شکست سنگین تینک تنک‌ها و جریان اصلی رسانه‌ای غرب

به دنبال اعلام نتایج شمارش آراء در چند ایالت باقیمانده انتخابات آمریکا، دونالد ترامپ رای الکترال لازم برای ورود به کاخ سفید را کسب کرد.

اسطوره «فساد اخلاقی وجنسی» با شکست «ملکه جنگ» رئیس جمهور آمریکا شد/ کلینتون به خانه رفت

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی از ساعت 6 صبح به وقت نیویورک رسما آغاز شد که خیلی از ایالت ها در آمریکا امکان رای دادن پیش از موعد را دارند.۴۶ میلیون رای معادل یک سوم کل رای دهندگان تاکنون داده شده است. 

  

به گزارش گلستان24، چهل و پنجمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بازگشائی شعب اخذ رأی در ایالت های شمال شرقی این کشور شامل «ورمنت»، «نیوهمپشایر»، «نیویورک»، «ویرجینیا»، «کانتیکت» و «نیوجرسی» کار خود را آغاز کرد.انتظار می‌رود نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد چهارشنبه به وقت تهران اعلام شود. 

 

همراه باشید با  پیگیری اتفاقات لحظه به لحظه و پوشش انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

 

توییت صبح ترامپ

دونالد ترامپ صبح امروز با این توییت به استقبال انتخابات رفت: «امروز آمریکا را دوباره بزرگ خواهیم کرد».

 

 

09:04 در بعضی از روستاهای ایالت نیوهمپشایر که نیمه شب پای صندوقهای رای رفتند نتایج آن اعلام شده است. در روستای دیکسویل ناچ از 8 رای هیلاری کلینتون 4 رای و دونالد ترامپ 2 رای کسب کرده‌اند.

 

09:10  در روستای میلزفید در ایالت نیوهمپشایر دونالد ترامپ 16 رای و کلینتون 4 رای کسب کرده‌اند.

 

رسانه‌های روسیه در باره دونالد ترامپ چه می‌گویند؟

به گزارش بی بی سی، روزنامه‌های حامی‌ دولت روسیه با شور و شوق در باره دونالد ترامپ می‌‌نویسند و گهگاه هیلاری کلینتون را به شدت می‌‌کوبند.روزنامه کومسومولسکایا پراودا اخیرا از قول ویتالی میلونوو، عضو مجلس روسیه، نوشت: "من رسما اعلام می‌‌کنم کلینتون یک عفریته نفرین‌ شده است. به همین دلیل حتی آدم خنده‌داری مثل ترامپ در مقایسه با کلینتون معقول به نظر می‌رسد."خبرگزاری‌های روسیه از کلینتون یک چهره "پرخاشگر ضدروس" ترسیم کرده‌اند.ایزوستیا، روزنامه حامی‌ دولت، نوشت: "روسیه همین حالا هم در دو جبهه‌ مشغول جنگ است: دنباس (شرق اوکراین) و سوریه."
"پیروزی هیلاری کلینتون ضدروس و جنگ‌طلب در انتخابات آمریکا می‌‌تواند منجر به شروع جنگ سومی هم در قفقاز بشود؛ آمریکا شروع به حمایت مالی‌ از تروریست‌ها خواهد کرد، همان‌طور که در دو دوره جنگ چچن شاهد بودیم. حتی ممکن است جنگ چهارمی هم در آسیای میانه شروع شود، جایی که همین حالا هم از طرف افراطی‌ها و انقلاب‌های رنگین در معرض حمله است."

 

 نتانیاهو خواستار سکوت وزرا درمورد انتخابات آمریکا شد

15:15 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اعضای کابینه هشدار داده که در حمایت از هیچ کدام از نامزدهای ریاست جمهوری حرفی نزنند. بنیامین نتانیاهو به وزرا گفته است از اظهارنظر در باره‌ی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و یا ترجیح خود در خصوص ساکن آینده‌ی کاخ سفید خودداری کنند.به گزارش کانال ۱۰  تلویزیون اسرائیل نتانیاهو تصریح کرد که اسرائیل نمی‌بایست جانبدار به نظر بیاید.

 

 

15:30 هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نیز روز سه شنبه هر دو در ایالت نیویورک رای می دهند، کلینتون در چاپاکوا و ترامپ در منهتن.

16:30  هیلاری کلینتون به همراه بیل کلینتون شوهرش برای شرکت در رای گیری خود را به شهر «چاپاکوآنا» در نیویورک حاضر شدند.

16:37 هیلاری و بیل کلینتون در شهر چاپاکوانا» واقع در ایالت نیویورک، رای خود را به صندوق انداختند.هیلاری کلینتون پس از رای دادن خود گفت: احساس فروتنی دارم چون میدانم چه بار مسئولیتی  روی دوشم خواهد بود.مردم خیلی روی ماحصل این انتخابات حساب باز کردند و من اگر توفیق انتخاب شدن را داشته باشم،هر کاری از دستم بر بیاید انجام خواهم داد.

 

 

 

 

17:00 در حالی که مردم آمریکا امروز (سه‌شنبه) سرگرم انتخابات ریاست جمهوری هستند برخی اهالی این کشور که بیم وقوع بحران و هرج و مرج پسا انتخاباتی را دارند شروع به خرید مواد و آذوقه‌های ماندگار برای ذخیره کردن نموده‌اند.

 

18:00 دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه در یک مصاحبه در روز انتخابات گفته است: «بگذارید به شما بگویم که اگر من پیروز نشوم، از نظر من این موضوع را هدر رفتن شدید زمان، انرژی و پول ارزیابی خواهم کرد». گفتنی است وی صبح امروز هم اظهار داشته بود اگر من رای نیاورم؛ مساله خوبی نبوده و به نفع مردم امریکا نخواهد بود!

 

18:25 آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امروز سه شنبه در اظهارنظری درباره انتخابات آمریکا گفته است که انتخاب کلینتون به عنوان یک رئیس‌جمهور زن، گامی در جهت ایجاد توازن در زمینه جنسیت خواهد بود.

 

19:00 طرح صفحه اول نشریه دی ولت آلمان جنجالى  در روز انتخابات آمریکا: «اینک آخرالزمان!»

 

 

نگرانی درباره هک شدن آرای انتخاباتی آمریکا

19:30 عضی از کارشناسان امنیتی می‌گویند که خطر هک شدن آرای انتخاباتی در آمریکا باید جدی گرفته شود. هر چند منتقدان آن‌ها گفته‌اند که نگرانی چندانی در این زمینه وجود ندارد. وزارت امنیت داخلی آمریکا آزمایش "سلامت سایبری" در انتخابات امروز را در سراسر این کشور به اجرا گذاشته است. رای گیری در آمریکا از طریق حضور در باجه‌های الکترونیکی انجام می‌شود.
 
19:39 گزارشگر فاکس‌نیوز : تیم کین، نامزد پیشنهادی هیلاری کلینتون برای معاونت رئیس‌جمهوری برای انداختن رای خود به صندوق، وارد حوزه رای‌گیری شد. 
 
 
19:40 مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک، با حضور در حوزه انتخاباتی این شهر، رای داد.
 
 
19:40 شبکه فاکس نیوز در شب انتخابات به تنهایی ۳۰ میلیون دلار خرج پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا می کند.
 
 
19:42 دونالد ترامپ در میان تدابیر شدید امنیتی، در حوزه انتخاباتی نیویورک حاضر شد تا رای بدهد.ترامپ در ابتدای ورودش به این حوزه، با خریدن کیک از یک کودک، توجه همه را به خودش جلب کرد.
 
 
 
19:42 دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حضور در یک صندوق اخذ رای در منطقه میدتاون منطقه منهتن ایالت نیویورک، در انتخابات شرکت کرد.نیویورک تایمز نوشته است در لحظه رای دادن ترامپ، وی هم هو شده است و هم تشویق.در عین حال رسانه ها تصویری شکار کرده اند که دونالد ترامپ هنگام رای دادن همسرش ملانیا، پنهانی به برگه وی نگاه 
میکند و همین مساله سوژه بسیاری از رسانه ها گردیده است.( تصویر زیر)
 
 
دونالد ترامپ نیز پس از رای دادن گفت که هیچ نگرانی بابت نتیجه انتخابات ندارد و خیلی خوشحال و هیجان زده است چرا که این انتخابات باعث تحولنه تنها در آمریکا بلکه در جهان شده است.
 
ایالت نوسانی (Swing State) چیست؟
در نقشه های الکترال ۳ رنگ وجود دارد، آبی و قرمز برای ایالت هایی که دموکرات و جمهوریخواه در نظرگرفته میشوند، یک رنگ دیگر برای ایالت هایی که رقابت در آنها نزدیک و حساس است مثلاً فاصله آراء دو حزب کمتر از ۵ درصد است. به چنین ایالت هایی که در نقشه با رنگ سوم مشخص می شوند Swing States (ایالت های نوسانی) میگویند. بر این اساس ایالت های کلیدی یا نوسانی (SwingStates) که نتیجه انتخابات امروز را مشخص خواهند کرد عبارتند از: نیوهمپشر، پنسیلوانیا، اوهایو، فلوریدا، کارولینای شمالی، میشیگان، آیووا، نوادا و کلورادو
 
 
19:50 صدای آمریکا: ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیاز دارد که در بیشتر ایالت های فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، اوهایو، پنسیلوانیا برنده شود. اگر او به هر شکلی در دو ایالت از سه ایالت فلوریدا، میشیگان و پنسیلوانیا ببازد، قریب به یقین کلینتون پیروز انتخابات خواهد بود. 
 
19:52 باراک اوباما که در هفته‌های اخیر به شدت درگیر مبارزات انتخاباتی به نفع هیلاری کلینتون بوده است، در توئیتر خود نوشت: «امروز پیشرفت در روی برگه رای قرار دارد. بروید رای بدهید و از این موضوع اطمینان حاصل کنید که دوستان و خانواده‌تان و هر کسی که می‌شناسید، هم برود رای دهد».
 

 

 

19:58 مایک پنس، نامزد مورد نظر ترامپ برای عنوان معاون ریاست جمهور، سوار بر دوچرخه به سمت حوزه رای گیری حرکت کرد!

 

 
20:21 باراک اوباما که چند هفته قبل رای داده است، طبق رسم همیشگیش در روزِ انتخابات، با دوستانش به باشگاه رفت تا بسکتبال بازی کند.
 
 
«غول خفته» لاتین تبارها
مشارکت بالای ‎لاتین تباران ممکن است تاثیر مهمی بر نتیجه انتخابات به خصوص در ایالتهای کلیدی داشته باشد.آریزونا  که تاکنون جمهوریخواه محسوب می شد به دلیل رای لاتین تباران اینک به ایالتی تبدیل شده که پیش بینی نتیجه در آن مشکل است.
 
21:11 کمپین دونالد ترامپ، سرپرست بخشی از ایالت نوادا را متهم کرده است که حوزه های انتخاباتی را در جهت حمایت از دموکرات ها، ۲ ساعت بیش از حد مقرر باز گذاشته اند.
 
22:19 در حوزه‌های کوچک و بسیار کم‌جمعیت ایالت نیوهمپشایر، نتایج مشخص شده و فعلا ترامپ با اختلاف کمی پیشتاز است.
 
23:8  صدای امریکا: برج ترامپ در نیویورک با کامیون های عظیم حمل زباله، پلیس کاملا مسلح، و ماموران سرویس مخفی برای محافظت محاصره شده است.
 
 
23:10 در روز انتخاباتی آمریکا، شاخص‌های بورس وال استریت سقوط کرد.
 

23:25 سایت «ووت کستر» که نتایج انتخابات را بر اساس مشاهدات ناظرانش رصد می‌کند، مدعی شده است که کلینتون در 6 ایالت مهم کلورادو، آیوا، ویسکانسین، نوادا، اوهایو و فلوریدا پیشتاز است.

 

این سایت، نتایج زیر را برای برخی ایالت‌ها بر اساس بخشی از رأی‌دهندگان مورد انتظار در آن ایالت برآورد کرده است: 

 فلوریدا: 74 درصد از کل نفراتی که انتظار می‌رود رأی بدهند

کلینتون: 49 درصد

ترامپ: 45 درصد

کلرادو: 72 درصد از کل نفراتی که انتظار می‌رود رأی بدهند

کلینتون: 47 درصد

ترامپ: 42 درصد

آیوا: 55.9 درصد از کل نفراتی که انتظار می‌رود رأی بدهند

کلینتون: 45 درصد

ترامپ:  46 درصد

ویسکانسین: 47.9 درصد از کل نفراتی که انتظار می‌رود رأی بدهند

کلینتون: 49 درصد

ترامپ: 43 درصد

نوادا: 58.7 درصد از  کل نفراتی که انتظار می‌رود رأی بدهند 

کلینتون: 47 درصد

ترامپ: 44 درصد

اوهایو: 59.8 درصد از کل نفراتی که انتظار می‌رود رأی بدهند

کلینتون: 46 درصد

ترامپ: 45 درصد

پنسیلوانیا: 45.9 درصد از  کل نفراتی که انتظار می‌رود رأی بدهند

کلینتون: 48 درصد

ترامپ: 44 درصد

 

23:40 «جیل استین» نامزد حزب سبز در انتخابات آمریکا:یک طرف این انتخابات یک «ملکه فساد» (کلینتون) است که دوستان خوبی در وال‌استریت دارد و در سوی دیگر یک «مجرم جنسی» (ترامپ).

 

00:06  به گزارش بی بی سی یک قاضی در ایالت نوادا شکایت اضطراری دونالد ترامپ را رد کرد که خواهان کنار گذاشتن آرای اخذ شده در رأی‌گیری زودرس در چهار حوزه رأی گیری شده بود. ستاد انتخاباتی  ترامپ به این امر اعتراض داشتند که مسئولان محلی شعبه های اخذ رأی را پس از پایان زمان رأی گیری باز نگه داشته بودند تا لاتین تبارهای بیشتری رأی بدهند. مسئولان محلی می گویند که تنها به کسانی اجازه ورود داده شده که در صف حوزه های رأی گیری حضور داشته اند. لاتین تبارها بیشتر به دموکرات ها گرایش دارند و تصور می شود که بیشتر آنها به هیلاری کلینتون رأی دهند.

 
00:12 ایندپندنت آنلاین گزارش کرد، هیلاری کلینتون رای ۷۱.۶ درصد رای‌دهندگان آمریکایی در جزیره گوام واقع در غرب اقیانوس را به دست آورده و دونالد ترامپ تنها ۲۴.۲ درصد آراء را کسب کرده است. البته آراء جزیره گوام در نتیجه نهایی انتخابات محاسبه نمی‌شود اما آن طور که این نشریه بریتانیایی تحلیل کرده، نشانه قابل اعتمادی است که جهت آراء به کدام سو است. گوام در ۳۲ سال گذشته نتیجه انتخابات آمریکا را به درستی پیش‌بینی کرده است.
 
00:13ترامپ در گفتگو با شبکۀ فاکس نیوز آمریکا گفت برخی دستگاه های رأی گیری آراء را تغییر می دهند. برخی دستگاه های رأی گیری آرای جمهوری خواهان را به نفع دموکرات ها تغییر می دهند.
 
00:20 راش لیمبا از مفسران معروف رادیویی و جمهوری خواه ایالات متحده آمریکا می گوید که جورج بوش به هیلاری کلینتون رأی داده است.
 
 
00:43 اولین رای دهنده شهر Dixville Notch در ایالت نیوهمپشایر در شمال شرقی آمریکا، جاییکه شهروندان پس از نیمه شب می توانند رای دهند، رای خود را در صندوق می اندازد. 
 
 
00:46 برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت، در حاال رأی دادن در روز انتخابات. او در توئیر خود نوشت «زمانهای سخت به رهبری قوی نیاز دارد.»
 
 
1:11 «فردی فورد» سخنگوی بوش در واکنش به ادعای یک خبرنگار نزدیک به وی که رأی او به نامزد دموکرات‌ها بوده است گفت بوش دو هفته قبل رأی داده و رأی او به کلینتون نبوده است.
 
1:17 العربیه گزارش داده که در ایالت میشیگان، دونالد ترامپ از هیلاری کلینتون پیشی گرفته است.
 
1:21 دونالد ترامپ در توییتر خود نوشت: بر اساس گفته سی ان ان، مقامات ایالت یوتا اعلام کرده اند که دستگاه های رأی گیری این ناحیه همگی با مشکل مواجه هستند. اگرچه سی ان ان ادعای ترامپ را لحظاتی قبل رد کرد!
 
1:29 هیلارى کلینتون محل اقامتش را به سمت منهتن، جایى که قرار است براى هوادارانش سخنرانی کند، ترک کرد.نکته جالب این است که دونالد ترامپ هم در منهتن، برنامه جشن پیروزی را برنامه ریزی کرده است. از محلِ گردهمایی هواداران دو کاندید اصلی انتخابات آمریکا، تنها چند دقیقه پیاده راه است.
 
1:48 وال استریت ژورنال: نتیجه نظرسنجی درون شعب اعلام شد. بر اساس این نظرسنجی: اغلب رأی‌دهندگان رفتار ترامپ را مناسب ریاست‌جمهوری ندانسته‌اند، اما رفتارهای کلینتون را مناسبت خوانده‌اند.همچنین اغلب رأی‌دهندگان گفته‌اند نه کلینتون و نه ترامپ، قابل اعتماد و صادق نیستند. در عین حال کمی بیش از نصف رأی‌دهندگان کلینتون را دارای صلاحیت ریاست‌جمهوری دانسته‌اند. اکثریت قاطع آنها ترامپ را فاقد صلاحیت دانسته‌اند.
 
1:57 اسپوتنیک: ناظران انتخاباتی حزب جمهوریخواه اعلام داشته اند در فیلادرفیلا از ورود آنها به حوزه های انتخاباتی جلوگیری شده و بعضا از حوزه ها اخراج شده اند.
 
2:00 تمام سیستم‌های الکترونیکی رأی‌گیری در ایالت کلیدی کلورادو به مدت نیم ساعت از کار افتاده بودند. این سیستم‌ها دقایقی قبل مجددا فعال شدند.
 
 
1:45 نتایج اولیۀ انتخابات آمریکا در 6 ایالت به شرح تصویر زیر اعلام شد:
 
 
1:45 صدای آمریکا: دونالد ترامپ گفته از برج ترامپ نتیجه انتخابات را همراه خانواده و دوستانش دنبال می کند و بسیار هیجان زده است.
 
 
2:12  کلینتون در منهتن نیویورک از ترامپ پیش است.
 
2:23  به گزارش دویچه وله در نزدیکی "برج ترامپ" در نیویورک طرفداران کلینتون و ترامپ با حمل پلاکارد و پوشیدن لباس‌های مبدل به نفع نامزدهای خود شعار می‌دهند. جدل‌های لفظی شدیدی میان طرفداران این دو نامزد در جریان است. پلیس برای جلوگیری از برخورد خشونت‌آمیز میان طرفداران کلینتون و ترامپ در محل مستقر شده و در جلوی "برج ترامپ"  تعدادی کامیون پارک کرده و درهای ورودی به این آسمان‌خراش را نیز مسدود کرده است.
 
 
 
2:48 انتخابات در دو ایالت کنتاکی و ایندیانا به پایان رسید. روند اعلام نتایج ریاست جمهوری آمریکا، رسما آغاز شد.
 
 
 
2:56 در پی تیراندازی در منطقه «آزوسا» در کالیفرنیا، شعبه رأی‌گیری نزدیک به این منطقه بسته شده است. در این تیراندازی 4 نفر زخمی شده‌اند.
 
3:03  به گزارش NBC در نتایج اولیه شمارش آرا در ایندیانا، کنتاکی و نیوهمپشر دونالد ترامپ با اختلاف پیش است.از سه ایالت فوق، دو ایالت ایندیانا و کنتاکی به صورت سنتی جمهوری‌خواه هستند و ایالت نیوهمپشایر از ایالات کلیدی و مورد مناقشه بین دو حزب به شمار می‌آید.فعلا حدود یک درصد آرا در این ایالات شمارده شده است.
 
 
 3:07  این استیج محلی ست که امشب هیلاری کلینتون سخنرانی پیروزی احتمالیش رو انجام خواهد داد. Javitz Center در نیویورک سیتی.
 
 
 
3:09  برخی شواهد از پیشتازی ترامپ در ایالت میشیگان حکایت دارند.
3:09 ترامپ: حساب ویژه ای روی ایالت فلوریدا باز کرده ام.
 
3:28  5 دقیقه دیگر رأی‌گیری در فلوریدا، جورجیا، ورمونت، ویرجینیا، کالیفرنیای جنوبی، نیوهمپشایر و بخش‌های باقیمانده ایندیانا و کنتاکی پایان می‌یابد.
 
3:39 بامشخص شدن ۹% کل آراء، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه بعنوان برنده ایندیانا اعلام شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
3:41  همچنین در کنتاکی بامشخص شدن ۱۱% کل آراء، دونالد ترامپ نامزد بعنوان برنده زودهنگام اعلام شد.
 
 
 
 
 
3:42 در ورمانت، ایالت برنی سندرز هم هیلاری کلینتون برنده خواهد شد.ترامپ پس از پیروزی در دو ایالت کنتاکی و ایندیانا 19 رأی الکترال به دست آورده است و کلینتون پس از پیروزی در ایالت ورمونت 3 رآی الکترال به دست آورده است.
 
 
 
 
 
3:49 فوری: نتیجه اولیه در فلوریدا حساس ترین و سرنوشت سازترین ایالت: ترامپ ۵۸ به ۳۰ از کلینتون پیش است.فلوریدا 29 رأی الکترال دارد
 
 
 
 
3:50 رسانه ها از رقابت بسیار نزدیک کلینتون و ترامپ در ایالت های کارولینای جنوبی، جورجیا و ویرجینیا خبر می دهند.
 
4:05 خبر فوری :  پیش بینی برنده در ویرجینیای غربی: دونالد ترامپ ۵ رای الکترال ویرجینیای غربی را به حساب خود واریز کرد.تعداد الکترال های ترامپ با پیروزی در وست ویرجینیا به ٢٤ عدد رسید.
 
 
 
 
4:10 برنده دو ایالت کارولینای شمالی و اوهایو به دلیل نزدیک بودن آرا  مشخص نیست. این دو ایالت به علاوه فلوریدا، سه ایالت مهم در انتخاب رییس جمهور محسوب می شوند.
 
 
4:28 هتل هیلتون در منهتن نیویورک، و صحنه ای که تا ساعاتی دیگر پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، پذیرای دونالد ترامپ و سخنرانی او خواهد بود.
 
 
4:35 خبر فوری: خبر فوری: در کارولینای جنوبی، اوکلاهما، آلاباما، می سی سی پی و تنِسی دونالد ترامپ پیروز شد.
در کانتیکت، ایلینوی، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، واشنگتن دی. سی، دلِور و رودآیلند هم هیلاری کلینتون پیروز شد.
 
 
حساب آراء الکترال تا اینجای کار: کلینتون 68 به 57 پیش است. برنده ۲۷۰ رای الکترال چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده خواهد شد.در فلوریدا جدال نفس گیر و ماراتن گونه ادامه دارد. 90 درصد آرای فلوریدا شمارش شده و ترامپ بیش از 100 هزار رأی بیشتر کسب کرده است.
 
5:01  ترامپ در ایالت آلاباما ( 9 الکترال ) هم پیروز شد. با این نتیجه کلینتون ۶۸ به ۶۶ از ترامپ پیش است.
 
5:07  NBC: نتایج انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام شد. جمهوری‌خواهان اکثریت را در این مجلس حفظ کردند.
 
5:41 فوری: ترامپ در وایومینگ، تگزاس و داکوتای جنوبی، و کلینتون در نیویورک پیروز شده است.ترامپ در داکوتای شمالی، نبراسکا و آرکانزاس هم پیروز شده است.
 
 
 
6:06 دونالد ترامپ کماکان در چهار ایالت حساس فلوریدا،کارولینای شمالی،اوهایو و میشیگان از رقیب خود پیش افتاده است.با پیروزی کلینتون در کانتیکت الکترال وی به 104 رسیده است.
 
6:08 فوری: لوئیزیانا ترامپ را برگزید تا او 8 رأی الکترال دیگر به دست آورد.
 
6:29 توئیت دونالد ترامپ - لحظاتی پیش
 
 
6:33 حالا همه منتظر نتایج سه ایالت کلیدی فلوریدا، کارولینای شمالی و اوهایو هستند؛ ایالت‌هایی که انتظار می‌رفت به راحتی برای هیلاری کلینتون باشد، اما دونالد ترامپ در همه آن‌ها پیشی گرفته است.
 
جدیدترین آپدیت از ایالت های کلیدی
 
کارولینای شمالی - ۸۱% کل آراء
کلینتون ۴۷.۲%
ترامپ ۵۰.۲%
 
فلوریدا - ۹۵% کل آراء
کلینتون ۴۷.۸%
ترامپ  ۴۹.۱%
 
 
اوهایو - ۶۷% کل آراء
کلینتون ۴۲.۶%
ترامپ  ۵۳%
 
6:47: هیلاری کلینتون در نیو مکزیکو پیروز شد و 5 رای انتخاباتی کسب کرد. این پیروزی نمی‌تواند در صورت شکست در فلوریدا و کارولینای شمالی، به او کمک چندانی کند. 
 
 
6:49  نیویورک‌تایمز که قبل از انتخابات بیش از ۸۰% شانس پیروزی برای کلینتون قائل شده بود، حالا می‌گوید ترامپ به احتمال ۷۸% با ۲۸۹ رأی پیروز می‌شود.
 
 
6:50 ترامپ در میسوری هم پیروز شد. حالا او ۱۵۰ به ۱۰۹ از کلینتون پیش است.
 
7:08 دونالد ترامپ ایالت حساس و سرنوشت ساز اوهایو رو برد تا یک قدم دیگه به  کاخ سفید و  رئیس جمهوری ایالات متحده نزدیک بشه.این ایالت 18 الکترال داشت.
 
7:09 خبری خوب برای کارزار هیلاری کلینتون؛ آرای ویرجینیا با 13 رای انتخاباتی به هیلاری کلینتون رسید. 
 
7:14 هیلاری کلینتون، مطابق انتظار در کولورادو را هم با 9 رای انتخاباتی برد. هم‌چنان نتیجه نهایی غیر قابل پیش بینی است.
 
7:16 نیویورک‌تایمز شانس پیروزی ترامپ را به ۹۱% افزایش داد. با این حال، هنوز احتمال تغییر اوضاع به نفع کلینتون وجود دارد.
 
7:22  ۹ رای الکترال کلرادو به کلینتون رسید.
 
7:28 نتایج در فلوریدا نهایی شد. 29 الکترال این ایالت از آن ترامپ شد.
 
7:35 مطابق انتظار کالیفرنیا 55 رای خود را به هیلاری کلینتون داد؛ با این‌حال او هم‌چنان به رای‌های پنسیلوانیا و میشیگان نیاز دارد. 
 
توییت هیلاری کلینتون که سرشار از ناامیدی ست - حدود ۲ ساعت پیش:
"این تیم چیزهای زیادی برای افتخار کردن دارد، هر اتفاقی امشب بیافتد، برای همه چیز از شما ممنونم."
 
 
 
8:10 فوری: ترامپ در ایالت مهم جورجیا هم پیروز شد. این ایالت 16 رأی دارد و آرای ترامپ را به 254 رساند.ترامپ در آیوا و ویسکانسین هم پیروز شد.
 
 
 
8:15  هم اکنون؛ حال و روز طرفداران هیلاری کلینتون که درحال پیگیری نتیجه انتخابات آمریکا هستند.
 
 
 
 
8:49 آماده سازی کیک 7 هزار دلاری برای جشن پیروزی ترامپ در برج ترامپ در نیویورک
 
 
 
8:50 کلینتون در پنسیلوانیا و میشیگان هم عقب افتاده است؛ او ایالت‌هایی را از دست داد که پیش‌تر دموکرات‌ها به راحتی در آن پیروز می‌شدند. حالا رئیس جمهور نشدن ترامپ یک معجزه می‌خواهد. 
 
09:31 شورای امنیت ملی کره جنوبی برای بررسی تبعات نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.
 
09:38 هیلاری کلینتون موفق شد آراء ایالت «مین» را از آن خود کند. ایالت مین دارای 4 رای الکترال کالج است.
 
10:00 رایان رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا طی تماس تلفنی با دونالد ترامپ و مایک پنس صحبت کرد و بابت شب بزرگ انتخابات به آنها تبریک گفت. 
 
10:04 جمهوری‌خواهان اکثریت در سنای آمریکا را هم حفظ کردند.
 
10:08 با اعلام نتایج انتخابات در ایالت پنسیلوانیا، تعداد آرای دونالد ترامپ برای ورود به کاخ سفید به حد نصاب لازم رسید.
10:12 دونالد ترامپ در آلاسکا هم پیروز شد. آلاسکا 3 رای الکترال دارد.
 
10:20 «مارین لوپن» رهبر راستگرایان فرانسه در توئیتر ترامپ را رئیس‌جمهور ایالات متحده خطاب کرد و به او و مردم آمریکا تبریک گفت.
 
10:25 وزیر خارجه فرانسه در واکنش به انتخابات آمریکا گفته است که فرانسه دوست آمریکا باقی خواهد ماند و ما منتظر خواهیم ماند تا سیاستهای رئیس‌جمهور جدید را ببینیم.
 

10:30 «اورسولا فون‌درلین» وزیر دفاع آلمان تحولات مربوط به انتخابات آمریکا را «شوک بزرگ» خواند.

 

10:33 به نظر میرسد ستاد هیلاری کلینتون معتقد نیست که شکست خورده باشد.

«جان پودستا» رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در ستاد مرکزی انتخاباتی نامزد دموکرات حاضر شد و در سخنانی گفت که «هنوز کار شمارش آرا ادامه دارد».

منبع: رجانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار