گوشی ZenFone AR اولین گوشی ایسوس است که مجهز به فناوری واقعیت مجازی بوده و با ابزار تانگوی و پلاتفورم واقعیت مجازی دی دریم شرکت گوگل نیز سازگاری دارد.

اولین گوشی واقعیت مجازی ایسوس با سه دوربین از راه رسید

به گزارش گلستان 24، به نقل از اسین ایج، مدل اولیه این گوشی در ماه ژانویه در نمایشگاه سی ای اس در معرض دید علاقمندان قرار گرفت و عرضه عمومی آن از تابستان آغاز می شود.

از جمله دیگر امکانات این گوشی می توان به سیستم عامل Android ۷.۰ Nougat، ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، پردازنده قدرتمند Snapdragon ۸۲۱ و پردازنده گرافیکی Adreno ۵۳۰ اشاره کرد. همچنین ممکن است مدلی از این گوشی با ۸ گیگابایت رم نیز روانه بازار شود. هر چند این موضوع به طور قطعی تایید نشده است.

استفاده از پلاتفورم های تانگو و دی دریم در این گوشی ردگیری تحرکات افراد، برآورد فاصله و ابعاد اشیای مختلف، خودآموزی گوشی و ... را ممکن می کند.

گوشی هوشمند ایسوس

نمایشگر فوق دقیق و ۵.۷ اینچی گوشی مذکور قابلیت نصب ابزاری برای تبدیل آن به هدست های واقعیت مجازی را دارد و بهینه سازی هایی بر روی نمایشگر یاد شده برای مشاهده جلوه های بصری سه بعدی صورت گرفته است.

ZenFone AR دارای سه دوربین در پشت خود برای ردگیری حرکات و محاسبه فاصله اشیا با خود است. یکی از این دوربین ها ۲۳ مگاپیکسلی بوده و دارای حسگر IMX۳۱۸ سونی است. حسگر فاصله سنج دوربین یاد شده مجهز به پروژکتور مادون قرمز است. باتری این گوشی ۳۳۰۰ میلی آمپری می باشد.

ZenFone AR اولین گوشی نیست که با فناوری تانگوی گوگل سازگاری دارد. پیش از این شرکت لنووو گوشی Lenovo Phab Pro ۲ را با همین قابلیت در سال گذشته عرضه کرده بود.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار