وبلاگ سرباز صفر جنگ نرم! نوشت:

بعضی‌ها قول داده‌اند توافق کنند! اما چیزی که بنا بر اعتراف شرمن۷ در کنگره آن‌ها را مجاب کرد بر سر میز مذاکره با شما بنشینند عبارت بود از «غنی‌سازی ۲۰ درصد» و «پیشرفت‌های مداوم هسته‌ای» اما هر دوی این نگرانی‌ها در همان توافقی که «پیروزی بزرگ» خوانده شد مرتفع گشت، حالا این شمایید که باید بدوید دنبال آن‌ها که انشاالله شیطان بزرگ هم به تعهدات خود عمل کند و تحریم‌ها را بردارد؛ ان شاالله! و اگر هم بفهمید که چه دسته گلی به آب داده داده‌اید با حربه شورای امنیت شما را ساکت خواهند کرد که ایران یک توافق بین المللی را نقض کرد

بعضیها قول داده اند توافق کنند!

به گزارش گلستان 24، بعضی‌ها قول داده‌اند توافق کنند! از همان توافق‌هایی که نیازی به تصویب مجلس و امنیت ملی ندارد چراکه صرفاً «برنامه‌ای برای اقدام۱«است! ، همان توافقی که هر جا سخن از تعهد طرف مقابل است خبری از ضمانت اجرایی نیست و کلی‌گویی و ابهام آغاز می‌شود ولی نوبت ما که می‌شود انگار هیچ حد توقفی وجود ندارد چون سخن از نگرانی۲ و رضایت طرف مقابل است و نگرانی و رضایت دشمن زمانی تأمین می‌شود که مایی نباشیم! یا باشیم و نوکر آن‌ها!

 

هرروز بحث جدیدی را روی میز مذاکره می‌گذارند و در مورد کم‌وزیاد آن نظر می‌دهند و سر آخر که زور بالای ما می‌آید می‌گویند «توافق روی همه‌چیز یا هیچ‌چیز« !۳

 

بعضی‌ها قول داده‌اند توافق کنند! برای آن کمپین هم تشکیل می‌دهند۴ ،خوشحال‌اند! ،برای مردم هم هی خبر تمدید مذاکره می‌آورند ،اما مذاکره برای چه بود؟! توافق!، توافق سر چه؟ ،بگویند خب معلوم از سر برداشته شدن تحریم‌ها! ، آنجاست که باید گفت آمدیم و شما آمریکای جهانخوار را متقاعد کردید تحریم‌های ما را بردارد، او چه می‌گوید؟ می‌گوید من کجا توافق کردم که همه تحریم‌های شمارا بردارم؟ نوشته‌شده «تحریم‌های هسته‌ای« ۵، یعنی فقط تحریم‌هایی که عنوان «عدم اشاعه» دارند آن هم به تعداد ۳ مورد، و نه آن ۲۵تحریم دیگری که به‌عنوان و علت‌های دیگر نظیر حقوق بشر، تروریسم و…وضع‌شده‌اند!

 

تازه همین تحریم‌های هسته‌ای هم اگر به تصویب رسیده باشند و از دست رئیس‌جمهور خارج‌شده باشند دیگر ما معذوریم! و همه این‌ها در مورد تحریم‌هایی است که توسط ریاست‌جمهور اعمال‌شده و نه کنگره! که آن از دست ما خارج است! -بگذریم که امروز هم می‌گویند تمام این حرف‌ها هم تا وقتی است که شخص اوباما در ریاست باقی باشد!- خب بله ما حاضریم این تحریم‌ها که دو یا سه مورد می‌شود برداریم اما، اما به‌شرط آنکه شما در تمام این توافق چهار مرحله‌ای و ۱۵ سال به تمام تعهدات خود عمل کنی و همان‌طور که گفتم نگرانی‌های ما را بالکل برطرف نمایی!

 

مثلاً یکی از نگرانی‌های منِ «عمو سام» که باعث شده نتوانم گزینه‌های خود را محکم رو میز بگذارم ،فردو۶است! چون سایت فردو در عمق ۶۰متری کوه تعبیه‌شده و اگر لازم شد من نمی‌توانم آن را بزنم و منهدم کنم! پس لطف کن این نگرانی من را برطرف کن! ، بله می‌توانی بروی در این بیابان و در میان آن کوه تحقیقات پزشکی یا حداکثر تحقیقات هسته‌ای کنی! آن‌هم اگر من تشخیص بدم که “به آن نیاز داری!” .

 

بعضی‌ها قول داده‌اند توافق کنند! اما چیزی که بنا بر اعتراف شرمن۷ در کنگره آن‌ها را مجاب کرد بر سر میز مذاکره با شما بنشینند عبارت بود از «غنی‌سازی ۲۰ درصد» و «پیشرفت‌های مداوم هسته‌ای» اما هر دوی این نگرانی‌ها در همان توافقی که «پیروزی بزرگ» خوانده شد مرتفع گشت، حالا این شمایید که باید بدوید دنبال آن‌ها که انشاالله شیطان بزرگ هم به تعهدات خود عمل کند و تحریم‌ها را بردارد؛ ان شاالله! و اگر هم بفهمید که چه دسته گلی به آب داده داده‌اید با حربه شورای امنیت شما را ساکت خواهند کرد که ایران یک توافق بین المللی را نقض کرد.

 

بعضی‌ها قول داده‌اند توافق کنند! و انگار هیچ‌گاه هم قصد ندارند احیاناً مذاکرات را ترک کنند و لو اینکه طرف مقابل تحریم جدید کند و تعهدات خود را نقض نمایند ، درحالی‌که روسیه به این نقض قرارداد واکنش نشان می‌دهد۸ و بیانیه می‌دهد بعضی در تلویزیون با لبخند آواز «همه چی آرومه» سر می‌دهند! ؛ و این عقد دائم آن‌ها با میز مذاکره حتی نتانیاهو۹ را به هوس می‌اندازد که آی آن‌هایی که می‌گویید ما در توافق بیشتر این درخت را قلع و قم کرده‌ایم ،مگه نمی‌بینید طرف هر توافقی بهتر از عدم توافق می‌داند،این‌ها در هر شرایطی مذاکره را ترک نمی‌کنند پس باید این درخت را از ریشه درآورد!.

 

بعضی‌ها قول داده اند توافق کنند! و سند این قول را می‌توان در بیان سخنگوی دولت شنید که در بحبوحه مذاکرات و زمانی که باید امتیاز داد و امتیاز گرفت و حریف را در زمین بازی سرگردان کرد، گفت۱۰: ما از نظر زمانی مقید هستیم تا حداکثر ۱۱ فروردین۹۴ مذاکرات با گروه ۱+۵ را هم در جزییات و هم در کلیات به سرانجام برسانیم.

 

پی‌نوشت:

۱- واکنش شریعمتداری به بازی دولت با لفظ تفاهم و توافق

 در مقدمه توافقنامه ژنو آمده:راه‌حل جامع مذکور مبتنی بر این اقدامات اولیه بوده و به یک گام نهایی منجر خواهد شد که دوره زمانی آن موردتوافق قرارگرفته و به رفع نگرانی‌ها می‌انجامد. همچنین در مفاد اصلی گام نهایی آمده: برطرف کردن کامل نگرانی‌های مربوط به راکتور اراک، که در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با عنوانIR-40 شناخته می‌شود. هیچ‌گونه باز فرآوری انجام نخواهد شد و تأسیساتی که قادر به انجام باز فراوری باشد، ایجاد نمی‌گردد.

-۳ در مفاد اصلی گام نهایی آمده است: در خصوص گام نهایی و هر یک از گام‌های میانی، این اصل اساسی که «تا در مورد همه‌چیز توافق نشود، در خصوص هیچ‌چیزی توافق حاصل نشده است» اعمال می‌شود.

۴- کمپین عجیبی که خواسته‌های اسرائیل را برآورده می‌کند.

۵- یک سوال مهم از دکتر ظریف ؛ آیا این تحریم ها لغو می شود!؟

۶- چرا “فردو” مهم است؟

۷- پاسخ های شرمن به سوالات نمایندگان سنا درباره مذاکرات با ایران

۸- اعتراض روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

۹- نتانیاهوایران بیشتر از شما به این توافق نیاز دارد…توافق خوب با ایران نباید به ایران اجازه دهد تاسیسات هسته ای بزرگ داشته باشد.

۱۰- سخنان نوبخت درباره تقید زمانی به نتیجه مذاکرات

 

ارسال نظر

آخرین اخبار