رضا جامی، خبرنگار وبسایت اترک و فعال فرهنگی شهرستان کلاله:

پیاده روی جناب ظریف با آقای کری درپاریس، با توجه به سابقه اختلاف دیرینه کشورمان با کشور فرانسه و گزینه های روی میزی که بلافاصله بعد از آن اتفاق افتاد ، با آن نرمش قهرمانانه مورد توجه رهبری سنخیت ندارد. زیرا آن ها به ما از دید حاکم به محکوم نگاه می کنند . در نظر آن ها ما محکوم هستیم و آن ها حاکمند.

پیاده روی آقای ظریف، با نرمش قهرمانانه مورد بحث رهبری هیچ سنخیتی ندارد

رضا جامی، خبرنگار وبسایت اترک و فعال فرهنگی شهرستان کلاله، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، در نقد پیاده روی آقای ظریف در پاریس، همزمان با هتاکی مجله فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) گفت: پیاده روی جناب ظریف با آقای کری درپاریس، با توجه به سابقه اختلاف دیرینه کشورمان با کشور آمریکا و گزینه های روی میزی که بلافاصله بعد از آن اتفاق افتاد ، با آن نرمش قهرمانانه مورد توجه رهبری سنخیت ندارد. زیرا آن ها به ما از دید حاکم به محکوم نگاه می کنند . در نظر آن ها ما محکوم هستیم و آن ها حاکمند. همیشه سعی آن ها بر این بوده که این موضوع را به ما القا کنند. حتی در این اجلاس اخیر اوباما ادعا کرد که سعی دارد به اجلاس کمک کند و تحریم را وتو کرد اما در عمل نشان داد که باز هم همان حرف ما حاکم هستیم و همه گزینه ها روی میز است را میزند.

جامی با بیان این موضوع که آقای ظریف در تمام سخنان خود که در شبکه های اجتماعی منتشر می کند و یا در اجلاس ها به زبان انگلیسی صحبت می نماید، طوری نشان نمی دهد که ما قدرت داریم، افزود: من این قدم زدن ایشان را خوب نمیدانم. این نشان دهنده آن نیست که ما طرف پیروز هستیم . با توجه به این که ما خیلی چیز ها را به آن ها واگذار کردیم.

0000000000

وی با اعتقاد به این موضوع که صحبت هایی آقای ظریف و جناب روحانی مطرح کردند، با روحیه و قاطبه مردمی همخوانی ندارد، ادامه داد:  آقای رئیس جمهور قضیه توهین نشریه شارلی ابدو را محکوم کردند اما از آن طرف جوری نشان دادند که ما هر دو سمت را محکوم می کنیم. البته ما هم کشتار کارکنان مجله شارلی توسط آن تروریست ها را محکوم می کنیم، اما این که این کار توسط عده ای از مسلمانان تندرو انجام گرفته است را قبول ندارم. هیچ مسلمانی، با تفکری که از دین اسلام وجود دارد، هیچ وقت به این شکل عمل نمی کند. ما در همه قضایا از جمله قضیه سلمان رشدی هم، با فتوا عمل می کنیم.

رضا جامی در آخر اظهار داشت: در این خصوص بنده از آقای ظریف انتظاردیگری داشتم. اگر بنده جای وی بودم، همان روز که رئیس جمهور و نخست وزیر فرانسه، مجله شارلی ابدو را تشویق کرد، به هیچ عنوان در اجلاس فرانسه شرکت نمی کردم و در آن کشور قدم نمی زدم.

 

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    بعد از خدا، هیچ چیزی گرانبها تر از حضرت محمد (ص) نیست که بخواهیم ازش دفاع کنیم.

    • احمد
      0

      ای کاش ظریف می دانست که سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ما

آخرین اخبار