گروهی از اهالی رسانه، سینما و سیاستمداران بعضا حامی دولت بودند، چون اسلاف نهضت آزادی و جبهه ملی، با ژست نه به اعدام و نه به خشونت و در لفافه اصطلاحات بعضا حقوقی به دنبال اعاده دادرسی قاتل گلستان هفتم بودند.

واکنش اصلاح طلبان به اعدام محمد ثلاث! + تصاویر
به گزارش گلستان24؛ قصه قدیمی نیست. قصه سه مادر و یک نوعروس. مادری که با لهجه شیرین ترکی می‌گفت: آماده میشدم تا پسرم را داماد کنم و او زندگی من بود، اما دادمش به حضرت زهرا (س). نوعروسی که آرزوی دلبری از همسر جوانش را در دوران عقد به دلش گذاشتند و با لباس سیاه بر مزار دردانه‌اش ذره ذره جان می‌داد. قصه هنوز هم بوی تازگی می‌دهد. خیلی دور نشده‌ایم. ۴ ماه قبل بود، در شبی عجیب که گلستان هفتم به مدد دراویش یکپارچه آتش شده بود اتوبوس مرگ از روی آرزو‌های سه مادر، سه پدر، خانواده و همسر عبور کرد. به همین راحتی سه جوان به کام مرگ فرو رفتند و تصاویرشان زینت‌بخش بهشت شهدا شد و محمد ثلاث راننده اتوبوس تنها گفت من عصبانی بودم از سر عصبانیت چنین اقدامی انجام دادم و حرکت کردم و رفتم رویشان!
روز گذشته، اما قاتل دیوانه به چوبه دار آویخته شد تا اندک مرهمی بر دل داغدیده‌های حادثه گلستان هفتم شود. در مواجهه با اجرای عدالت سه موضع مختلف شاهد بودیم. مردم عادی که خاطره تلخ از موضوع داشتند، چون دیگر حوادث از اجرای عدالت علیه قاتل استقبال کردند. دسته دوم گروهی اکانت‌های فیک و مجازی که عمدتا از خارج کشور شارژ می‌شوند با فحاشی به قوه قضائیه و نظام همراه بود. اما دسته سوم برخی اهالی رسانه، سینما و سیاستمداران بعضا حامی دولت بودند که، چون اسلاف نهضت آزادی و جبهه ملی، با ژست نه به اعدام و نه به خشونت و در لفافه اصطلاحات بعضا حقوقی به دنبال اعاده دادرسی قاتل گلستان هفتم بودند، که عملا نتیجه‌ای جز همان دسته دوم را دنبال منتها در پوشش دنبال نمی‌کردند.
شاید باورش سخت است، اما رژیم کودک‌کش صهیونیستی از اولین گروه‌هایی بود که پس از اعدام پیام تسلیت داد. اکانت رسمی آن‌ها در توییتر نوشت:

314065_295

زهرا موسوی خامنه از دختران میرحسین موسوی در واکنش به اعدام قاتل جوانان نیروی انتظامی با ایجاد فضای احساسی نوشت:

314054_758

از سویی مهناز افشار با بازنشر توییتی که با لحنی ادبی سعی در مظلوم‌نمایی و شهیدسازی از محمد ثلاث داشت. در این توییت آمده که:

314057_636 (1)

مصطفی تاجزاده مرد همیشه در صحنه اصلاحات هم با تخطئه فراکسیون امید و خطاب به قوه قضائیه با ژستی حق به جانب نوشت:

314059_529

عبدالله رمضان‌زاده از فعالین اصلاح‌طلب و حامی دولت با زیر سوال بردن استقلال قوه قضائیه نوشت:

314058_726

بخش مهمی از مشکلات و معضلات موجود و اینکه به جای کاهش، افزایش هم می‌یابند، متأثر از این مسئله است که می‌بینی دست‌اندرکاران سابق امور اجرایی مملکت، در بسیاری موارد، همان رفتاری را می‌کند و همان حرفی را می‌زند که اپوزیسیون می‌خواهد! گاه حتی جلوتر از ضدانقلاب. یک نمونه، مطالبی بود که در ایام مناظره‌ها بیان شد یک لحظه فرض کنید منافقین می‌خواستند در آن انتخابات، نامزد داشته باشند! آیا جز این است که آن نامزد، مثلا درباره دهه ۶۰ جوری سخن می‌گفت که گویی عزم کرده جای شهید و جلاد را عوض کند؟! و آیا جز این است که توان موشکی کشور را به چالش می‌کشید؟! و آیا جز این است که قوه قضائیه را و اساسا امام و نظام را، بابت بدیهی‌ترین و طبیعی‌ترین برخورد با اعضای همچنان مصر بر دشمنی گروهک‌های تروریستی، سرزنش می‌کرد؟! یک نمونه دیگر را، اما همین روز‌های اخیر بر سر اجرای عدالت روی قاتل دیوانه شاهد بودیم!
کمی به عقب و شب حادثه بازگردیم. در فیلمی که از طبقات ساختمان مشرف به حادثه گرفته شده و توسط کانال‌های طرفدار دراویش منتشر شد، تعدادی از دراویش در حالی که از زیر گرفته شدن ماموران نیروی انتظامی سر از پا نمی‌شناسند، فریاد می‌زنند: ممد ثلاث ۵۰ نفرشان را زیر گرفت!
متهم در اولین جلسه دادگاه در پاسخ به سوال قاضی مبنی بر اینکه چرا به سمت ماموران حمله کردید، گفت: عصبی بودم، در آن لحظه به هیچ چیزی فکر نمی‌کردم.
ثلاث درپاسخ به سوال دیگر قاضی کشکولی مبنی بر اینکه چرا با اتوبوس به ماشین‌های مردم خسارت زدید؟ گفت: در آن لحظه اختیار دست خود آدم نیست. پایم روی گاز بود، اما حقیقتا جلوی چشمم چیزی را نمی‌دیدم و از روی عصبانیت حرکت کردم.
قاضی پرسید آیا اتهام قتل عمد سه نفر را قبول دارید که ثلاث در پاسخ گفت: بله.
قاضی ادامه داد: قتل این افراد نتیجه عملکرد چه کسی بوده است که متهم پاسخ داد: بنده، من حرکت کردم و رفتم رویشان.
متهم در پاسخ به سئوال قاضی مبنی بر اینکه شما ادعا کردید توسط ناجا کتک خوردید آیا دوستان دیگر شما نیز اقدامی مشابه اقدام شما انجام دادند چرا؟ ثلاث در پاسخ گفت: نه من عصبانی بودم و از سر عصبانیت چنین اقدامی انجام دادم.
وی در پاسخ به سئوال دیگر قاضی مبنی بر اینکه آیا عنوان اتهامی اخلال در نظم عمومی را قبول دارید گفت: من کاری نکردم. به دنبال دوستم که در بازداشت بود رفتم. آن‌ها به او اتهام سرقت خودرو زدند در حالی که او سه هکتار باغ دارد.
در جلسه سوم رسیدگی به اتهامات ثلاث شاهدان عینی هم حضور داشتند به طوری که گروهبان زارع با بیان اینکه مغز شهدای ناجا کف خیابان ریخته بود، گفت: اتوبوس طوری از روی برخی از شهدا رد شده بود که سر آن‌ها متلاشی شده بود.
وی در پاسخ به این سئوال قاضی مبنی بر اینکه چطور راننده اتوبوس بازداشت شد، گفت: او در ترافیک گیر افتاد و بازداشت شد؛ من حدود ۲۰۰ متر از مکان بازداشت وی فاصله داشتم.
زارع در پاسخ به سئوال دیگر قاضی مبنی بر اینکه بعد از برخورد اتوبوس، آیا کسی به سمت آن تیراندازی کرد، گفت: هیچ‌کدام از ما سلاح گرم نداشتیم.
شاهد ماجرای پاسداران در پاسخ به این سئوال قاضی مبنی بر اینکه جای گلوله در شیشه‌های اتوبوس است، گفت: ما سلاح گرم نداشتیم.
قاضی پرسید؛ آیا به چشم خود، راننده اتوبوس را دیدید که زارعی پاسخ داد: بله او ابتدا آهسته حرکت می‌کرد، بطوریکه ما فکر می‌کردیم یگان ویژه نیرو آورده است؛ اما پس از آن سرعت گرفت.
ضیا نبوی از مجرمین فتنه ۸۸ که به تازگی از زندان آزاد شده، با ژست مخالفت اصطلاحا هم علی را حق می‌داند و هم معاویه را و نوشت:

314060_434

پدر آتنا دائمی هم در صف حامیان دراویش و در کنار اصلاح‌طلبان و جنبش سبزی‌ها و اکانت رژیم صهیونیستی نوشت:

314061_694

مریم شریعتمداری از دختران مشهور ماجرای کشف حجاب‌های سال اخیر هم در دفاع از ثلاث گفت:

314062_588

امیر ابتهاج از فعالین ملی-مذهبی هم دوباره، چون قدمای خود که امام راحل (ره) به علت مخالفت آن‌ها به حکم صریح قصاص در قرآن مرتد خوانده بود، در صفحه شخصی‌اش نوشت:

314063_150

 
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار