دلیل های منطقی و عقلی و با مدرک نظر افرادی درباره حضرت زینب سلام الله علیها که قمه زنی می کنند یا به قمه زنی امر می کنند و متاسفانه لباس مرجعیت نیز بر تن دارند تحلیل و رد خواهد شد . افراد قمه زن معتقدند که طبق حدیثی در بحار الانوار حضرت زینب سلام الله علیها هنگام دیدن سر امام حسین علیه السلام سر خود را بر چوب کجاوه شتر آنقدر کوبیدند که از آن خون آمد ! و ایشان نیز به همین دلیل فتوا بر قمه زنی داده اند !؟!؟!؟! اما به دلایل زیر این ادعا کاملا غلط و بی اساس می باشد و جز بهانه ای برای انجام کارهای غلط خود نمی باشد .
1- فردی که این حدیث از زبان او در بحار الانوار نقل شده خود کارگزار ابن زیاد (ابن ابیه!) بوده 
2- این حدیث مرسل می باشد یعنی سلسله راویان ندارد ( یعنی معلوم نیست چه کسی این حدیث را از زبان کارگزار ابن زیاد نقل کرده ) خود علامه مجلسی نیز ذیل این حدیث بر مرسل بودن آن تاکید داشته است 
3- در این حدیث گفته شده که حضرت زینب سلام الله علیها پس از دیدن سر مبارک امام حسین علیه السلام شروع به زدن سرش به چوب کجاوه شتر کرد در حالی که طبق روایات صحیح و معتبر سر مبارک امام حسین علیه السلام پس از بریده شدن توسط فردی به اسم خولی ربوده شده بود و تا یک روز بعد از عاشورا در خانه این فرد بوده پس حضرت زینب چه طور آن سر را در همان روزه دیده ؟ 
4- شیخ عباس قمی صاحب کتاب های مفاتیح الجنان و منتهی الآمال در این باره می گویند که این کار از عقیله بنی هاشم که صاحب مقام رضا و تسلیم بوده اند کاملا بعید است (منبع در کلیپ)
5- لشکریان یزید قصد تحقیر اهل بیت امام حسین علیه السلام را داشته اند . حال چه طور ممکن است بعد از این همه ظلم و جسارتی که به اهل بیت ایشان پس از شهادت امام شد برای حمل اهل بیت شتر کجاوه دار بیاورند ؟! در بهترین حالت نقل شده که ایشان را برای تحقیر کردن بر شتر برهنه سوار کردند ! با این شرایط چوب کجاوه کجا بوده است ؟ (کجاوه ای وجود نداشته !)

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار