محققان موبایلی ساخته اند که انرژی مورد نیاز خود را از فضای اطرافش دریافت می کند و به عبارت دیگر بدون باتری کار می کند.

این موبایل بدون باتری کار می کند

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از ویرد، این دستگاه براساس فناوری ساخته شده که در زمان جنگ سرد میان آمریکا و روسیه به کار می رفت.

نمونه اولیه این دستگاه با توجه به تکنیکی به نام Backscatter (فناوری انعکاس امواج رادیویی و غیره) کار می کند که بر اساس آن دستگاه می تواند از امواج رادیویی برای برقراری ارتباط استفاده کند.

با توجه به میزان انرژی بالای تلفن هوشمند، این دستگاه برای برقراری ارتباط از قابلیت های آنالوگ به جای دیجیتال استفاده می کند. جالب آنکه این فناوری مربوط به زمان جنگ سرد میان آمریکا و روسیه است. البته محققان دانشگاه واشنگتن در سیاتل قبلا یک پوستر آواز خوان و سیستم Passive Wi-Fi را براساس فناوری Backscatter ساخته اند.

هرچند روش های دیگری براساس فناوری Backscatter ساخته شده اند، اما دستگاه جدید کارآمدتر است. در همین راستا وامسی تالا یکی از پژوهشگران دانشگاه واشنگتن می گوید: تبدیل حرف های انسان به سیگنال های دیجیتالی به انرژی زیادی نیاز دارد.

این دستگاه با الهام از باگ های صوتی کار می کند که در زمان جنگ سرد توسط جاسوسان روس برای ارسال اطلاعات استفاده می شد و فقط به وسیله امواج رادیویی با فرکانسی مشخص تولید می شود.

درحال حاضر نمونه اولیه این دستگاه بسیار ساده است که شامل یک بستر عددی لمسی و صفحه نمایش کوچک LED است. اما در آینده پیشرفته تر خواهد شد.

منبع:مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار