خداحافظ کارلوس عزیز

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوئد در شرایطی با پیروزی زردپوشان اروپایی به پایان رسید که از این دیدتر تدارکاتی به عنوان آخرین بازی تیم ملی با کارلوس کی روش نام برده شده بود.

سوئد با 3 گل ایران را شکست داد + حواشی و تصاویر

به گزارش گلستان 24، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 22 امشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه فرندز آره‌نا شهر استکهلم در دیداری تدارکاتی به مصاف سوئد رفت که این بازی با برتری 3 بر یک سوئد به پایان رسید.

کی‌روش تیمش را با ترکیب علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، مرتضی پورعلی‌گنجی، هاشم بیک‌زاده، وحید امیری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد به میدان فرستاد.

رابین اولسن، آندریاس گراگویت، پیر بنگتسون، امیل فورسبرگ، البین اکدال، کیم کالستروم، آنتون تینرهولم، ارکان زنگین، اریک یانسون، مارکس برگ و زلاتان ابراهیموویچ هم در ترکیب اصلی سوئد به میدان رفتند.

شاگردان اریک هامرین بازی را خوب آغاز کردند و توپ و میدان را در اختیار گرفتند و نتیجه این برتری گل دقیقه 11 زلاتان ابراهیموویچ بود. سوئد بعد از گل مهاجم سرشناس خود همچنان تیم برتر میدان بود و در دقیقه 21 مارکس برگ گل دوم میزبان را به ثمر رساند.

پس از این گل تیم ملی ایران موفق شد اختلاف را کم کند. وحید امیری پس از یک حرکت خوب در محوطه جریمه سوئد متوقف شد تا جواد نکونام در دقیقه 24 از روی نقطه پنالتی در صدوپنجاه‌ویکمین بازی ملی‌اش گل اول ایران را به نام خود ثبت کند.

 

سوئد با 3 گل ایران را شکست داد + حواشی


نیمه دوم

در آغاز نیمه دوم زلاتان ابراهیموویچ از بازی بیرون رفت و در تیم ایران هم امیرحسین صادقی جانشین پورعلی‌گنجی شد. در ابتدای این نیمه سوئد یکی دو موقعیت روی دروازه ایران خلق کرد. با این حال تیم کشورمان می‌توانست در دقیقه 58 بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه قوچان‌نژاد که روی پرتاب اوت بلند تیموریان زده شد به تیر دروازه میزبان برخورد کرد.

سوئد در نیمه دوم با خروج زلاتان کم‌زهرتر نشان داد. در ادامه دو تیم دست به تعویض زدند و در دقیقه 66 وریا غفوری جای دژاگه را گرفت و امید ابراهیمی در دقیقه 74 به جای نکونام وارد زمین شد تا بازوبند کاپیتانی به تیموریان برسد. در دقیقه 79 هم رامین رضاییان به جای امیری به میدان آمد.کریم انصاری‌فرد به جای مسعود شجاعی در دقیقه 88 وارد زمین شد و مسعود حسن‌زاده در لحظات پایانی جای قوچان‌نژاد را گرفت.
 

سوئد با 3 گل ایران را شکست داد + حواشی


در دقیقه 89 تویئگونن با ضربه سر گل سوم سوئد را به ثمر رساند تا این بازی دوستانه با برتری 3 بر یک میزبان خاتمه یابد.

به گزارش تسنیم پیش‌تر اعلام شده بود که کی‌روش پس از این بازی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و باید دید آیا این اتفاق رخ می‌دهد یا اتفاقات تازه‌ای رقم خواهد خورد.

* کاپیتان ها، بهترین بازیکنان میدان

کاپیتان‌های دو تیم ایران و سوئد بهترین بازیکنان دیدار دوستانه دو تیم شدند.
در پایان دیدار دوستانه ایران و سوئد که 3 بر یک به سود شاگردان هامرن به پایان رسید، زلاتان و ایبراهیموویچ و جواد نکونام، کاپیتان‌های دو تیم ایران و سوئد بعنوان بهترین بازیکنان میدان انتخاب شدند.
 

سوئد با 3 گل ایران را شکست داد + حواشی


حواشی تلگرافی بازی

* با ورود بازیکنان ایران صدای وحشتناکی در ورزشگاه ایجاد شد و تماشاگران با شعار "ایران، ایران" به استقبال تیم ملی رفتند.

* برخی از گروهک‌های شکست خورده سیاسی تلاش داشتند اهداف سیاسی خود را بیرون ورزشگاه پیاده کنند که با عدم همراهی ایرانیان مقیم سوئد روبه‌رو شدند.

* تعداد 60 خبرنگار و 20 عکاس در ورزشگاه برای پوشش خبری و تصویری این دیدار حضور داشتند.

*به نظر می‌رسد استفاده از سبک آلمانی برای معرفی گلزن بازی تنها به زلاتان اختصاص نداشت چرا که بعد گل دوم سوئد و گل نکونام گوینده به صورت عادی گلزن را معرفی کرد.

*زلاتان به سبک بازی لیونل مسی مقابل ایران در جام جهانی 2014 برزیل، فقط در بعضی صحنه‌های مفید می‌دوید.

*کارلوس کی‌روش در این دیدار با لباس گرم در ورزشگاه حضور داشت. وی زیر کت خود یک ژاکت بر تن کرده بود.

*به غیر از چند ردیف معدود تمامی صندلی‌های ورزشگاه پر شده و به نظر می‌رسد بیش از چهل و پنج هزار در ورزشگاه حاضر بودند. بیشتر این تماشاگران ایرانی بودند که با لباس تیم ملی برای تشویق تیم ملی در ورزشگاه حضورداشتند.

* دیلی‌میل با انتشار خبر شکست شاگردان کی روش نوشت: سوئد در شبی که ایبراهیمویچ در پی به ثمر رساندن گلی تاریخی به مانند گلی که به انگلیس زد بود با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید.

* یورو اسپورت نیز نوشت: ایبراهیمویچ عصبانی نقش مهمی در پیروزی سوئد مقابل ایران داشت.

* اسکای اسپورت با اشاره به حضور 33 هزار هوادار در ورزشگاه  و اینکه اکثر آنها هوادار تیم ملی ایران بودند نوشت: زلاتان خیلی زود هواداران ایرانی را آرام و ساکت کرد./مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار