شرکت مایکروسافت در آپدیت جدید ویندوز، مقابله با بدافزارها و حملات سایبری را در دستور کار قرار می‌دهد.

گام بزرگ مایکروسافت برای مبارزه با حملات سایبری

به گزارش گلستان 24 ؛ شرکت مایکروسافت در به‌روزرسانی جدید ویندوز امکانات قابل توجهی را به آن خواهد افزود و هوش مصنوعی در این کار نقش اساسی ایفا می‌کند. در پستی وبلاگی که توسط مایکروسافت منتشر شده  توضیحاتی درباره ویژگی‌های جدید ارائه شده است. راب لفرتز، مدیر بازرگانی ویندوز می‌گوید در این به‌روزرسانی از خدمات کلود (cloud) استفاده می‌شود و به‌منظور محافظت از ویندوز در برابر تهدیدات پیشرفته همچون حملات سایبری، آنتی‌ویروس هوش مصنوعی طراحی و ساخته می‌شود.

هوش مصنوعی توانایی مقابله با انواع برافزارهای شناخته‌شده و ناشناس را دارد. بنابراین می‌تواند بدافزارهای ارائه‌شده را بلافاصله قرنطینه کند و با استفاده از سیستم کلود و به‌منظور شناسایی بدافزار، یک نوع امضای دیجیتالی ایجاد کند تا از رایانه‌های دیگر در برابر بدافزار ارائه‌شده محافظت کند. طبق گفته کارشناسان امنیتی، در حدود 96 درصد حملات سایبری از بدافزارهای جدید استفاده می‌شود از اینرو ویژگی فوق بسیار در این مورد کارآیی خواهد داشت.

گام بزرگ مایکروسافت برای مبارزه با حملات سایبری

مایکروسافت در مرحله اول ویژگی‌های جدید را تنها در اختیار کاربران و مشتریان تجاری خود قرار می‌دهد و در مراحل بعد آن را برای کاربران عادی نیز امکانپذیر خواهد کرد. از برنامه‌های دیگر مایکروسافت این است که طرح مقابله با بدافزارها رو روی پلت‌فرم‌های دیگر غیر از ویندوز نیز فعال کند. طرح اولیه این برنامه در زمستان 2017 عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار