نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس:

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: سهل انگاری مسئولان دلیل حواشی کبدی گرگان بود و شیطنت رسانه‌ها توجیه مسئولان است.

حواشی کبدی گرگان سهل انگاری مسئولان بود

به گزارش گلستان24؛هفته گذشته عکس‌هایی از حضور سرمربیان مرد خارجی در سالن برگزاری مسابقات کبدی زنان آسیا در گرگان منتشر شد.

انتشار عکس سرمربی مرد تیم کبدی زنان تایلند که با پوشش زنانه در سالن مسابقات حضور یافت، بازتاب زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی و فضای مجازی داشت.

این اتفاق واکنش‌های مختلفی را از سوی مسئولان، ورزشکاران، هنرمندان، رسانه‌ها و مردم به دنبال داشت که در این میان مسئولان ورزش به جای جست و جو برای یافتن عامل شروع آن، تیر اتهام خود را به سمت رسانه‌ها، عکاسان و اقشار مختلف حاضر در سالن هدف گرفتند.

اکنون یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر به بیان اظهارات خود در این خصوص پرداخته است.

مسئولان ورزشی دقت لازم را نداشتند

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این اتفاق ابتدا در فضای مجازی منعکس شده بود و من به محض اینکه از آن مطلع شدم با مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان تماس گرفتم تا جزئیات آن را جویا شوم.

اسدالله قره خانی افزود: مدیرکل ورزش و جوانان گلستان صحت این موضوع را که یک مربی مرد خارجی وارد سالن مسابقات کبدی بانوان شده تائید کرد و عکس‌ها نشان می‌دهد که این مربی در کنار زمین نشسته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه این اتفاق نشان می‌دهد سهل انگاری صورت گرفته و مسئولان دقت لازم را نداشتند و من این اتفاق را به حساب سهل انگاری مسئولان می‌گذارم.

این اتفاق یک نمره منفی برای ورزش است

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی هم گفتند که یک خبرنگار حوله‌ای را سر مربی تایلند کرده و انواع و اقسام این حرف‌ها را زدند که تمام اینها توجیه بوده و هیچ کدام قابل قبول نیست.

قره خانی اضافه کرد: هر چه که بوده این عمل اتفاق افتاده و بسیار زشت است، شاید برای آن کشورها زن و مرد فرقی نداشته باشد و برای‌شان عادی باشد اما در کشور ما ارزش‌هایی داریم که این نوع رفتارها خلاف شان مردم، جامعه و باورها و اعتقادات دینی ماست.

وی بیان کرد: این اتفاق حقیقتا یک نمره منفی است و حتما باید وزارت ورزش و جوانان این موضوع را به طور جدی‌تری پیگیری کند، بیان شده که مربیان مرد از قبل تقاضای ورود به سالن زنان را داشتند و به همین دلیل باید مراقبت‌ها و دقت نظر بیشتری انجام می‌شد تا این اتفاق رخ ندهد.

وی یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان حتما باید با افرادی که سهل انگاری کردند، خاطی بودند و مسئولیت خود را درست انجام ندادند برخورد داشته باشد.

اعتماد خانواده‌ها به مسئولان ورزشی از بین رفت

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حواشی مسابقات کبدی آسیا در گرگان سه خسارت به دنبال داشته، اظهار کرد: خسارت نخست این است که حریم شکسته شده، زیرا خانواده‌ها اصولا به مجموعه‌های ورزشی و مسئولان این حوزه اعتماد دارند که هنگام ورود بانوان به سالن ورزشی، مراقبت‌های لازم از حریم آنها صورت می‌گیرد اما اکنون این باور آسیب دیده است.

قره خانی افزود: خسارت دوم اینکه مردی میان بانوان آمده و آن چیزی که در غکس مشخص است با آرامش آنجا نشسته بنابراین آمدن یک مرد میان بانوان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خسارت سوم این است که هزاران تفسیر از این اتفاق صورت می‌گیرد و ما همه جا حضور نداریم که بگوییم این فرد خودش آمده است، امکان دارد در تمام دنیا بگویند که اگر مردها در ایران می‌خواهند وارد جمع زنان شوند با سر کردن روسری ایرادی ندارد که چنین برداشتی توهین به فرهنگ و اعتقادات و دین ماست که می‌تواند آسیب بزند.

قره خانی تصریح کرد: برداشت دیگری که ممکن است داشته باشند این است که روسری را به زور سر مردها گذاشتند، تمام این تعابیر وجود دارد و این حرکت ساده‌ای نبوده است، شاید برای آنها عادی باشد اما آنهایی که دشمن این انقلاب هستند و شیطنت دارند از این اتفاق سو استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: دشمنان می‌خواهند به هر طریقی به ما آسیب بزنند و از این موضوع به عنوان سوژه استفاده می‌کنند که بگویند در این نظام چنین رفتارهایی وجود دارد که اگر ظاهر را حفظ کنید می‌توانید میان بانوان بروید.

به گفته وی، این آسیب فقط به همان مسابقات کبدی، آن فرد و ... ختم نمی‌شود بلکه خیلی از جاهای دیگر را نشانه قرار می‌دهد.

مسئولان ورزشی از جامعه عذرخواهی کنند

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ورزش و جوانان باید به طور جدی وارد عمل شود و با خاطیان این اتفاق به شدت برخورد کند.

قره خانی افزود: حتی مسئولان این اتفاق که اگر فدراسیون کبدی و مسئولان دیگری هستند باید به دلیل این کوتاهی از جامعه عذرخواهی کنند.

وی تصریح کرد: این کوتاهی باید طوری منعکس شود که به عنوان یک باور و اعتقاد حاکمیت نیست، بلکه یک مجموعه ورزشی بوده که مرتکب این خطا شده و باید در این مجموعه انحصار پیدا کند.

قره خانی بیان کرد: قطعا مجمع نمایندگان استان گلستان نسبت به این موضوع حساس است و از مسئولان مرتبط سوال خواهیم کرد، البته من پس از شنیدن این اتفاق بلافاصله از مسئولان استانی سوال کردم که چند نماینده مجلس هم در جریان قرار گرفتند و اظهار نظر استاندار را شنیدند.

وی ادامه داد: البته این موضوع فراتر از بحث استان است و باید از وزارت ورزش و جوانان مورد سوال قرار بگیرد و در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار