کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزدهای بهترین فوتبالیست سال ۲۰۱۵ آسیا را انتخاب کرد در این گزارش به زندگی فوتبالی این سه بازیکن برتر آسیا پرداخته می‌شود.

نامزدهای بهترین فوتبالیست ۲۰۱۵ در قاره کهن را بهتر بشناسیم + عکس

 به گزارش گلستان24، کنفدراسیون فوتبال آسیا سه نامزد بهترین فوتبالیست سال 2015 آسیا را انتخاب کرد که دو نفر آنان به نام‌‌های احمد خلیل و عمر عبدالرحمن اماراتی هستند و سومی ژنگ ژی از چین است.

در این گزارش خلاصه زندگی فوتبالی آنها را  در سال 2015 بیان می‌کنیم.

 

احمد خلیل

احمد خلیل در سال 2008 توانست جایزه بهترین فوتبالیست جوان را در آسیا کسب کند. او پارسال با باشگاه الاهلی امارات عملکرد بسیار خوبی داشت تا جایی که توانست با این باشگاه به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.

این مهاجم شماره 24 توانست سریع ترین گل تاریخ مرحله مقدماتی جام قهرمانان آسیا را در ثانیه ۲۴ بازی مقابل بحرین به ثمر برساند.

خلیل از بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار در رسیدن تیم‌ملی امارات به جایگاه سوم  جام قهرمانان آسیا است.

عملکرد این مهاجم اماراتی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه هم جالب توجه است، به طوری که اکنون با گذشت 8 بازی از این رقابت‌ها وی توانسته 10 گل را برای تیمش به ثمر برساند و در رده دوم گلزنان قرار گرفته است.

 

عبدالرحمن عمر

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان عمر پدیده امسال قاره کهن است زیرا او به همراه تیم‌‌ملی امارات و باشگاه العین در تورنمت‌های مختلف از جمله رقابت‌‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه و لیگ قهرمانان آسیا عملکرد فوق‌العاده ای داشته است.

این بایکن 24 ساله از مهره‌های کلیدی تیم‌ملی امارات است که در دستیابی به جایگاه سوم در جام‌قهرمانان آسیا نقش بسزایی داشت.

 

ژنگ ژی

هافبک با باتجربه چینی که در کارنامه‌اش جایزه بهترین بازیکن چین را در سال‌های 2002 و  2006  دارد توانست  در سال 2013 به همراه تیم گوانگژو قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود.

ژنگ ژی 35 ساله در این سال گل سرنوشت سازی را به تیم گامبااوزاکا زد تا تیمش را به فینال این رقابت‌ها برساند.

وی همچنین به همراه تیم گوانگژو پنجمین بار متوالی قهرمان لیگ چین شد.

 

انتخاب برترین‌های فوتبال آسیا در سال 2015 در مراسم سالانه AFC‌ در  29 نوامبر (هشتم آذر) که امسال دهلی‌نو میزبان آن خواهد بود، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار