مردم عراق آماده میزبانی از بزرگترین راهپیمایی جهان:

در حالی که ۸روز به انجام مراسم اربعین حسینی در کربلایی معلی باقی مانده است که مردم عراق در حال آماده شدن برای میزبانی از بزرگترین اجتماع جهان هستند.

ورود یک میلیون ایرانی به خاک عراق

به گزارش گلستان24، با وجود آنکه هشت روز به اربعین حسینی در عراق باقی مانده است، حدود یک میلیون ایرانی وارد عراق شده‌‌اند و منابع خبری از حضور گسترده زائران ایرانی در مرزهای زمینی خبر می‌‌دهند.

راهپیمایی

مردم شهرهای منتهی به کربلای معلی در سراسر عراق در حال آماده شدن برای بزرگترین میزبانی جهان هستند چرا که به گفته برخی مقامات رسمی و مذهبی عراق، پییش‌بینی می‌شود راهپیمایی امسال باشکوه تر از سال‌های گذشته باشد؛ راهپیمایی جهانی اربعین حسینی متشکل از مسلمانان و حتی غیرمسلمانانی است که از سراسر جهان برای تجدید پیمان با آرمان‌های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خود را به شهر کربلایی معلی می‌رسانند.

مسیر 90 کیلومتری نجف-کربلا مسیر اصلی راهپیمایی اربعین است که عموم ایرانی‌ها از این مسیر خود را به حرم امام حسین(ع) می‌رسانند؛ برخی از ایرانیان نیز همراه با مردم سایر شهرهای عراق که راهپیمایی خود را زودتر از موعد آغاز کرده‌اند تا در روزهای آینده شرایط برای دیگر راهپیمایان مساعدتر باشد اما عمده زائران ایرانی از چند روز دیگر از حرم حضرت علی(ع) در نجف اشرف، عازم کربلای معلی خواهند شد.

به گزارش تسنیم، مردم عراق در تمام مسیرهای منتهی به حرم امام حسین(ع) با برپا کردن موکب‌های مردمی خود را برای استقبال از زائران و راهپیمان حسینی از سراسر جهان آماده کرده‌اند.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار