پایان شهرآورد هشتاد و پنجم؛

هشتاد و پنجمین دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس با تک گل علی علیپور به سود سرخپوشان به پایان رسید.

پرسپولیس فاتح دربی هشتاد و پنجم/ پرسپولیس 1- استقلال 0

به گزارش گلستان24؛ شاگردان برانکو ایوانکوویچ با ارائه نمایشی منطقی و حفظ تک گلی که در دقیقه 22 توسط علی علیپور زده بودند، اجازه بازی‌سازی به هافبک‌های استقلال را ندادند و بعد از دو بازی دوباره برنده دربی شدند؛ در سمت مقابل استقلال که نمی‌خواست بازنده دربی باشد، با ارسال از جناحین برای گلزنی تلاش می‌کرد؛ ولی در این کار موفق نبود. اعتراض زیاد بازیکنان این تیم به داوری به ویژه در 10 دقیقه پایانی موجب شد جو بازی ملتهب شود و دربی را تحت تاثیر قرار دهد.

هفته دهم لیگ برتر؛ ساعت 16:40؛ تاریخ: 96/08/04

استادیوم آزادی/ تماشاگر: 85 هزار نفر

داور: بیژن حیدری؛ کمک‌ها: رضا سخندان، سعید علی‌نژادیان و پیام حیدری؛ کمک داور ذخیره: تورج عیوض‌محمدی/ ناظر داوری: اسماعیل صفری/ ناظر ویژه داوری: فریدون اصفهانیان.

پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، بشار رسن(65- محسن مسلمان)، وحید امیری، علی علیپور(84 - سیامک نعمتی) و گادوین منشا(93 - شایان مصلح).

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

استقلال تهران

سید حسین حسینی، سید مجید حسینی، روزبه چشمی، وریا  غفوری، میلاد زکی‌پور، فرشید باقری(61- جابر انصاری)، امید ابراهیمی، خسرو حیدری(86- سرور چپاروف)، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و علی قربانی(73- سجاد شهباززاده).

سرمربی: وینفرد شفر

 

اخطار

روزبه چشمی(21) فرشید باقری(50)  امید ابراهیمی(58) وریا غفوری(87) میلاد زکی پور(89) فرشید اسماعیلی(6+90) داریوش شجاعیان(6+90) از استقلال

محسن ربیع خواه(34) کمال کامیابی نیا(78) حسین ماهینی(87) از پرسپولیس

 

شرح بازی

استقلال بازی را هجومی آغاز کرد و با پاس‌های سریع و نفوذ از سمت راست زمین، به دنبال رسیدن به گل زودهنگام بود. استفاده از سرعت غفوری، حیدری و شجاعیان در دستور کار وینفرد شفر قرار داشت که با این تاکتیک آبی‌ها قبل از دقیقه 10 دو موقعیت داشته باشند و با بی‌دقتی یکی از آنها را هدر بدهند؛ در ادامه پرسپولیس از لاک دفاعی خارج شد و روی پاس پشت مدافعان و نفوذهای علیپور و منشا برنامه‌ریزی کرده بود که با استمرار در این کار در دقیقه 21 صاحب پنالتی شد و علیپور با استفاده از فرصتی که خود به دست آورده بود، پرسپولیس را با یک گل پیش انداخت. بعد از این گل باز هم خط دفاعی استقلال دو اشتباه دیگر تا پایان نیمه اول داشت که خوش‌شانسی آنها اجازه نداد سرخ پوشان به گل دوم برسند. استقلال برای زدن گل رو به ارسال از جناحین آورده بود که حاصلی در پی نداشت تا بازنده به رختکن برود.

پرسپولیس با دو کرنر پیاپی شروع هجومی در ابتدای نیمه دوم داشت؛ اما رفته رفته استقلال کمی جلو کشید و با تعویض‌هایی هم که شفر انجام داد، موقعیت‌های نسبتا خوبی به دست آورد؛ اما بی‌دقتی آنها و شوت‌های کم قدرت در زدن توپ‌های آخر موجب شد خط دفاعی پرسپولیس و بیرانوند خیلی به دردسر نیفتند و آبی‌ها را در امر گلزنی ناکام بگذارند؛ شاگردان برانکو که بیشتر لحظات نیمه دوم به مدیریت بازی پرداخته بودند، در لحظاتی از مسابقه هم چشم به حمله کردن و شوت‌های از راه دور داشتند که فرصت‌های خوبی نیز نصیب آنها شد؛ اما سرخ پوشان هم بهره کافی را از موقعیت‌ها نبردند تا به دومین گل نرسند. تلاش لحظات پایانی استقلال برای گلزنی با ارسال‌های متعدد از دو طرف زمین نتیجه‌ای در پی نداشت تا پرسپولیس به برد ارزشمند یک بر صفر دست پیدا کند و پیروز دربی هشتاد و پنجم شود.

 

شرح گل

پرسپولیس 1 - استقلال 0 (دقیقه 22: علی علیپور): علیپور خلاف جهت حسینی توپ را به سمت راست دروازه زد تا گل اول بازی برای پرسپولیس به ثمر برسد.

 

بهترین بازیکن

علی علیپور با دوندگی زیاد در خط حمله پرسپولیس بارها خط دفاعی استقلال را آزار داد که عملکرد درخشان او در دربی هشتاد و پنجم و ادامه نمایش خوب در این فصل با گرفتن و گل کردن پنالتی تکمیل شد.

اتفاق ویژه

استقلالی‌ها که در دو بازی فصل گذشته مقابل پرسپولیس شکست نخورده بودند، امروز با یک پنالتی بازنده شدند؛ اما با این وجود تماشاگران این تیم پس از پایان مسابقه به تشویق تیم پرداختند که اتفاق جالب توجهی بود.

حضور چشمگیر تماشاگران دو تیم که حتی روی پله‌ها و مقابل نرده‌ها، ایستاده بازی را تماشا می‌کردند نیز صحنه‌های جالبی رقم زد.

لحظات حساس

دقیقه 1: شجاعیان در میانه زمین با دست، ماهینی را متوقف کرد تا نخستین خطای بازی، ثانیه‌هایی بعد از دقیقه اول گرفته شود.

دقیقه 3: شجاعیان با نفوذ از سمت راست زمین برخوردی با انصاری کرد که به اعتقاد حیدری خطایی رخ نداد؛ اما هافبک استقلال اعتراض زیادی به این صحنه داشت.

دقیقه3: ارسال پای چپ حیدری به ربیع‌خواه برخورد کرد تا کرنر اول دربی 85 برای استقلال به ثبت برسد.

دقیقه 5: قربانی در برخورد با انصاری نقش بر زمین شد و اعتقاد به خطای پنالتی داشت که حیدری دستور به ادامه مسابقه داد.

دقیقه 6: غفوری بعد از توپ‌گیری چشمی از علیپور، به حیدری پاس داد تا او با پاس در عمق چیپ عالی، اسماعیلی را در موقعیت خوبی قرار دهد؛ اما پاس در عرض او را حسینی با دفع ناقص برگشت داد که در ادامه نیز پاس قربانی حاصلی در پی نداشت و دور شد.

 

دقیقه 11: ارسال تند و تیز ابراهیمی از روی ضربه آزاد سمت راست زمین را بیرانوند بالاتر از همه دفع کرد.

دقیقه 13: بعد از ارسال رسن، منشا دخالتی روی توپ داشت و در ادامه نیز شوت خلیل‌زاده به مدافعان استقلال برخورد کرد و دور شد.

دقیقه 13: دفع ناقص قربانی نزدیک بود کار دست استقلال بدهد که حسینی در دو مرحله توپ را جمع کرد.

دقیقه 14: علیپور بعد از نفوذ به محوطه جریمه استقلال با پای چپ پاس داد که توپ به پای چشمی برخورد کرد تا حسینی با خروج از دروازه زودتر از امیری توپ را در اختیار بگیرد.

دقیقه 17: ارسال بلند امیری و ضربه سر خلیل‌زاده بعد از تیرک دوم را حسینی به راحتی از آن خود کرد.

دقیقه 21: با پاس در عمق منشا، علیپور که فرار خوبی انجام داده بود، در موقعیت تک به تک با حسینی قرار گرفت که تکل از پشت چشمی موجب شد پرسپولیس صاحب یک پنالتی شود و مدافع استقلال کارت زرد بگیرد. بعد از این صحنه استقلالی‌ها شدیدا اعتراض داشتند پنالتی اتفاق نیفتاده؛ ولی دخالت بازیکنان پرسپولیس موجب شد درگیری بین آنها اتفاق بیفتد.

دقیقه 27: بازیکنان و تماشاگران استقلال اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که حیدری دستور به ادامه کار داد.

دقیقه 35: تعلل چشمی و حسین حسینی برای در اختیار گرفتن توپ نزدیک بود منشا را مقابل محوطه 6 قدم صاحب فرصت گلزنی کند که اشتباه آنها با دفع توپ جبران شد.

دقیقه 37: حیدری با چشم باز پاس در عمق خوبی به غفوری داد که مدافع راست استقلال کمی دیر به توپ رسید تا اوت کنار دروازه برای پرسپولیس گرفته شود.

دقیقه 42: علیپور دوباره از اشتباه خط دفاعی استقلال استفاده کرد و با سرعت به دروازه این تیم نزدیک شد؛ اما بعد از پاس کوتاه در عرض او، مجید حسینی با تکل بلند اجازه کار را به امیری نداد که البته در این صحنه پرسپولیسی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

دقیقه 43: ضربه ایستگاهی ابراهیمی بعد از برخورد به مدافعان پرسپولیس راهی کرنر شد.

دقیقه 46: ارسال کرنر رسن از جناح راست با ضربه سر منشا و برخورد به مدافعان استقلال دوباره تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 47: خلیل‌زاده با دیر رسیدن به توپ نتوانست از سانتر خوب رسن استفاده کند تا کرنر پرسپولیس حاصلی در پی نداشته باشد.

دقیقه 55: پاس نه چندان خوب غفوری را ابراهیمی در شرایط سختی از قوس محوطه جریمه شوت زد که جمع کردن این توپ بیرانوند را به دردسر نینداخت.

 

 

دقیقه 60: ضربه آزادی که با خطای ابراهیمی روی رسن به سود پرسپولیس اعلام شده بود را امیری به آرامی از روی دیواره دفاعی استقلال عبور داد؛ اما واکنش حسینی سرخ پوشان را صاحب یک کرنر کرد.

دقیقه 61: کرنر امیری را مجید حسینی به شکل ناقصی دفع کرد که شوت روی پای رسن بی‌حاصل از روی دروازه استقلال به اوت رفت.

دقیقه 62: رسن بعد از مصدومیت از ناحیه مچ پا، این بار از ناحیه کتف دست راست آسیب دید.

دقیقه 64: پاس بلند دقیق شجاعیان به پشت مدافعان پرسپولیس با ضربه انصاری همراه شد؛ اما باز هم گلی برای استقلال در پی نداشت.

دقیقه 65: منشا از اشتباه مجید حسینی بهره برد؛ ولی شوت او قدرت کافی را نداشت تا حسینی درازکش توپ را جمع کند.

دقیقه 65: پاس در عمق خوب منشا در شرایط خوبی به رسن رسید؛ اما شوت او بعد از یک سر توپ خوب به زکی‌پور خورد و دور شد.

دقیقه 66: شوت کم دقت مسلمان از پشت محوط جریمه راه اوت را در پیش گرفت.

دقیقه 66: جابر انصاری از توپ بلندی که برای او فرستاده شده بود، نتوانست بهره لازم را ببرد.

دقیقه 70: باز هم فرصت در اختیار جابر انصاری قرار گرفت؛ اما این بار ضربه او بعد از ارسال فرشید اسماعیلی یک کرنر نصیب استقلال کرد.

دقیقه 73: ارسال کوتاه حیدری به تیرک اول پرسپولیس با ضربه سر سیدجلال دوباره به کرنر رفت.

دقیقه 74: بهترین فرصت استقلال را جابر انصاری که در مقابل دروازه پرسپولیس بود با شوت بی‌دقت زد تا بیرانوند به خوبی توپ را جمع کند.

دقیقه 76: ارسال خطرناک محسن مسلمان از روی ضربه آزاد جناح چپ زمین را حسین حسینی با پا دور کرد.

دقیقه 79: بیرانوند باز هم روی هوا توپ را جمع کرد و ارسال زکی‌پور را بی‌ثمر گذاشت.

دقیقه 85: شوت راه دور کامیابی‌نیا به شکل خطرناکی از روی تیرک افقی دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 2+90: شوت پُرقدرت پای چپ غفوری به سر انصاری برخورد کرد تا با کم شدن ضرب توپ، بیرانوند توپ را از آن خود کند.

پرسپولیس با این برد 20 امتیازی شد و با یک بازی کمتر نسبت به پارس جنوبی جم 22 امتیازی شده و البته با تفاضل گل بهتر نسبت به پیکان، در رده دوم قرار گرفت. استقلال هم 9 امتیازی و در جایگاه سیزدهم جدول باقی ماند.

انتهای پیام/ ورزش سه

ارسال نظر

  • پرسپولیس سرور کیسه
    0

    اسنقلالی های عزیز

آخرین اخبار