صالح قندهاری،فعال فرهنگی استان گلستان :

متاسفانه برخی از مسئولین با این که امام (ره) فرمود هر زمان که دیدید آمریکا برای شما به به و چه چه کرد، بدانید کار شما اشتباه است و مسیر خود را تغییر دهید، همچنان به راه خود ادامه می دهند.

به به و چه چه آمریکا به این معناست که داریم راه را اشتباه می رویم

صالح قندهاری،فعال فرهنگی استان گلستان و مبلغ دینی شهرستان بندر گز، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با اعتقاد به این که همه کار ها و حرکات امام خمینی (ره)  برنامه ریزی شده ، با زمینه سازی قبلی و با آینده نگری بوده است می گوید:  قبل از آن که امام خمینی (ره) به نجف تبعید شوند، برای اجرای این حکومت برنامه ریزی کرده بودند. ایشان فرموده بودند که این کودکان سربازان آینده من هستند. ایشان با آن سخنرانی و تبعید خود، زمینه شکل گیری شکل گیری انقلاب را زمینه سازی کرده بوند. ایشان با تدبیر و دور اندیشی سخنرانی می کردند. دیدگاه ایشان به آینده بود. امام (ره) به همه ملت ها نشان دادند که کسی که صبر، استقامت و بصیرت دارد می تواند به نتیجه دل خواهش برسد، حتی اگر دور از وطن باشد.

مذاکرات امام

قندهاری انقلاب اسلامی ایران را من اللهی می خواند و در توضیح آن می گوید: انقلاب حضرت امام (ره) من اللهی بود. به این معنا که همه چیز برای رضای خدا بود. کاری که برای رضای خدا باشد، هیچ گاه نظرات و عقاید در آن تاثیر گذار نخواهد بود. امام (ره) با همه مشورت می گرفتند ولی هیچ گاه تحت تاثیر هیچ شخص یا تفکری قرار نمی گرفتند. زیرا حرکت، رفتار و منش ایشان من اللهی بود. ایشان در راه برگشت به ایران، هنگامی که عزم پیاده شدن از هواپیما کردند، به برادر بزرگتر خود فرمودند، اول بزرگتر پیاده شود. هرگز نگفتند که یک ملت منتظر ورود ایشان هستند وتحت تاثیر قرار نگرفتند، حتی با این حرکت کوچک.

مذاکرات امام

مبلغ شهرستان بندرگز همچنین با نقد مذاکرات اخیر با آمریکا می گوید: همه کردار ها، رفتار ها و منش رهبری معظم همان رفتار و منش امام (ره) است. اما متاسفانه برخی از مسئولین با این که امام (ره) فرمود هر زمان که دیدید آمریکا برای شما به به و چه چه کرد، بدانید کار شما اشتباه است و مسیر خود را تغییر دهید، همچنان به راه خود ادامه می دهند. رهبرمعظم انقلاب نیز فرمودند من به این مذاکرات خوش بین نیستم. یعنی رفتار، منش و راه خود را تغییر دهید و در مسیر انقلاب قرار گیرید. قندهاری معتقد است که ما باید خود بسنجیم که آیا با وجود به به و چه چه امروز آمریکا درباره مذاکرات با ایران، هنوز در مسیر آرمان های امام (ره) حرکت می کنیم؟

مذاکرات ایران

 باید حرف رهبری را آویزه گوش کنیم. ایشان که می فرمایند من به مذاکرات خوش بین نیستم بفهمیم که داریم از راه منحرف می شویم.

ارسال نظر

  • بعضیا
    1

    مذاکره با آمریکا خیلی بی معنیه. مگه آدم عاقل با دشمن خودشم مذاکره می کنه؟

  • علی
    3

    در عصر حجر که زندگی نمی کنیم!!!!!!!! باید با همه دنیا دوست بود و تعامل داشت.

آخرین اخبار