قائم مقام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر از کارگران این استان از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که ۸۰۰ نفر کمتر از میانگین تعیین شده است.

کارگران گلستانی تمایل کمی به استفاده از بیمه بیکاری دارند

به گزارش گلستان 24، محمد رهبری روز یکشنبه در حاشیه یادمان ۳۳ شهید جامعه کارگری گنبدکاووس به خبرنگاران بیان کرد: استفاده کم کارگران گلستانی از مزایای بیمه بیکاری نشانه عزت نفس و حضور پررنگ این قشر در کارگاه‌ها و پایداری اشتغال این استان است.

وی بابیان اینکه کارگران استفاده از بیمه بیکاری در گلستان مقطعی و موقت است، اضافه کرد: تمایل کارگران این استان بیشتر به بازگشت به کار و تولید است.

رهبری تاکید کرد: البته در برخی مسائل ناخواسته که در محیط کار و کارگاه ایجاد می‌شود، استفاده از بیمه بیکاری یک الزام خواهد بود و مراجع قانونی از این موضوع و کارگر حمایت می‌کنند.

قائم مقام مدیرکل تعاون گلستان همچنین از شمار جامعه کارگری این استان را ۵۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۸۰ هزار نفر بیمه هستند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان تامین اجتماعی مقرر شد در راستای پایداری شغل ها، هر سال پنج تا ۶ هزار نفر از نیروهای کارگری گلستان بیمه تامین اجتماعی شوند.

وی بابیان اینکه گلستان در نیروی کارگری ظرفیت بالایی دارد افزود: برای افزایش بهره‌وری نیروی کار در کارگاه‌های تولیدی، کلاس‌های آموزشی و ارتقای دانش مهارتی برای این قشر برنامه ریزی شده است.

قائم مقام مدیرکل تعاون گلستان، برنامه‌ریزی برای انتخاب کارگران نمونه، شایسته و نخبه در سطح ملی با مشارکت کارفرمایان و مدیران و نیز اهتمام جدی به مسائل رفاهی، ورزشی، بهداشتی کارگران این استان را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برشمرد.

رهبری اضافه کرد: استقرار واحد بهداشتی در کارگاه‌های با جمعیت ۳۰ نفر به بالا برای غربالگری و انجام آزمایش‌های پزشکی در راستای سلامت جامعه کارگری و برگزاری مسابقات فوتبال و والیبال ساحلی از دیگر اقدامات درحال انجام اداره کل تعاون گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار