استاد حسین حق پناه:

در کشور های غربی بر خلاف کشور ما واحد های درسی وجود که کلیدواژه تهاجم فرهنگی در آن آموزش داده می شود ، که این یک معضل است و باید با کمک اموزش و پرورش این مشکل را حل کنیم .

در استان یا شهرستان های خود سفیر تربیت رسانه ایی باشید

به گزارش گلستان 24 ؛ استاد حسین حق پناه نویسنده کتاب های سواد رسانه ایی و 150 هشتگ در همایش سواد مجازی با رویکرد تربیتی با  بیان اینکه دهکده جهانی واقعیت پیداه کرده به بررسی معضلات ماهواره و شبکه های اجتماعی پرداخت و گفت : در کشور های غربی بر خلاف کشور ما واحد های  درسی وجود که کلیدواژه تهاجم فرهنگی در آن آموزش داده می شود، که این یک معضل است و باید با کمک آموزش و پرورش این مشکل را حل کنیم .

وی ادامه گفت : از نظر آموزش و پرورش رسانه رکن اصلی تربیت در خانواده است .کاراکتر های رسانه های غربی موجب الگو برداری اشتباه کودکان و ایجاد شبهه در آن ها میشود . لذا نیاز است تا از سنین پایین تر اقدام به آموزش و تربیت رسانه ای فرزندان وکودکان نمود و این امر باید یک نهضت باشد.

استاد حق پناه تصریح کرد : باید به موضوع سواد رسانه ای،جامع نگریست و این یک مهارت بین رشته ایی است ، چرا که یک مهندس کامپیوتر، پزشک و یا کارشناسان اجتماعی هر یک از دیدگاه خود به این مسئله نگاه میکنند و علم آن ها به تنهایی کافی نیست و باید حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد :سازمان فضای مجازی سراج به رشد و تربیت فرزندان توجه خاصی دارد ، و در همین راستا با همکاری آموزش و پرورش اقدام  به انتشار کتاب های سواد رسانه ای و 150 هشتگ نموده است .

وی همچین در پایان سخنان خود از تمام حضار درخواست کرد که در استان یا شهرستان های خود سفیر تربیت رسانه ایی باشند،تا بتوان گامی موثر در جهت تربیت در خانواده برداشت .

انتهای پیام/م

ارسال نظر

آخرین اخبار