تیم‌ ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۸ برابر مراکش به برتری دست یافت.

اولین پیروزی تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه

به گزارش گلستان24؛ دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و مراکش در نخستین بازی از گروه B جام جهانی 2018 روسیه، از ساعت 19:30 امروز (جمعه) در ورزشگاه کرستوفسکی و به قضاوت جونیت چاکر ترکیه‌ای آغاز شد که این بازی با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید. «عزیز بوهدوس» بازیکن مراکش به اشتباه در دقیقه 4+90 دروازه تیمش را باز کرد.

ترکیب ایران: منیر المحمدی، مهدی بن‌عطیه، غانم سایس، اشرف حکیمی، امین حاریت (82-داکاستا)، یونس بلهنده، مبارک بوصوفه، کریم الاحمدی، حکیم زیاش، سفیان امرابط (76- نورالدین) و ایوب الکعبی (80-بوهدوض).

ترکیب مراکش: علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی (80 - مجید حسینی)، وحید امیری، روزبه چشمی، احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی (68- مهدی طارمی)، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون.

نیمه اول

دقیقه 2: اولین ضربه از سوی بازیکنان مراکش همراه بود و ضربه پشت محوطه جریمه سارس از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 3: مراکش صاحب ضربه ایستگاهی شد که پاس عرضی به حکیم زیاش رسید، اما نتوانست ضربه‌اش را بزند. در این لحظه، دفاع ایران آشفته بود و در یارگیری خوب عمل نکرد. در ادامه هم ارسال بازیکن مراکش را امید ابراهیمی راهی کرنر کرد.

دقیقه 4: بازیکنان مراکش که بازی را هجومی شروع کرده بودند، توپی را به محوطه جریمه ایران ارسال کردند که ضربه سر یونس بلهنده به بیرون رفت.

دقیقه 8: پاس عمقی و بلند به محوطه جریمه ایران را روزبه چشمی با سر زد و در ادامه ضربه ایوب باز هم به شکل خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 10: مسعود شجاعی اولین بازیکن اخطاری ایران در جام بیست‌ویکم و این بازی بود که به دلیل خطا روی مبارک بوصوفه از داور ترکیه‌ای کارت زرد گرفت.

دقیقه 12: پرتاب اوت بلند احسان حاج صفی به محوطه جریمه مراکش را دروازه‌بان این تیم در آغوش گرفت.

دقیقه 14: باز هم پرسینگ بازیکنان مراکش جواب داد و روی ارسال از کناره‌ها خطرناک عمل کردند، اما توپ ارسالی را رامین رضاییان دور کرد.

دقیقه 19: ضربه ایستگاهی مراکشی‌ها به محوطه جریمه ایران ارسال شد که باز هم روی آشفتگی بازیکنان ایران، مراکشی می‌توانستند به گل برسند، توپ اول را مدافعان برگرداندند، اما سردار آزمون به شکل عجیبی اشتباه کرد تا توپ دوباره زیر پای بازیکنان مراکش بیاید، اما علیرضا بیرانوند به خوبی مانع باز شدن دروازه شد.

دقیقه 20: ایران صاحب ضد حمله شد و توپ خوبی به کریم انصاری‌فرد رسید و او می‌توانست ضربه خوبی روانه دروازه کند، اما ضربه‌اش کم جان بود تا اولین و بهترین موقعیت ایران تا این لحظه به هدر برود.

 دقیقه 22: ایران که کمی خودش را پیدا کرده بود، می‌توانست صاحب موقعیت شود، اما تعلل روزبه چشمی موقعیت را از ایران گرفت.

دقیقه 24: باز هم ایران با پرتاب اوت صاحب موقعیت شد و کریم انصاری‌فرد با ضربه سر توپ خوبی به آزمون رساند، اما مهاجم ایران به شکل عجیبی توپ را راهی اوت دستی کرد.

دقیقه 25: روزبه چشمی مقابل شوت سرکش مبارک بوصوفه ایستاد تا توپ به سمت دروازه ایران نرود.

دقیقه 30: نفوذ حارس به محوطه جریمه باز هم موقعیت خطرناکی را برای مراکش بوجود آورد که ضربه این بازیکن را بیرانوند گرفت.

دقیقه 31: ایران صاحب ضربه ایستگاهی شده که ارسال مسعود شجاعی به روبه چشمی رسید، اما ضربه این بازیکن راهی به چارچوب نداشت.

دقیقه 34: ایران از توپ ربایی امید ابراهیمی صاحب ضد حمله شد که حاریت روی سردار آزمون مرتکب خطا شد و داور او را با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه 39: مسعود شجاعی توپ را لو داد و توپی به محوطه جریمه ایران ارسال شد، اما بیرانوند باز هم توپ را گرفت.

دقیقه 42: توپ ربایی امید ابراهیمی از بازیکنان مراکش به وحید امیری رسید و او با پاس خوب سردار آزمون را با دروازه‌بان مراکش تک به تک کرد، اما ضربه آزمون خوب نبود و دروازه‌بان مراکش توپ را دفع کرد تا این فرصت طلایی از دست برود. توپ برگشتی را جهانبخش زد که سنگربان حریف توپ را این بار به کرنر فرستاد.

دقیقه 43: ایران که خودش را پیدا کرده بود، باز هم روی ضربه ایستگاهی خطرناک کار کرد، اما مدافعان مراکش توپ را دور کردند.

دقیقه 44: ضربه ایستگاهی احسان حاج صفی به شکل خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم

دقیقه 47: علیرضا جهانبخش دومین بازیکن از ایران بود که به دلیل خطایی که مرتکب شد، کارت زرد گرفت.

دقیقه 51: باز هم ایران صاحب ضد موقعیت شد و سردار آزمون می‌توانست کریم انصاری‌فرد را صاحب موقعیت کند، اما توپ او را گرفتند.

دقیقه 68: مهدی طارمی به جای مسعود شجاعی به زمین رفت تا نخستین تعویض بازی انجام شود. با خروج شجاعی، بازوبند کاپیتانی بر بازوی احسان حاج صفی بسته شد.

دقیقه 69: پاسکاری سردار آزمون و علیرضا جهانبخش، می‌توانست برای ایران موقعیت خوبی را ایجاد کند، اما مدافعان مراکش توپ ارسالی جهانبخش را راهی کرنر کردند.

دقیقه 76: سفیان بازیکن مراکش که مصدوم شده بود، جایش را به نورالدین داد. بوهدوض هم جای الکعبی را گرفت.

دقیقه 80: امید ابراهیمی به دلیل احساس درد از ناحیه قفسه سینه از زمین بیرون رفت و جای او را مجید حسینی گرفت.

دقیقه 80: شوت محکم یوسف را علیرضا بیرانوند به خوبی راهی کرنر کرد.

دقیقه 82: سومین تعویض مراکش هم انجام شد و داکاستا به جای حاریت وارد زمین شد.

دقیقه 84: علیرضا جهانبخش دومین بازیکن مصدوم ایران بود که جای خود را به سامان قدوس داد.

دقیقه 4+90: ایران صاحب ضربه ایستگاهی شد. توپ را سامان قدوس فرستاد که «عزیز بوهدوس» به اشتباه توپ را وارد دروازه خودی کرد تا ایران با یک گل پیش بیفتد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار