الهی بودن این حرکت، وفاداری امت به امام (ره) ووحدت و همدلی همه مردم، علت ها و رموز پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستند. شعار انقلاب با دغدغه های ارتشیان هم مطابقت داشت. به همین علت آن ها هم به مردم پیوستند.

حسن گنجی: وحدت مردم، وفاداری به امام (ره) و الهی بودن علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران است

حسن گنجی، مسئول آموزش و تربیت بسیج سپاه نینوای گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درباره رمز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی می گوید: دلایل موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت امام خمینی (ره) را می شود در چند عامل اصلی عنوان نمود. اولین عامل آن خدایی و الهی بودن این حرکت است. کاری که با نام، یاد و برای خدا شروع شده باشد یقینا این عظمت ها و توفیق ها را با خود به همراه دارد. آن چه که ما از حضرت امام (ره) از اول تا پایان عمر مبارکشان  شنیدیم، دغدغه اسلام، قرآن و اجرای دستورات اسلام بود. همه کارهای ایشان رنگ خدا داشت. برای خدا قدم برداشت و برای خدا انقلاب کرد.

پیوستن ارتش به مردم

وی در ادامه بحث، دلیل دوم این پیروزی بزرگ را وفاداری امت به امام نام می برد و می گوید: همان اندازه که امام (ره) به امت عزیز و ایران اسلامی علاقه و محبت داشت، مردم هم در مقابل به امام خود وفادار بودند، جان، مال و آبروی خود را در راه امام (ره) دادند. زندان رفتند، شهید دادند و به اسارت رفتند. پای انقلاب وفادار ماندند که این موضوع یک نکته بسیار مهم در مسیر انقلاب است. دوام انقلاب هم به همین نکته بستگی دارد.

حسن گنجی

گنجی در توضیح علت و رمز سوم پیروز انقلاب اسلامی ایران می گوید:  وحدت و همدلی همه مردم و رهروان انقلاب ، رمز سوم این پیروزی است. ما شاهد بودیم که نیروهای نظامی و انتظامی و همه نهاد ها و اقوام و مذاهب مختلف، شیعه و سنی، همه آمدند و این تجلی زیبای وحدت اسلامی باعث شد که انقلاب اسلامی  به ثمر برسد. امروز هم اگر برکاتی می بینیم، مرهون همین وحدتی است که امت با همه گرایش های سیاسی و تنوع در مذاهب و اقوام دارند. ما شاهد آنیم که یک خانواده شیعه  در ایران، هفت شهید و یک خانواده از اهل سنت پنج شهید تقدیم اسلام، قرآن وانقلاب کردند. همه مردم پای انقلاب ایستادند. و این حضور با وحدت یکی از امتیازات مهم برای پیروزی انقلاب بود.

پیوستن ارتش به مردم

مسئول آموزش و تربیت بسیج سپاه نینوای گلستان معتقد است که جنس شعار انقلاب اسلامی با فطرت ارتشیان ما مطابقت داشت.برای همین است که ارتش هم به مردم پیوست. وی می گوید عزیزانی که در آن زمان در ارتش رژیم منحوس پهلوی خدمت می کردند، متوجه شدند که این انقلاب دغدغه خودشان است. اکثریت ارتش شعار انقلاب و مرام امام (ره) و یارانشان را دیدند. جنس انقلاب و شعارهای آن با دغدغه های ارتشیان ما مطابقت داشت. آن ها دوست دار اسلام و امام خمینی (ره) بودند، اما شرایط به گونه ای بود که  اجازه نمی داد این موضوع را ابراز کنند. این زمینه در وجود ارتشیان غیور ایرانی وجود داشت و به محض این که آب زلال چشمه انقلاب اسلامی جاری شد، آن ها که تشنگان معرفت و حقیقت بودند، به میان مردم آمدند و از آن بهره مند شدند. امروز ارتش ما از مکتبی ترین، مردمی ترین، با اقتدار ترین، با وفا ترین و مخلص ترین ارتش دنیا محسوب می شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار