استاد دانشگاه:

استادیار رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه گنبدکاووس، گفتمان عدالت را یکی از مهمترین تاکید رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر برشمرد و گفت: پیاده‌سازی این نوع گفتمان در جامعه نیازمند استفاده بیشتر دولت از نقطه نظرات نخبگان علمی، دینی و دانشگاهی به نمایندگی از مردم است.

دولت برای پیاده‌سازی گفتمان عدالت از نخبگان جامعه استفاده کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمهدی رحمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: گفتمان عدالت، تولید علم، اقتصاد دانش بنیان، پیشرفت ایرانی - اسلامی و کمک مومنانه از مهمترین محورهایی است که رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر به آن تاکید کردند.

وی گفت: گفتمان عدالت از منظر رهبری یک باور عمومی است که باید بر اساس منطقی عالمانه و به دور از افراط و تفریط و با زبان خوش توسط دولتمردان در جامعه تبیین شده تا برای مردم قابل قبول باشد.

رحمتی اظهارداشت: گفتمان عدالت در راس موضوعاتی است که حکومت‌ها و دولت‌های اسلامی که خود را ادامه دهنده راه انبیا می‌دانند باید دنبال کننده این نوع از گفتمان باشند.

این استاد علوم دینی با اشاره به تاکید دوباره رهبر معظم انقلاب بر گفتمان عدالت و مبارزه با فساد در دیدار اخیر هیات دولت و رییس جمهوری سیزدهم، ادامه داد: از نگاه معظم له برای انجام هر کاری در هر مسوولیتی باید در کنار عقلانیت یک پیوست عدالت وجود داشته باشد در غیر این صورت گفتمان عدالت در حد کلام و نصیحت باقی خواهد ماند.

وی، مشورت را یکی از اصول تفکر اسلامی دانست و از جامعه علمی، نخبگان و دانشگاهیان خواست برای فراهم شدن زمینه پیاده سازی بهتر گفتمان عدالت مد نظر رهبری به دولتمردان مشورت دهند.

رحمتی با گلایه از کم توجهی وزارت ورزش و جوانان به قشر جوان و مسائل مربوط به آنان، یادآور شد: ۱۱ سال قبل ۲ سازمان تربیت بدنی و امور جوانان با هم ادغام و وزارت‌خانه  ورزش و جوانان تاسیس شد اما این نهاد با جامعه هدف وسیع از قشر جوان، تا کنون نتوانسته گام موثر و چشمگیری برای تحقق مطالبات این قشر بردارد.

وی افزود: امور مرتبط به جوانان در ابعاد مختلف دینی، انقلابی، ملی، اشتغال، جامعه پذیری، ازدواج و مسوولیت پذیری در زمان مجلس یازدهم به عنوان اهداف و وظایف وزارت‌خانه ورزش و جوانان تصویب و توسط رییس جمهور وقت ابلاغ شد اما به قول برخی از صاحب نظران این مجموعه فقط وزارت‌خانه ورزشِ جوانان به ویژه در در رشته فوتبال است و به سایر امور توجه لازم نمی‌شود.

این استاد دانشگاه گنبدکاووس اضافه کرد: حدود سه هزار و ۶۰۰ سند درباره جوانان وجود دارد که آن گونه که باید در جایگاه ترسیمی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه قرار نگرفته و نیاز است دولت سیزدهم در مسیر تحقق گفتمان عدالت برای تعادل بخشی در اجرای امور در این وزارت‌خانه تلاش کند.

رحمتی تصریح کرد: تحقق عدالت مورد نظر حاکمیت اسلامی که رهبری انقلاب سال‌هاست بر این مساله تاکید و آن را به عنوان یک گفتمان مطرح می ‌نند، نیازمند مشارکت و همراهی حداکثری تمام قوا است.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب درنخستین دیدار اعضای هیات دولت بازسازی انقلاب در همه عرصه های مدیریتی، انقلابی بودن همراه با عقلانیت، مردمی بودن و رفتن به میان مردم، توجه به عدالت در همه دستورالعمل ها، احیا و ترمیم اعتماد و امید مردم، ضرورت اجرای وعده ها و یکی شدن حرف و عمل مسوولان و مبارزه با بسترهای فساد را از جمله محورهایی عنوان  کردند که باید اولویت کاری دولت‌مردان و مسوولان قرار گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار