با توجه به موضوع دوپینگ احتمالی یکی از بازیکنان تیم ملی عراق هنوز امیدواری برای صعود تیم ملی کشورمان به مرحله بعد وجود دارد.

تیم ملی فوتبال ایران در استرالیا ماندنی شد / امیدواری برای صعود وجود دارد
به گزارش گلستان 24، بازیکنان تیم ملی عراق در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی هتل کرون پلازا محل اقامت خود در شهر کانبرای استرالیا را ترک کردند و عازم سیدنی شدند.

البته تعدادی از هواداران عراقی در محوطه هتل هنوز حضور دارند.

همچنین هواداران ایرانی با توجه به خلوت شدن نسبی هتل به دلیل رفتن عراقی‌ها به سمت هتل محل اقامت تیم ملی آمدند و از مسئولان حراست هتل می‌خواستند با توجه به خلوت شدن هتل اجازه دهند آنها داخل لابی شوند تا بتوانند از نزدیک با ملی‌پوشان دیدار کنند که البته پس از ورود عده‌ای از هواداران به هتل به سمت سردار آزمون، رضا قوچان‌نژاد، علیرضا بیرانوند و ... رفتند و با آنها عکس یادگاری گرفتند.

همچنین با توجه به موضوع مطرح شده درباره دوپینگ احتمالی یکی از بازیکنان تیم ملی عراق هواداران تیم ملی از خبرنگاران پیگیر این ماجرا بودند.

جو حمایتی از تیم ملی هنوز وجود دارد و به نظر می‌رسد هواداران و ملی‌پوشان هنوزی  امیدوار هستند که در صورتی که دوپینگ بازیکن تیم ملی عراق محرز شود نتیجه بازی به سود تیم ملی کشورمان برگردد.
 
تیم ملی فوتبال ایران در استرالیا ماندنی می شود؟ / امیدواری برای صعود وجود دارد

**تیم ملی فوتبال ایران در استرالیا ماندنی شد/ بازگشت شاید دوشنبه

با تغییر در برنامه‌ی بازگشت تیم ملی فوتبال کشورمان به ایران، ملی‌پوشان احتمالا دوشنبه استرالیا را ترک می‌کنند.

مسئولان تیم ملی فوتبال ایران تصمیم گرفتند به خاطر این که تمامی اعضای تیم در یک پرواز به ایران برگردند، در برنامه بازگشت‌شان به ایران تغییراتی ایجاد کنند.

یکی از دلایل این اتفاق شلوغی پروازها و خالی نشدن صندلی‌های خالی به تعداد اعضای کاروان تیم ملی فوتبال ایران است.

تیم ملی فوتبال ایران که با شکست برابر تیم ملی فوتبال عراق از جام ملت‌های آسیا کنار رفت، روز شنبه در کانبرا می‌ماند و احتمالا یک‌شنبه را هم در این شهر اقامت خواهد داشت، البته در حال حاضر برخی از مسئولان تیم ملی فوتبال ایران به سیدنی رفته‌اند تا وضعیت پرواز برگشت تیم ملی ایران را مشخص کنند.

این احتمال وجود دارد که تیم ملی فوتبال ایران بامداد دوشنبه با اتوبوس راهی سیدنی شده و با پرواز ساعت شش به وقت محلی استرالیا این کشور را ترک کند.

پیش از این اعلام شده بود که تیم ملی ایران روز شنبه استرالیا را ترک می‌کند و یک‌شنبه ملی‌پوشان در تهران خواهند بود.
 
تیم ملی فوتبال ایران در استرالیا ماندنی می شود؟ / امیدواری برای صعود وجود دارد

**نبی و مقدس برای بررسی دوپینگ بازیکن عراق راهی سیدنی شدند

مسئولان تیم ملی کشورمان عازم سیدنی شدند تا در نشستی با مسئولان کنفدراسیون آسیا به موضوع دوپینگ بازیکن تیم ملی عراق رسیدگی کنند.

امروز مهدی محمدنبی و هوشنگ مقدس از شهر کانبرا عازم سیدنی محل استقرار مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا شدند تا به موضوع دوپینگ عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق رسیدگی کنند.

در همین رابطه مسئولان تیم ملی فوتبال کشورمان هزینه مربوط به این موضوع را به حساب AFC واریز کرده تا هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود.

گفتنی است‌ اگر دوپینگ یا محرومیت بازیکن تیم ملی عراق که مقابل تیم ملی کشورمان بازی کرده محرز شود احتمال اینکه نتیجه بازی ایران و عراق سه بر صفر به سود کشورمان شود وجود دارد.

دیدار تیم های ملی ایران و عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا روز گذشته در ضربات پنالتی به نفع عراق به پایان رسید و ایران از گردونه مسابقات کنار رفت.
 
تیم ملی فوتبال ایران در استرالیا ماندنی می شود؟ / امیدواری برای صعود وجود دارد

**نصیرزاده: عبدالزهرا محروم باشد نتیجه بازی ایران و عراق تغییر می‌کند

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال‬ گفت: اگر بازیکن تیم ملی فوتبال عراق از سوی فیفا محروم شده باشد نتیجه بازی تغییر خواهد کرد.

هوشنگ نصیرزاده در خصوص شکایت مسئولان تیم ملی ایران به AFC بابت بازی کردن علا عبدالزهرا که در تراکتورسازی دوپینگ کرده بود، اظهار داشت: نتیجه آزمایش دوپینگ این بازیکن را آزمایشگاه کلن آلمان مثبت اعلام کرده بود و ماده مصرفی او هم جزو موادی محسوب می‌شود که ۶ ماه تا ۲ سال محرومیت دارد.

وی افزود: بر اساس مقررات چون این بازیکن جزو بازیکنان بین‌المللی بود که در تراکتورسازی بازی می‌کرد، نادوی ایران نتیجه آزمایش او را به فیفا فرستاد تا آنها در خصوص محرومیت او تصمیم بگیرند. روز چهارشنبه و پیش از برگزاری دیدار ایران و عراق هم نادو نامه‌ای را که ظاهراً نصرالله سجادی آن را امضا کرده بود، به فیفا ارسال و سؤال کرد که آیا علا عبدالزهرا محروم است یا نه؟

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال‬ خاطرنشان کرد: اگر فیفا بازیکن تیم ملی عراق را به دلیل دوپینگ محروم کرده باشد باید دید مدت زمان محرومیت او چقدر بوده اما با توجه به اینکه این بازیکن در تیم پلیس عراق هم بازی می‌کند در خصوص وضعیتش ابهام وجود دارد. اگر عبدالزهرا از سوی فیفا محروم باشد نتیجه بازی تغییر خواهد کرد.

نصیرزاده با اشاره به شکایت مسئولان تیم ملی ایران به AFC گفت: هر اتفاقی قرار باشد رخ بدهد باید امروز مشخص شود. مسئولان AFC باید بلافاصله از فیفا استعلام‌های لازم را بگیرند تا نتیجه بازی ایران و عراق به صورت قطعی مشخص شود.

وی با اشاره به حضور نداشتن علیرضا فغانی در بین داوران مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، در پاسخ به این سؤال که این داور ایرانی چقدر شانس قضاوت در فینال یا رده‌بندی را دارد، اظهار داشت: معمولاً رسم نیست داورانی که در نیمه‌نهایی قضاوت می‌کنند در فینال و رده‌بندی هم داور باشند و به این شکل می‌توان برای فغانی شانس قائل شد اما فیفا یک بار سنت شکنی کرد و در جام جهانی ۲۰۰۶ داور آرژانتینی را هم برای بازی نیمه‌نهایی و هم برای بازی فینال برگزید.
 
تیم ملی فوتبال ایران در استرالیا ماندنی می شود؟ / امیدواری برای صعود وجود دارد
 
**هاشمیان: باید تا الان رای قطعی عبدالزهرا صادر شده باشد

رئیس سابق کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد با توجه به اینکه تست دوپینگ حدود ۵ ماه پیش از هافبک تیم ملی عراق گرفته شده باید تا به امروز رای قطعی در مورد او صادر شده باشد.

احمد هاشمیان در رابطه با موضوع دوپینگ علا‌ عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق گفت: نمونه‌ای که از این بازیکن گرفته شده توسط آن دسته از تست‌هایی که ستاد مبارزه با دوپینگ کشور انجام می‌شود. پس از اینکه آنها تست‌ها را می‌گیرند رسیدگی‌های لازم انجام می‌شود و نتیجه برای همکاران ما در ستاد مبارزه با دوپینگ ارسال می‌شود. اینکه در رابطه با عبدالزهرا چه برخوردی انجام شده و پرونده به کجا رسیده است را بنده نمی‌دانم اما دوستان در صحبت‌هایشان اعلام کردند نتیجه را به فیفا گفته‌اند که به هیچ وجه این روند را درک نمی‌کنم.

وی افزود: در مقطع فعلی مهم این است که اجازه بدهیم که دوستان‌مان پیگیری‌های لازم را انجام دهند و ببینیم در پایان چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود. اگر این ادعایی که مطرح شده اتفاق افتاده باشد موضوع قابل بررسی و رسیدگی است اما من از شرایط پرونده اطلاع چندانی ندارم.

رئیس سابق کمیسیون پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: بازیکنی که در ایران آزمایش او مثبت شده باید طبق آئین‌نامه فیفا رای او توسط نهادی که نمونه‌گیری‌ای را انجام داده صادر شود. ستاد کنترل دوپینگ مسئول است تا پایان فرآیند صدور رای پیگیری‌های لازم را انجام دهد کمااینکه ما بارها با ستاد مبارزه با دوپینگ ایران مکاتبه کردیم تا از اقدامات انجام شده باخبر شویم اما تا زمانی که بنده مسئولیت داشتم هیچ جوابی داده نشد و نمی‌دانم آیا این اتفاق بعد از رفتن من افتاده یا نه اما اینطور که دوستان اعلام کردند گفته‌اند در مورد این پرونده توضیحاتی را به کفاشیان ارائه داده‌اند.

هاشمیان در پاسخ به این سوال که اگر ستاد مبارزه با دوپینگ حکم را صادر کرده باشد این بازیکن چطور توانسته به میدان برود اظهار داشت: اگر ستاد مبارزه به دوپینگ حکم را صادر کرده هیچ منعی برای انتشار حکم وجود ندارد. آنها می‌توانند همین حالا حکم صادره را منتشر کنند با توجه به اینکه مثبت شدن تست دوپینگ مربوط به ۵ ماه قبل است رای قطعی در این رابطه باید صادر شده باشد پس می‌توان آن را منتشر کرد حتی باید این رای به فدراسیون و باشگاهی که در آن فعالیت می‌کرده را هم می‌دادند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است رای به فیفا ارسال شده باشد تصریح کرد: فیفا تنها خواهان دریافت رای است. آنها در چندین نوبت از کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درخواست کردند که نتیجه تستی که مثبت اعلام شده بیان شود تا زمانی که بنده مسئولیت داشتم در این مورد سوال می‌شد و ما این مسئله را به دوستان‌مان در ستاد مبارزه با دوپینگ اعلام می‌کردیم. مسئولان فیفا کد تست را به ما اعلام می‌کردند و می‌گفتند رای و حکم صادره همراه با نام صاحب این کد که تست او مثبت شده را اعلام کنیم خود من هم تا دیروز نمی‌دانستم این نمونه برای علا عبدالزهرا  بوده است.

رئیس سابق کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه نحوه اعلام رای به بازیکن متخلف چگونه است و به چه شکلی می‌توان ثابت کرد تخلف صورت گرفته است گفت: اگر بازیکنی تخلف کرده ابلاغ رای و تخلف ابتدا به باشگاهی که او در زمان نمونه‌گیری عضو آن بوده اعلام می‌شود. باشگاه تراکتور‌سازی مسئول ابالغ حکم بوده است. بازیکن با اتمام قرارداد و فسخ آن تمامی روابط بازیکن با باشگاه به پایان نمی‌رسد و با قطع قرارداد روابط قراردادی نادیده گرفته نمی‌شود. بنابراین وظیفه باشگاهی که بازیکن زمان دادن تست عضو آن بوده این است که حکم را به بازیکن ابلاغ کنند. اگر این کار بر اساس اساسنامه فیفا صورت گرفته باشد بازیکن مرتکب تخلف شده و می‌توان به صورت قانونی با آن برخورد کرد اما اگر چنین نشده باشد بازیکن می‌تواند ادعا کند که حکم به او ابلاغ نشده و او بی‌خبر بوده است.

هاشمیان در رابطه با اینکه رای باید به چه شکلی ابلاغ شود گفت: طبق آئین‌نامه فیفا تمام ابلاغ‌ها مستند می‌شود ما مستندات را در سه نسخه تهیه می‌کنیم که یکی را برای فیفا می‌فرستیم حتی شماره فکسی که داده می‌شود همراه با رسید آن باید پیوست شود. در آئین‌نامه فیفا به قدری روی این مسائل حساسیت به خرج داده شده که اگر طبق آن عمل شود کسی نمی‌تواند بگوید از این موضوع بی‌خبر بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است رایی صادر  اما رسانه‌ای نشود خاطرنشان کرد: خیلی بعید است چنین اتفاقی بیفتد. به خاطر حکم تاثیر جهانی محرومیت معمولا رای‌ها رسانه‌ای می‌شود تا تاثیر جهانی خود را بگذارد.

تیم ملی فوتبال ایران با قبول شکست در ضربات پنالتی مقابل تیم ملی عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا از این مسابقات حذف شد.

پس از پایان این مسابقه مسئولان ایران نسبت به حضور علا عبدالزهرا  در ترکیب عراق اعتراض داشتند و معتقد هستند که این بازیکن به صورت غیرقانونی و با وجود اینکه به خاطر دوپینگ محروم بوده به میدان رفته است.

علا عبدالزهرا در ابتدای فصل جاری زمانی که عضو تراکتور‌سازی بود تست دوپینگ داده و نمونه آزمایش او مثبت بوده است.
 
تیم ملی فوتبال ایران در استرالیا ماندنی می شود؟ / امیدواری برای صعود وجود دارد
 
**محمد زاده: دوپینگ عبدالزهرا می‌تواند در نتیجه بازی تأثیر‌گذار باشد

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: چنانچه آزمایشگاه کلن نتیجه دوپینگ عبدالزهرا را اعلام کند و رأی هم صادر شود آن وقت می‌تواند در نتیجه بازی تأثیرگذار باشد.

محمد زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: به هرحال اگر مسئله دوپینگ عبدالزهرا ثابت شود و رأی محرومیتش هر گزارش و ابلاغ شود آن وقت این مسئله می‌تواند نقشی در تغییر نتیجه داشته باشد.

وی تصریح کرد: مسئله دوپینگ عبدالزهرا در آزمایشگاه کلن بررسی شده اما هنوز ثابت نشده است. همچنین نبی و مقدسی برای پیگیری مسئله دوپینگ عبدالزهرا عازم سیدنی شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال اگر دوپینگ عبدالزهرا اعلام و رأی محرومیت صادر شود آن وقت این مسئله می‌تواند در نتیجه بازی تأثیر‌گذار باشد. منتهی آن رأی قابل تجدید نظر و استیناف خواهد بود./باشگاه خبرنگاران
 

ارسال نظر

آخرین اخبار