رییس هیات دو میدانی گلستان گفت: دوندگان حرفه ای استان به دلیل نبود منابع درآمدی کافی از این رشته ، انگیزه زیادی برای تداوم حضور در دنیای قهرمانی و استمرار مدال آوری ندارند.

دومیدانی کاران گلستان انگیزه ای برای حضور در دنیای قهرمانی ندارند

به گزارش گلستان24؛سیدوحیدرضا میرا ،اظهار کرد: متاسفانه دومیدانی ایران امکانی برای تامین مالی ورزشکاران و ملی پوشان ندارد و به همین دلیل عمر قهرمانی ورزشکاران این رشته کوتاه است.

وی بیان کرد: ورود دومیدانی کاران مرد به سنین بزرگسالی و ضرورت تامین معاش، آنها را وادار به انجام مشاغل گوناگون می کند و در این شرایط تمرکز کافی، انرژی زیاد و وقت مناسب برای فعالیت های حرفه ای ورزشی وجود ندارد و در نتیجه ورزشکار آرام آرام از دنیای قهرمانی خداحافظی می کند.

به گفته وی؛ در گلستان برخی ملی پوشان به دلیل نداشتن درآمد کافی از این ورزش به مشاغل گوناگون همچون کارگری و روزمزدی روی آورده اند که این شرایط امید به بازگشت آنها به دنیای حرفه ای و عرصه مدال آوری را تا حد زیادی کاهش می دهد.

میرا در ادامه به شرایط دومیدانی گلستان اشاره کرد و گفت: در سالهای اخیر توجه زیادی به رشد و رونق دومیدانی در رده های سنی پایه شده و با استعدادیابی نسل جدید ورزشکاران گلستانی تربیت و آماده مدال آوری و کسب موفقیت در مسابقات معتبر هستند.

وی اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی داخل سالن زنان کشور که چندی قبل برگزار شد نیز گلستان به رده سوم تیمی دست یافت و تیم مردان به دلایل گوناگون از جمله اعزام جوان و کم تجربه بودن در رده سیزدهم قرار گرفت.

به گفته وی؛ گلستانی های دومیدانی کار رده های سنی پایه در آینده حرف های زیادی برای گفتن داشته و می توانند افتخارات زیادی برای ورزش استان کسب کنند.

میرا اضافه کرد: یکی از امیدواری های دومیدانی گلستان، کسب مدال در بازی های آسیایی اندونزی است که انتظار داریم حداقل 3 ورزشکار با تجربه استان به این مسابقات اعزام و بتوانند مدال به ارمغان بیاورند.

وی افزود: هم اینک فاصله رکوردهای ثبت شده دختران دونده گلستانی با رکوردهای بین المللی زیاد است و به همین دلیل بخت آنها برای اعزام به بازی های آسیایی اندونزی اندک است.

رییس هیات دو میدانی گلستان به امکانات این رشته ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: پیست تارتان بندرترکمن تنها محل تمرین استاندارد دومیدانی گلستان است که امیدواریم با نظر مساعد اداره کل ورزش و جوانان ، در چند شهر دیگر استان هم مکان های مناسب برای انجام تمرین دوندگان فراهم شود.

به گفته میرا، هم اینک بیش از 600 نفر در گلستان دومیدانی را به صورت حرفه ای انجام می دهند.

از جمله دومیدانی کاران گلستانی ،پژمان قلعه نویی ملی پوش پرتاب چکش است که تجربه شرکت در المپیک برزیل را دارد هرچند موفق به کسب مدال نشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار