مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان گفت: از اسفندماه سال جاری تاکنون 4 هزار و 500 نفر از افراد آسیب‌دیده و بیکار شده متاثر از شیوع ویروس کرونا تحت پوشش کمیته امداد گلستان قرار گرفتند.

 4500 آسیب دیده از کرونا در کمیته امداد گلستان تحت پوشش قرار گرفتند/ در سال جاری 3600 شغل ایجاد می شود

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ عیسی بابایی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در ماه مبارک ‌رمضان ۱۱ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۶ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا دستگاه‌های مختلف کمک‌هایی را به نیازمندان داشته‌اند که برخی اوقات به دلیل اقدامات پراکنده، این کمک‌ها به دست تمامی نیازمندان نمی‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان تصریح کرد: در این راستا تفاهمنامه‌ای با وزارت ارتباطات به امضا رسیده که سامانه خیر و احسان (سخا) راه‌اندازی شده تا اطلاعات افراد نیازمند در آن بارگذاری شده که ادارات براساس اطلاعات سامانه توزیع عادلانه کمک‌ها را داشته باشند.

بابایی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان ۸۲۷ یتیم در استان گلستان دارای حامی شدند و با کمک خیران در این ایام ۹۳ آشپزخانه اطعام مهدوی ایجاد کردیم که ۳۱۴ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

* فعالیت 260 پایگاه کمیته امداد در عید قربان

وی اضافه کرد: برای ایام عید سعید قربان نیز ۲۶۰ پایگاه که ۶۰ پایگاه در میادین اصلی شهر هستند، کمک خیران را جمع‌آوری می‌کنند و همچنین برنامه داریم در روز عید سعید قربان از محل کمک خیران گوشت‌های حاصل از قربانی را بین نیازمندان توزیع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان تصریح کرد: مردم عزیز می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۰۱۷۸۸۷۷* و یا شماره حساب ۰۱۱۱۸۰۴۶۸۹۰۰۸ بانک ملی و‌ یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

بابایی گفت: در برنامه سال جاری یک هزار و ۵۰۰ مسکن برای محرومان در روستاها احداث خواهیم کرد.

وی بیان کرد: ۸۰ هزار و ۲۳۶ نفر به تعداد ۱۴۵ هزار خانوار در استان گلستان تحت پوشش کمیته امداد هستند که حدود ۱۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان  گفت: ۷۳ هزار و ۳۱۲ خانوار مشمول کمک معیشت ماهانه هستند که در مجموع حدود ۱۷ میلیارد تومان به صورت ماهانه به این عزیزان مستمری پرداخت می‌شود.

بابایی تاکید کرد: ۴۲ درصد افراد تحت پوشش در شهرها و ۵۸ درصد در روستاهای استان هستند که ۵۰ درصد کل افراد تحت پوشش در استان گلستان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

* پوشش قرار گرفتن 4500 آسیب‌دیده از کرونا در کمیته امداد

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار گلستان 24 مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن افراد بیکار شده ناشی از کرونا در استان، بیان کرد: در اسفند ماه سه هزار نفر و از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر افرادی که متاثر از کرونا بیکار شده و یا دچار مشکلات مالی و معیشتی شدند پس از ارزیابی و راستی‌آزمایی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان قرار‌گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان با اشاره به رویکرد کمیته امداد برای اشتغالزایی و توانمندسازی افراد تحت پوشش اظهار کرد: در سال گذشته تعهد اشتغال  ما ۳ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که ۴ هزار و ۵۱۰ شغل ایجاد کردیم و امسال تعهد داده‌ایم ۳ هزار و ۶۰۰ شغل ایجاد کنیم.

بابایی متذکر شد: برای اشتغال افراد تحت پوشش تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرص‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: پس از اشتغال افراد تحت پوشش، این افراد بین سه تا پنج سال تحت رصد تا اطمینان داشته باشیم این اشتغال پایدار است و درآمد این فرد به میزان حقوق اداره کار رسیده باشد و بعد از آن با بررسی کمیته، از لیست مستمری‌بگیران و حمایت کمیته امداد خارج می‌شود.

بابایی گفت: به کارفرمایانی هم که برای افراد تحت پوشش کمیته امداد اشتغال ایجاد کرده و در کارگاه تحت مدیریتشان از این افراد استفاده کنند تسهیلات قرض‌الحسنه بین 50 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان پرداخت خواهد شد و در صورت عدم تمایل به دریافت تسهیلات پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت سه یا چهار سال توسط کمیته امداد پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    سلسف


آخرین اخبار