رییس خانه صنعت و معدن گلستان :

رییس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: در حال حاضر در بسیاری از جلسات ستاد رونق تسهیل استان استاندار و برخی مدیران بالا دستی حضور ندارند که این مسأله موجب تضعیف این ستاد شده است.

ستاد  رونق تسهیل بدون حضور استاندار و‌معاون اقتصادی وی عملکرد مثبتی ندارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، بهرامی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: مشکل در حوزه صنعت بسیار زیاد است ولی ستاد تسهیل توانایی حل مشکلات این بخش را مثل گذشته ندار و استاندار باید ورود جدی به آن داشته باشد

وی افزود: ۹۰ درصد تسهیلات بانکها امروز فقط در دست ۱۰درصد مردم استان است و آماری هم راجع به آن ارائه نمی شود.

بهرامی گفت: بسیاری از واحد های تولیدی کوچک بازار دارند اما سرمایه ندارند و بانکها نیز در این حوزه همراهی ندارند و هنوز نتوانستیم در این استان واحد های قوی ، های تک و صادرات محور تاسیس و یا تقویت کنیم .

وی افزود: ستاد رونق تسهیل امروزه فقط به کارشناسان خلاصه شده و مصوبات خروجی مثبتی ندارد و بسیاری از مدیران واحد‌های تولیدی دیگر رغبتی به حضور در این ستاد ندارند.

بهرامی گفت: ستاد رونق تسهیل شیر غرانی بود که امروز تبدیل به شیر بی یال دم شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب معادن هم اظهار کرد: فقدان تجهیزات به روز و عدم همکاری بانکها بزرگترین چالش معادن است.

بهرامی بیان کرد: معادن ما حدود نیم قرن نچاز دیگر کشورها در حوزه ماشین آلات عقب هستند.

وی افزود: فقدان ماشین آلات به روز و عدم حمایت مالی بانکها از معدن کاران موجب عقب افتادگی معادن از عرصه توسعه و سود آوری شده است .

رییس خانه صنعت و معدن استان در ادامه افزود: کدام معادن را توانستیم هدایت ،حمایت و به روز رسانی کنیم و معادن یکی از راه های توسعه اقتصادی و ارز آوری برای کشور است اما به بخش حمایتی از آنها توجهی نمی شود .

وی گفت: در حوزه صنعت و معدن این معادن هستند که بسیار مظلوم واقع شده اند و امروز وجود معادن با ماشین آلات جدید توجیه پذیر هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار