گفتگویی دوستانه با سردار آزمون

بازیکن گنبدی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه می توانستم تعداد گل های بیشتری برای تیم ملی بزنم، گفت: هنوز تیم آینده را برای فصل پیش رو انتخاب نکرده ام.

تیم آینده را انتخاب نکرده ام/ می‌توانستم گلهای بیشتری بزنم

به گزارش گلستان 24، در خصوص اینکه توانسته در ۱۰بازی که پیراهن خوش رنگ تیم ملی ایران را به تن کرده است پنج گل بزند، تاکید کرد: هم تیمی های من ستاره هستند و من را خیلی خوب حمایت کردند. باید بیشتر از این در تیم ملی گل هایم را ثبت کنم.

در رقابت های جام جهانی مقدماتی آسیا، حرکت عرضی سردارآزمون در محوطه جریمه و ضربه او با پای راست در حالی گل اول ایران مقابل ترکمنستان را رقم زد که او توانست تعداد گل های خودش را در تیم ملی دو رقمی کند. او با بیان اینکه «از پدر و مادرم ممنونم که همیشه حامی من بودند» گلش را به پدر و مادرش که در جایگاه ویژه نشسته بودند تقدیم کرد.

 

استقبال مردمی از سردار آزمون

نوجوانی های سردار با والیبال گذشت

۹ ساله بود که سراغ توپ و چمن سبز رفت. در حالی که پدرش در دنیای والیبال برای خودش سرداری بود اما سردارش به سراغ فوتبال رفت. دنیای فوتبالی او با دروازه بانی شروع شد و حتی در رده های سنی ۱۲ و ۱۳ هم به تیم ملی دعوت شده بود. نوجوانی که نشان داده بود از همان کودکی پتانسیل های خوبی دارد اما هر بار از تیم ملی فوتبال خط خورد تا راه پدر را برای مدتی ادامه دهد و به سراغ والیبال برود.

در حالی که والیبال بازی می کرد رویای سبز فوتبال و دریبل در سر داشت. به خاطر همین هم وقتی در ۱۵ سالگی به تیم ملی جوانان والیبال دعوت شد یک روز قبل از اردوی جوانان، تیم ملی را رها کرد و به بازی هایی استانی فوتبال رفت و دوباره چمن سبز فوتبال را به تور والیبال ترجیح داد.

از سپاهان تا روبین کازان با پرواز فرست کلاس

پاییز ۱۳۹۱ بود که بادرخشش خود در تیم جوانان ایران و بازی های خیره کننده اش در حالی که یک فصل ناموفق در سپاهان را می گذراند راهی باشگاه روبین ‌کازان در لیگ حرفه‌ ای روسیه شد تا گام در راه حرفه ایی فوتبال خود بگذارد. درخشش در تیم ملی جوانان ایران در جام دوستی روسیه ۲۰۱۲ که با به ثمر رساندن ۷ گل در ۶ بازی به مقام آقای گلی این تورنمنت رسید باعث شد راه جدیدی برای این مهاجم نا آشنای فوتبال کشور باز شود. او در تیم ملی جوانان در مسابقات انتخابی در بازی با لبنان دو گل زد و به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.

این ستاره ترکمنی نظر کی‌ روش را قبل از رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را جلب کرد تا نماینده شایسته ایی از سوی گلستانی ها در تیم ملی باشد. هرچند او تیم ملی ایران را در جام جهانی همراهی نکرد اما دست از تلاش و تمرین برنداشت تا بالاخره کی روش را مجبور کرد تا سرمربی تیم ملی قلم خود را به سمت آزمون هم ببرد.

وی در خصوص ماندن کی روش در راس تیم ملی ایران گفت: برای فوتبال ما بهتر است که بماند چرا که مربی بسیاری کار بلدی است و قابل مقایسه با مربی های دیگر نیست.

تمرین تیم ملی فوتبال ایران - سردار آزمون

آزمون از «دعوت شدن به تیم ملی بزرگسالان، گل زدن در لیگ اروپا برای روبین‌کازان و جوان‌ترین گلزن لیگ اروپا شدن» را به عنوان بهترین اتفاق های سال ۱۳۹۲ خود یاد می کند و ادامه می دهد: با علیرضا جهانبخش توانستیم جزو ۱۰۰ استعداد برتر دنیا انتخاب شویم که از خاطرات خوبم است.

سردار همیشه در این همه فراز و فرود راه خودش را رفته است و با سختکوشی توانسته توانایی خوب خود را نشان دهد به طوری که از چشم استعدادیاب‌های باشگاه آرسنال انگلیس هم دور نماند. اردوی روبین کازان در اسپانیا آرسنالی ها را هم وسوسه کرد تا نگاهی به سردار داشته باشند. آزمون در خصوص حضور در آرسنال و لیگ برتر انگلیس گفت: بازی در لیگ برتر انگلیس و تیمی مثل آرسنال آرزوی هر بازیکنی است. آرسنال تیم بزرگی است اما باید مراحل پیشرفت را پله پله طی کنم.

ستاره جوان تیم ملی فوتبال ایران که در نظرسنجی برنامه ۹۰ به عنوان برترین بازیکن جوان سال ۹۳ ایران انتخاب شد با تشکر از رای دهنده هایش از این انتخاب به عنوان «یک انگیزه خوب» یاد کرد. او در این برنامه بیش از ۴۹ درصد از آرای مخاطبان را به خود اختصاص داده بود.

در روستوف شرایط خوبی داشتم

سردار که فصل گذشته در ۱۳ بازی و ۵۳۰ دقیقه روبین کازان یک گل زده بود در ادامه فصل به عنوان یار قرضی در روستوف بازی رفت و عملکرد به مراتب بهتری داشت. وی در این خصوص گفت: شرایط خوبی داشتم و توانسته بودم بازی های خودم را ارائه دهم. در روستوف به آرامش رسیدم و با حضور قربان بردیف سرمربی روستوف توانستم موفق ظاهر شوم.

وی که در این تیم ۱۲ بازی، و ۴۶۳ دقیقه بازی داشته است، ادامه داد: توانستم برای روستوف ۴ گل بزنم و در آخرین بازی این تیم مقابل توسنو هم با گل من روستوف در لیگ برتر باقی ماند.

استقبال مردمی از سردار آزمون

هنوز مشخص نیست در آینده در کدام باشگاه بازی کنم

بازیکن شماره ۶۹ تیم روبین کازان که با این تیم قرار داد ۴ ساله دارد، در خصوص اینکه فصل آینده در کدام تیم باشگاهی توپ خواهد زد، افزود: در حال حاضر که در زمان استراحت هستم و هنوز چیزی مشخص نیست. بگذارید در این خصوص در آینده صحبت کنم.

وی در خصوص اینکه ۱۲ تیم لیگی شرایط مجوز حرفه ایی را ندارند و تنها ۴ تیم سپاهان و ذوب آهن اصفهان، سایپا و تراکتورسازی مجوز حرفه ایی را دارند، گفت: غیر از لیگ ایران همه جا امکانات خوبی دارند و شرایط را برای بازیکنان تیم خودشان آماده می کنند.

آزمون ادامه داد: اگر می خواهیم شرایط را برای آینده فوتبال ایران بهتر کنیم باید امکانات را مهیا کنیم و به فکر جوانانی که در این رشته فعالیت می کنند باشیم.

استقبال مردمی از سردار آزمون

من و فرهاد باید برای جایگاه خود تلاش کنیم

وی در خصوص ارتباطش با فرهاد قائمی گفت: قبل از بازی دوم تیم ملی والیبال ایران با آمریکا پیش فرهاد بودم و ارتباط دوستانه خوبی با هم داریم. خوشحالیم که توانستیم با حضور در تیم ملی نماینده یک استان باشیم.

بازیکن گنبدی تیم ملی فوتبال ایران افزود: فرهاد جایگاه بسیار خوبی دارد و من هم از جایگاه فوتبالی خودم راضی هستم اما باید هر دو بیشتر از این تلاش کنیم تا جایگاه خود را تثبیت کنیم و بهتر از این باشیم.

سردار آزمون با بیان اینکه با احمد نوراللهی هم دوست هستم، تصریح کرد: در تیم ملی امید با او هم تیمی بودم و ارتباط خوبی با هم داریم و او یکی از بازیکنان بدون حاشیه فوتبال است.

گفتگو: مریم رضایی

عکس: ابوطالب ندری

مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار