مارادونا این روزها آدم خوبیست؛

بازیکنی که با عشق بازی کرد و فوتبالش فقط فوتبال نبود، ابرستاره ای که یک روز همه هوادارانش را شگفت زده کرد و درون استخری از رسوایی های عجیب و غریب شیرجه زد حالا به دنبال نامزدی انتخابات فیفا است.

اسطوره بی‌اخلاق ولی محبوب در کمین ریاست فیفا

به گزارش گلستان24، اسطوره فوتبال آرژانتین و البته جهان، مرد مشهوری که شاید این روزها درون قلب کودکان و نوجوانان نباشد و جای خودش را به مسی داده باشد اما بدون تردید در قلب هواداران میلیونی خود در سراسر جهان حضور دارد.

بازیکنی که با عشق بازی کرد و فوتبالش فقط فوتبال نبود، ابرستاره ای که یک روز همه هوادارانش را شگفت زده کرد و درون استخری از رسوایی های عجیب و غریب شیرجه زد؛ مواد مخدر، فرزندهای نامشروع، مواد الکلی، قاچاق مواد مخدر، تصادف، عدم پرداخت مالیات، فرار از دست پلیس مرزی، اظهارات عجیب و غریب و سرشار از بار حقوقی و از این دست موارد تکان دهنده که بخش از آنها ثابت شد و بخشی دیگر شاید برای ماندن در هاله ای از ابهام مطرح شد و همان طور هم باقی ماند.

در هر حال اگر آنها که به او تهمت زده بودند نتوانستند حرفشان را ثابت کنند، در عوض مارادونا هم نتوانست نادرست بودن آنها را به اثبات برساند و در قبال انبوهی از اتهامات تکان دهنده فقط سکوت و به امید معجزه "گذر زمان" صبر کرد.

ماه بهمن سال 92 شمسی بود که خبر رسوایی اخلاقی تازه مارادونا، دوستداران او را در سراسر جهان بار دیگر ساکت کرد، هواداران مارادونا که مدتی بود چیزی از رسوایی های وی نشنیده بودند کم کم برای از اسطوره نوشتن، آماده می شدند که بار دیگر ناامید شدند.

خبر این بود: «این طور به نظر می رسد که جنجال‌ها و رسوایی های اخلاقی دیگو مارادونا پایانی ندارد. تا چندی پیش بود که همه چیز در زندگی دن دیگو خوب پیش می رفت و درکنار همسرش ورونیکا اوخه دا، زندگی آرامی را سپری می کرد ولی خبر بارداری ورونیکا باعث برآشفته شدن همسر سابق و دو دختر دن دیگو شد، تا جایی که فرزندان او، پدرشان را مجبور کردند تا از ورونیکا جدا شود.»

و این دن دیگو گویا به زندگی سینوسی عادت دارد، گاه آرام و باوقار و سنگین و با شخصیت و گاه تا مرز یک جوان مست و بی نام و نشان و مجرم!

فرزند ورونیکا به دنیا آمد و دیگو بعد از مدتها  به دیدن پسرش رفت و در طول این مدت با دختر جوان و فوتبالیست آرژانتینی به نام روسیو اولیوای 24 ساله آشنا شد و حالا در دوبی با او زندگی می کند. در صورتی که این خبر صحت داشته باشد، فرزند ورونیکا، ششمین فرزند دیگو مارادونا خواهد بود. او از ازدواج اولش دو دختر به نامهای دالما و جیانینا دارد.

 

مارادونا این روزها خیلی آدم خوبی است

 

فرزند سوم، دیگو جونیور بود که فرزند نامشروع مارادوناست که از رابطه پنهانی او با زنی به نام کریستینا دردوران اقامتش در ناپولی به دنیا آمد. جانای 16 ساله فرزندی از ارتباط نامشروع مارادونا با والریا سابالیان، یک گارسون رستورانی در بوینوس آیرس است و دیگو فرناندو نیز فرزند مارادونا وورونیکا، پنجمین فرزند دن دیگوست.

او در اوایل مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2010، جانشین آلفیو باسیله‌ای شد که به‌رغم شرایط خوب کاری‌اش، اسیر قلب‌درد بود و باید می‌رفت. از این‌جای قصه به بعد را دیگر همه مردم دنیا خوب می‌دانند و به یاد دارند. او تیمش را به دشواری و در آخرین لحظات راهی جام‌جهانی کرد و در مسابقات نهایی‌ آفریقای جنوبی، با اتخاذ استراتژی‌های عجیب و تاکتیک‌هایی که هیچ‌کس سر از آن در‌نمی‌آورد، به حذف فاجعه‌بار آرژانتین پر‌ستاره کمک کرد. او که در مسابقات مقدماتی چیزی حدود 100‌بازیکن گوناگون را به اردوی تیم‌ملی فراخوانده بود و به همین دلیل مجموعه‌ای همیشه ناهماهنگ و آسیب‌پذیر در‌اختیار داشت‌.

با فرا نخواندن بازیکنانی چون زانتی، ریکلمه، کامبیاسو و والتر ساموئل به ژوهانسبورگ، حیرت همگان را برانگیخت؛ در عوض دیه‌گو به مارتین پالرمویی بازی داد که دوست صمیمی‌اش بود و در مرز 40سالگی به سر می‌برد! در جام‌جهانی با انبوهی از مدافعان و مهاجمان پا به میدان گذاشت و با تبعید لیونل مسی به خط میانی و قراردادن او در کنار ماسکرانو، عملا شیوه نابود‌سازی بهترین بازیکن دنیا را به همه جهانیان نشان داد.

 

اسطوره بی‌اخلاق ولی محبوب

 

 

سخنان جنجالی پله علیه اسطوره

مهر ماه 1389 بود که مارادونا از سوی پله فردی سرشار از رسوایی و فساد توصیف شد: «خیلی جالب است که فردی تنها در دو ماه به 5 دادگاه اروپایی می‌رود که موضوع آنها عبارت است از: سرقت، عدم پرداخت مالیات، تخریب اموال عمومی در حالت مستی، شکایت زنی در مورد فریب خوردگی و رابطه جنسی و همچنین پیدا شدن پسری که تصور می‌کند پدرش مارادونا است و مادرش را هرگز ندیده است.»

«اگر قرار باشد در عصر طلایی بازی خود فردی را از آرژانتین معرفی کنم که خیلی بهتر از من بود آن شخص قطعا آلفردو دی‌استفانو است نه مارادونا. دی‌استفانو برای فوتبال ملی کشورش بازی نکرد چون برابر مافیای فوتبال آرژانتین سر خم نکرد و حتی مجبور شد از ترس جان خود و همسرش به اسپانیا پناهنده شود. شرف این مرد قابل ستایش است و همیشه برای او احترام قائل هستم.»

پله برای فوتبال آرژانتین ابراز تاسف کرد و گفت: «وقتی مارادونا برای مربیگری در جام جهانی برگزیده شد خیلی تعجب کردم و با خود گفتم یعنی آینده جوانان و طرز فکر کودکان آرژانتینی هیچ اهمیتی برای مقامات فوتبال این کشور ندارد. یعنی فردی در تمام عمر خود به انواع فساد اخلاقی روی می‌آورد و در نهایت سرش را بالا می‌گیرد و می‌گوید: ببخشید که قهرمان جام جهانی نشدیم! و جالب این که او هنوز هم منتظر بازگشت به تیم ملی کشورش است.»

پله ادامه داد: «اگر کسی مرا الگوی جوانان برزیل بخواند دروغ گفته چون من مطمئن نیستم که انسان خوبی باشم و مثل خیلی‌ها در زندگی خود مرتکب اشتباهاتی شده‌ام، من هرگز به خود اجازه نمی‌دهم در حالی که در تمام زندگیم هیچ نقطه سیاهی در زمینه رفتار و اخلاق وجود ندارد خود را الگوی کودکان برزیل بدانم.»

هواداران دیگو در ایران هم کم نیستند و اتفاقا او هم این را خیلی خوب می داند وقتی قرار بود به ایران سفر کند، درباره مردم ایران و میهمان نوازی آنها سخنرانی کرده بود، این همه هوادار بدون تردید از مطالعه چنین متنی دلخور می شوند و هیچ دوستدار مارادونایی را پیدا نمی کنید که از خواندن متنی علیه او خشمگین نشود، شاید حق داشته باشد، او بالاخره مارادونا است و برگ برنده بزرگی به نام "مردمی بودن" دارد اما اتفاقا سوال اصلی این است که این‌همه حاشیه و فراز و نشیب عجیب در زندگی یک اسطوره چگونه کوچکترین تاثیری در "مردمی بودن" وی نداشته است!

دن دیگو مترصد ریاست فیفا!

 

انتخابات فیفا نزدیک شده و بلاتر با توجه به اتفاقات اخیر امید زیادی به پیروزی مجدد در این فرایند ندارد، خلیفه هم نهایت تلاش خود را می کند تا به پیروزی برسد و در این میان زیکو و فیگو هم دست به کار شده اند اما مارادونا این روزها خیلی آدم خوبی شده و طوری رفتار می کند که گویا یگانه فوتبالیست پاک و بی ریا و مردمی تاریخ دنیا فوتبال بوده و هست!

بر صورت داور بازی آرژانتین و انگلیس بوسه می زند و با او آشتی می کند و در دو روز چهار بار مصاحبه می کند و می گوید: 12 سال است که مواد مخدر مصرف نکرده است!

 

مارادونا این روزها خیلی آدم خوبی است

 

چند روز پیش بود که اسطوره فوتبال آرژانتین، به دیدار علی بن ناصر، داور دیدار معروف آرژانتین- انگلیس در جام جهانی 1986 رفت. علی بن ناصر در آن دیدار تاریخی، گلی که مارادونا با دست وارد دروازه انگلیس کرد را به اشتباه پذیرفت و سهمی بزرگ در آن گل مشهور به دست خدا داشت. مارادونا بعد از سه دهه، به دیدار این داور تونسی رفت و یک پیراهن و عکسی از ابتدای بازی که در آن پیتر شیلتون هم دیده می شود، به او اهدا کرد.

ارسال نظر

  • پایگاه خبری آبشار شهر خان ببین
    0

    هم قدم با کاروان نور:
    کاروان پیاده کربلای معلی شهر خان ببین به استان تهران رسید + تصاویر

    http://www.absharnews.ir/?p=7245

آخرین اخبار