مربی اسلوونی تبار و گزینه هدایت تیم ملی والیبال زنان ایران اقامت خود در تهران را همراه با سوپرایزهای متعدد دانست و گفت: از 15 روز اقامت در تهران خاطره های خوش دارم و تقریبا هر روز غافلگیر شدم که تعداد آنان زیاد است.

خاطرات خانم سرمربی اسلوونی تباراز 15 روز اقامت در تهران

به گزارش گلستان24، مربی اسلوونی تبار و گزینه هدایت تیم ملی والیبال زنان ایران اقامت خود در تهران را همراه با سوپرایزهای متعدد دانست و گفت: از 15 روز اقامت در تهران خاطره های خوش دارم و تقریبا هر روز غافلگیر شدم که تعداد آنان زیاد است.

 

والیبال زنان

 

«مایدا چیچیچ» در گفت وگو با ایرنا درباره خاطرات خوش اقامت 15 روزه در ایران افزود: تجربه بسیار خوبی در 15 روز حضور در تهران داشتم. هر چند به جز فدراسیون والیبال، سالن تمرین کمپ بانوان، هتل محل اقامت، خانه والیبال تهران و برج میلاد به جایی دیگر نرفتم، اما در تمام این فضاها خاطرات خوشی برایم باقی ماند و مردم ایران و غذاهای آنان را بی نظیر می دانم.

وی تصریح کرد: در این مدت متوجه شدم ایرانیان مردمی مهربان هستند و از اینکه با 30 والیبالیست نوجوان به مدت 15 روز تمرین کردم، خوشحال هستم. ایران کشوری ثروتمند با مردمی هنرمند است که نمی توانم در یک جمله همه خوبی هایی آنان را بگویم.

مایدا غذاهای ایران را «خوشمزه» و یک پله بالاتر از «لذیذ» دانست و گفت: خاطره خوشی از شیشلیگ و آبگوشت دارم که شاید تکرار نشود. همچنین تجربه بی نظیری از حضور در برج میلاد تهران برایم ثبت شد، چون وقتی بالای برج هستی، به نظرم ارتفاع آنجا از هواپیما بیشتر است.

فدراسیون والیبال این مربی را برای هدایت تیم ملی زنان مدنظر داشت اما برای تست او، گروهی 30نفره از استعدادهای والیبال دختران نوجوان را برای آموزش و تمرین در اختیارش گذاشت، مایدا درباره این والیبالیست های نوجوان گفت: والیبال بانوان ایران شرایط خوبی برای کار دارند و بازیکنانش آرزوی بزرگی دارند که برای نتیجه رسیدن آن تلاش می کنند. والیبال زنان ایران می تواند خیلی بهتر از شرایط فعلی باشد. من دو مسابقه از لیگ برتر زنان را دیدم، سطح خوبی داشت.

وی شاگردان 15 روزه خود را عاشق والیبال دانست و گفت: همگی تمرین را دوست داشتند و اگر بازیکنان انگیزه برای تمرین داشتند باشند، خسته نمی شوند که نوجوانان دختر ایران را اینگونه دیدم. لحظه های زیبا در اردو با دختران ایران داشتم و مربیان ایرانی نیز که به عنوان کمک بودند، با علاقه کار می کردند. هدف بزرگی در پیش دارند و هر روز بهتر می شوند، سرعت حرکت و رشد آنان کم است و با گام های کوتاه قدم بر می دارند، اما در حال پیشرفت هستند و اگر این روند را در باشگاه های خود دنبال کنند، حتما بهتر می شوند. مربیانی که با سنین پایه کار می کنند، باید به آنان کمک کنند.

 

خانواده ای ورزشی دارم

گزینه هدایت تیم ملی والیبال درباره خانواده خود گفت: همسر من بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال اسلوونی بوده است و در مسابقات اروپایی نیز سوابق درخشانی دارد. او هم اکنون به عنوان مربی در بسکتبال و در رده سنی پایه فعالیت دارد. فلسفه فکری و کاری من و همسرم در زمنیه تیم های پایه و استعدادیابی است زیرا فکر می کنیم که با نوجوانان کار کردن، خیلی مهمتر از بزرگسالان است و کیفیت آن نیز مهمتر از بزرگسالان است.

مایدا تاکید کرد: بزرگسالان دیگر تغییر نمی کنند و برای رشد در یک رشته ورزشی باید از رده سنی نوجوانان و پایه تغییرات را آغاز کرد و باید بچه های سالم و خوبی را پرورش دهیم، چون آنان آینده ساز هر کشوری هستند. ورزش برای نوجوانان علاوه بر بعد قهرمانی، سلامتی جامعه را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی درباره فرزندش نیز گفت: یک دختر 10 ساله دارم که در مینی والیبال فعال است. دخترم در سالن های والیبال با من بزرگ می شود.

 

خاطرات خانم سرمربی از 15 روز اقامت در تهران

 

پوشش اسلامی هیج مانعی برای فعالیت زنان ایرانی نیست

مایدا در پاسخ به این سئوال که پوشش اسلامی مانعی برای ورزش زنان است یا نه؟ گفت: من از قبل می دانستم که باید با پوشش در ایران باشم، ابتدا شاید برایم کمی سخت بود، اما بعد از مدتی عادی شد و به نظرم مانعی برای ورزشی نیست، زیرا بانوان ایران به آن عادت دارند. زنان ایران چون در ایران زندگی کردن همیشه با حجاب بودند و عادت کردند و نباید مشکلی داشته باشند. احساس می کنم که دختران ایران نیز در این زمینه مشکلی ندارند.

وی تاکید کرد: هر کشوری در جهان قوانین خاص خود را دارند، هر جامعه ای قوانینی دارد و باید به آن احترام گذاشت وقتی من می دانم در ایران داشتن پوشش قانون است، دیگر ناراحتی ندارد.

 

در ایران هر روز غافلگیر می شدم

مربی اسلوونی تبار والیبال زنان در پاسخ به این سئوال که آیا خاطره خوشی از ایران در مدت اقامت خود دارد؟ گفت: در تمام مدت حضورم در ایران خاطره های خوش داشتم و تقریبا هر روز غافلگیر شدم که تعداد آنان زیاد است اما بهترین خاطره ام هر روز تمرین کردن با 35 بازیکن اردو بود. رفتن به برج میلاد نیز خاطره خوشی بود که در خارج از زمین بود و در آسمان ها سیر می کردم. از آن بالا برای دیدن زمین نیاز به چشم غیر مسلح داشتی.

 

شهریان مدیری قدرتمند

مایدا در پاسخ به این سئوال که آیا پیشنهاد خاصی برای ورزش بانوان به دولت ایران دارد؟ گفت: من با شهریان معاون امور بانوان ورزش وزیر ورزش و جوانان نیز نشستی داشتم، ایشان را مدیری قدرتمند دیدم و به نظرم در کارش خبره بود.

وی تاکید کرد: به عنوان یک خانم والیبالیست، خوشحالم هستم که دولت ایران به ورزش به ویژه والیبال زنان اهمیت می دهد. اما اگر جواب کلی من را درباره ورزش بخواهید، تاکید می کنم تا می توانید برای رده سنی نوجوانان در ورزش برنامه ریزی کنید که در آینده چند برابر جوابگو خواهد بود و پیشرفت را برای ورزش کشورتان به همراه خواهد داشت.

گزینه هدایت تیم ملی والیبال زنان ایران در پاسخ به این سئوال که بهترین بازیکنان والیبال رده سنی نوجوانان که با شما 15 روز تمرین کردند، چه کسانی بودند؟ گفت: جواب این سئوال را می دانم اما نمی توانم اسم کسی را ببریم.

مایدا افزود: از نظر روانشناسی ، روحی و روانی کار درستی نیست که اسمی ببرم، می دانم که کدام بازیکنان خوب هستند اما در این برهه از زمان نباید اسمی برده شود که احتمال آسیب دیدگی این بازیکنان از نظر روحی و روانی وجود دارد.

استفاده از تجربه مربیان خارجی از جمله برنامه های فدراسیون والیبال در راستای رشد و توسعه والیبال بانوان ایران است تا آنان نیز مانند مردان حضوری شایسته در رقابت های برون مرزی داشته باشند.

منبع : فرادید

ارسال نظر

آخرین اخبار