زنیدپور و حاتمی رکورددارند؛

در فصل جدید نقل و انتقالات فوتبال 5 چهره هستند که به دلیل عملکردشان شرایطی متفاوت با سایرین را دنبال می کنند. بازیکنانی که همواره خانه به دوش هستند و در یکجا آرام و قرار ندارند تا به مارکوپولوهای فوتبال ایران مشهور شوند.

مارکوپولوهای فوتبال ایران +عکس

به گزارش گلستان24، بازار نقل و انتقالات در فوتبال ایران داغ داغ دنبال می‌شود در شرایطی که هواداران سرخابی‌ها منتظرند تا مدیران‌شان بهترین خریدها را انجام دهند.

در این میان هستند بازیکنانی که رکورد جابه‌جایی در 9 سال اخیر را به نام خود سند زده‌اند.

شناسایی مارکوپولوهای فوتبال ایران چندان سخت نیست. مردانی که اتفاقا از نظر فنی شرایط قابل‌قبولی دارند با این حال ترجیح می‌دهند دایم نقل‌مکان کنند.

* رکورد دست زنیدپور و حاتمی است

در راس بازیکنانی که برای ماندن در یک تیم آرام و قرار ندارند فرزاد حاتمی و میلاد زنیدپور قرار دارند. این دو بازیکن طی 9 سال اخیر 11 مرتبه اقدام به جابه‌جایی کرده‌اند در حالی که مثل هم حضور در 10 تیم را تجربه کرده‌اند. فرزاد در فصل اخیر لیگ برتر برای تراکتورسازی توپ زد و این روزها تصمیمش را برای ماندن یا انتخاب تیمی جدید نگرفته است.

 

نکته جالب‌توجه در مورد فرزاد حاتمی این است که تاکنون تنها دو مرتبه تصمیم گرفته دومین فصل پی در پی را در یک تیم بماند. این مهاجم لیگ یازدهم را با تراکتورسازی به پایان رساند و در لیگ دوازدهم بعد از اتمام نیم‌فصل راهی تراکتورسازی شد.

حاتمی در لیگ چهاردهم برای ملوان به میدان رفت و تصمیم گرفت یک فصل دیگر برای انزلی‌چی‌ها به میدان برود. با این حال داستان حضور نیمه‌کاره‌اش در تبریز این بار در انزلی تکرار شد. یعنی نیم‌فصل لیگ پانزدهم از شمالی‌ها جدا شد تا دوباره تراکتوری شود.

 

در مقابل، میلاد زنیدپور نیم‌فصل ابتدای فصل 16-2015 را در اربیل عراق پشت‌سر گذاشت و پس از آن نیم‌دوری در اروپا و کشور سوئد زد. به نظر می‌رسد این هافبک 29 ساله فصل جدید لیگ برتر را با یکی از تیم‌های جنوبی استارت بزند.

 

 


* گوچی سومین مسافر

رضا قوچان‌نژاد هم مثل زنیدپور و حاتمی یک مارکوپولوی ایرانی است. مهاجم تیم‌ملی ایران اولین بار در سال 2006 هیرنوین هلند را به قصد توپ زدن در گواهد ایگلس این کشور ترک کرد و پس از آن طی 10 سال پیراهن هیرنوین، اِمِن، گواهد ایگلس، کامبور، سنت ترویدن، استاندارد لیژ، چارلتون اتلتیک، الکویت، الوکره قطر و چارلتون را بر تن کرد.

به نظر می‌رسد رضا به زودی با ترک چارلتون سقوط کرده به دسته اول فوتبال انگلستان دوباره راهی هلند شود.

 


* سیدصالحی چهارم شد

پس از این نفرات باید از سیدمهدی سیدصالحی مهاجم اسبق استقلال و پرسپولیس یاد کرد. سید بعد از هفت، هشت فصل پوشیدن پیراهن سپاهان، از ابتدای لیگ هشتم راهی پیکان شد تا نمایش سفرهای پرماجرایش کلید بخورد.

این مهاجم بااخلاق طی 9 سال بازی در پیکان، استقلال، سپاهان، تراکتورسازی، پرسپولیس، سایپا، استقلال صنعتی و بالاخره گسترش را تجربه کرد.

سید در لیگ‌های نهم و دهم برای استقلال طی 35 بازی 12 گل زد. این مهاجم بلندبالا در لیگ سیزدهم برای پرسپولیس علی دایی هم طی 26 بازی 6 گل به ثمر رساند.


 

* کاپیتان در رفت و آمد

آندرانیک تیموریان یکی دیگر از مردان همیشه در سفر فوتبال ماست. کاپیتان تیم‌ملی ایران طی سال‌های 2009 تا 2011 برای فولام انگلستان توپ می‌زد که پس از آن راهی تراکتورسازی شد.

آندو بعد از آن به استقلال، الخریطیات،‌ دوباره استقلال و مجددا تراکتورسازی پیوست. تیموریان در فصل اخیر هم پیراهن ام‌صلال قطر (14 بازی) و سایپا را (4 دیدار) در بر تن کرد تا طی 6 سال 7 مرتبه جابه‌جا شده باشد.

منبع:مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار