افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه اقلیت‌های نژادی علیرغم اعتراضات ضد نژادپرستی ادامه دارد و این بار یک مرد لاتین‌تبار به ضرب گلوله پلیس شهر «سن برناندینو» کشته شد.

خشونت پلیس آمریکا جان یک لاتین‌تبار را گرفت +فیلم

به گزارش گلستان ۲۴؛ تحقیقاتی درباره مرگ مردی لاتین‌تبار که بر اثر تیراندازی پلیس شهر «سن برناندینو» در ایالت کالیفرنیا کشته شده، در جریان است. بنابر اعلام اداره پلیس سن برناندینو، این مرد شب گذشته به ضرب گلوله یک افسر گشت پلیس این شهر جان خود را از دست داد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، اداره پلیس این شهر مدعی شده این مرد لاتین‌تبار اسلحه به دست داشته است. بعد از زخمی شدن وی، این فرد به بیمارستان برده شد اما جان خود را از دست داده بود.

 

در حالی‌ که تظاهرات علیه قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی که چندی قبل به دست ماموران پلیس شهر «مینیاپولیس» کشته شد، ادامه دارد، رسانه‌ها شب گذشته نیز از قتل یک سیاه پوست دیگر در این کشور خبر دادند.

به نوشته وبگاه «روت»، «دفتر تحقیقات ایالت جورجیا» به نقل از اداره پلیس شهر «آتلانتا» از کشته شدن یک مرد سیاه پوست حین پارک خودرو در محوطه یک رستوران  در جمعه شب به وقت تهران خبر داد. پلیس منطقه اعلام کرد که فرد کشته شده «ریچارد بروکس» نام داشت و بعد از تلاش پلیس برای انجام یک آزمایش هوشیاری و ممانعت وی، ماموران تلاش می‌کنند او را به زندان ببرند.

 به نوشته این وبگاه، پس از مقاومت این فرد سیاه پوست  و جر و بحث با ماموران، پلیس از کلت الکتریکی استفاده می‌کند. فیلم‌های منتشر شده نیز از تلاش ریچارد بروکس برای گریز از چنگال پلیس و سپس به زمین افتادن و مرگ وی حکایت دارد. پلیس ایالت جورجیا اعلام کرده که این شخص بعد از این حادثه به بیمارستان انتقال داده شد، اما  بعد از عمل جراحی درگذشت.

دوشنبه پنجم خردادماه بود که انتشار خبر قتل فلوید، بار دیگر مساله نژادپرستی و تبعیض‌های نهادینه در آمریکا را برجسته کرد. قتل نژادپرستانه فلوید جرقه‌ای برای اعتراضات سراسری در محکومیت قتل او و تبعیض‌ها علیه رنگین پوستان آمریکایی شده و دامنه این اعتراضات به کشورهای متحد آمریکا هم رسیده است.

این فیلم را در لینک زیر مشاهده کنید:

لینک مشاهده کلیپ

انتهای پیام / فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار