سرپرست بنیاد نخبگان گلستان از برگزاری گفتاورد ملی نخبگان در پهنه خزر به میزبانی گلستان خبر داد و گفت: این رویداد یکی از روش‌های شناسایی نخبگان و افراد مستعد است.

گلستان میزبان نخستین گفتاورد ملی نخبگان

به گزارش گلستن 24، عماد آیدانی اظهار کرد: نخستین رویداد گفتاورد ملی نخبگان برای ایجاد اتصال منسجم و موثر میان نخبگان، حاکمیت و مدیران اجرایی و مردم در فضایی چهار مرحله‌ای طراحی و در دو بخش رقابتی و نمایشگاهی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد از روز گذشته در گلستان آغاز شده است، ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد ملی نخبگان به آدرس www.bmn.ir ثبت‌نام کنند.

سرپرست بنیاد نخبگان گلستان تاکید کرد: در گذشته افراد برای معرفی به عنوان یک فرد نخبه اقدام به خوداظهاری می‌کردند اما بنیاد ملی نخبگان در برنامه‌ریزی جدید به دنبال اثرگذاری نخبگان در جامعه است و یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی فعال نخبگان و استفاده از آنها برای گره‌گشایی از مشکلات جامعه برگزاری رویدادهایی همچون گفتاورد نخبگانی است.

آیدانی، این گفتاورد ملی را بستری برای ارائه چرخش‌های تحول‌آفرین در حوزه‌های مختلف برشمرد و توضیح داد: بنیاد نخبگان در این گفتاورد به پنج مساله اساسی مالی و پولی، منابع طبیعی، امنیت غذایی، نظام سلامت و حکمرانی و سیاست‌گذار می‌پردازد تا نخبگان ایده‌ها و راهکارهای خود را برای حل مشکلات موجود در این حوزه‌ها ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه برگزیدگان هر مرحله از حمایت‌های ویژه بنیاد ملی نخبگان برخوردار خواهند شد، گفت: متقاضیان تا ۲۸ خرداد ماه امسال برای ارسال آثار مهلت دارند.

به گفته سرپرست بنیاد نخبگان گلستان؛ دوم تا چهارم تیر ماه نیز برگزاری نمایشگاه، مرداد و شهریور رقابت‌های مرحله اول، ۱۰ تا ۱۱ مهر ماه نمایشگاه آثار در محل برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان و ۱۵ تا ۱۷ آبان ماه رقابت نهایی این رهاورد است.

آیدانی با بیان اینکه افراد پس از گذر از چهار مرحله این گفتاورد، در یک مناظره شرکت می‌کنند، افزود: برگزیدگان مناظره پس از حضور در چهاردهمین همایش ملی نخبگان و ارائه آثار منتخب با رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور دیدار می‌کنند.

وی عضویت در خانه نخبگان و بهره‌مندی از امتیازهای بنیاد ملی نخبگان، اعطای ۱۰ میلیارد ریال جایزه نقدی به تیم‌های برتر و ۱۰ میلیارد ریال جایزه اعتباری برای حمایت از تحقق و اجرایی‌سازی طرح‌های برتر را از جمله جوایز تیم‌های برگزیده برشمرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار