شبکه اجتماعی توییتر مدعی شد در پی افزایش فشارها برای برخورد با تروریست‌ها در فضای مجازی، حساب کاربری هزاران نفر از تروریست‌ها را مسدود کرده است.


توییتر مدعی پاک کردن حساب‌های تروریستی شد

به گزارش گلستان 24 ؛ توییتر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی مدعی شد در پی افزایش فشار‌ها مبنی بر برخورد با تروریست‌ها و کسانی که آرامش روانی کاربران را در فضای مجازی برهم می‌زنند، حساب کاربری تعداد زیادی از این افراد را مسدود کرده است.

آخرین گزارش شفاف‌سازی توییتر، در دی و بهمن ۱۳۹۷ نشان می‌دهد که مسئولان امنیتی این شبکه با استفاده از سیستم‌های شناسایی و ردیابی داخلی این شرکت تعداد ۱۶۶۵۱۳ حساب کاربری مربوط به تروریست‌ها را غیرفعال و مسدود کرده‌اند. یکی از مدیران ارشد توییتر در این خصوص گفت: بیش از ۹۱ درصد حساب‌های کاربری تروریست‌ها توسط متخصصان توییتر و با استفاده از فناوری‌های داخلی شرکت شناسایی شدند.

البته این تعداد از حساب‌های مسدود شده در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است. تعداد زیادی از اعضای فعال گروه‌های تروریستی در جهان از رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر برای ترویج افکار و عقاید خود بهره‌برداری می‌کنند و با توجه به حضور میلیون‌ها نفر با تفکر و نگرش‌های متفاوت در این فضا، تروریست‌ها تاثیرات مخربی را روی برخی از کاربران می‌گذارند.

توییتر علاوه بر برخورد با تروریست‌ها، حساب کاربری تعداد ۴۵۶۹۸۹ تن از کاربرانی را که به کودک‌آزاری و ترویج آزار جنسی کودکان در این شبکه اجتماعی اقدام می‌کردند شناسایی کرد. هوش مصنوعی در فرآیند ردیابی و مسدودسازی حساب‌های کاربری این کاربران متخلف نقشی اساسی داشته  و از زمان مجهز شدن توییتر به این فناوری سرعت پاک‌سازی این شبکه اجتماعی بیشتر شده است. حجم مسدودسازی‌ها در ماه‌های اخیر به حدی بوده که حدود ۱۷ درصد از حجم کل حساب‌های فعال در توییتر  را کاهش داده است.

توییتر حساب کاربری تعداد زیادی از تروریست‌ها را مسدود کرد

توییتر اعلام کرد کاربران با اعلام گزارش‌های خود از حساب‌های کاربری غیرمجاز و متخلف می‌توانند نقش بزرگی در امر ایمن‌سازی هرچه بیشتر توییتر داشته باشند. طبق آمار‌های منتشر شده، توییتر در بازه زمانی دی و بهمن ۱۳۹۷ تعداد ۶۹۰۴ درخواست برای بررسی و یا برخورد با ۱۱۱۱۲ حساب کاربری از سراسر جهان را دریافت کرده است. از تعداد اعلام شده تنها ۸ درصد از درخواست‌ها به حذف محتوایی خاص و مابقی به مسدودسازی حساب کاربری مربوط بوده است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار