سید علی طاهری، در پاسخ به سوال گلستان 24:

اگر این جمع بندی در شورای امنیت ملی تصویب نشود قطعا بر خلاف مصلاح نظام خواهد بود و ما حاظر نخواهیم شد آن را بپذیریم.

"جمع بندی" مذاکرات در شورای امنیت ملی و مجلس بررسی می شود

سید علی طاهری، نماینده مردم گرگان  آق قلا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای و تیم ها مذاکره کننده دولت های گذشته ، می گوید: دولت های قبل هم در این موفقیت سهیم بودند و این  یک کار دراز مدت بود که بعد از دوازده سال نتیجه گرفت.

وی با بیان این که ما کماکان به برخی از کشور های غربی مخصوصا آمریکا بد بین هستیم، می گوید: اگرچه اینجا توافق را امضا کردند اما خیلی خوشبین نیستیم که آن ها به این جمع بندی پایبند باشند.

طاهری معتقد است با توجه به این که برخی از صحبت های اوباما  و آقای روحانی و فکت شیت منتشر شده ایرانی توسط وزارت امور خارجه کشورمان، متناقض است، لازم است که منتظر بمانیم تا شورای عالی امنیت ملی آن را بررسی کند.

سید علی طاهری جمع بندی مذاکرات

وی ادامه افزود:  همچنین آقای دکتر ظریف و دکتر صالحی قرار است به مجلس آمده و گزارشی ارائه دهند. در آن جا اطلاعات را دقیق تر مشاهده خواهیم کرد و مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را بررسی می کند. آن زمان شود به صورت دقیق نظرداد. بنا براین فعلا برای این تلاش ها خدا قوت گفته و تشکر می کنیم. اما اظهار نظر دقیق را به روزهای آینده موکول می کنیم که انشاالله مطالب شفاف ترمشخص شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در جواب این سوال که اگر شورای امنیت ملی این جمع بندی را تایید نکند چه تصمیمی گرفته می شود می گوید: نکته اصلی برای ما منافع کشور مان است. طبیعی است طبق مصوبه مجلس که قانون است ، باید این توافق به تصویب شورای امنیت ملی برسد. اگر در آن جا تصویب نشود قطعا بر خلاف مصلاح نظام خواهد بود و ما حاظر نخواهیم شد آن را بپذیریم.

ارسال نظر

آخرین اخبار