در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور که با حضور چهار تیم نساجی مازندران، شهرداری انزلی، فولاد مشهد و عقاب بندرترکمن در استادیوم قاندومی بندرترکمن برگزار شد، اتفاقاتی افتاد که باور آن برای فوتبال دوستانی که در هزاره سوم زندگی می کنند کمی سخت است.

فاجعه در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور در بندرترکمن

در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور که با حضور چهار تیم نساجی مازندران، شهرداری انزلی، فولاد مشهد و عقاب بندرترکمن در استادیوم قاندومی بندرترکمن برگزار شد، اتفاقاتی افتاد که باور آن برای فوتبال دوستانی که در هزاره سوم زندگی می کنند کمی سخت است.

به گزارش مازندلیگ، در روز اول این رقابت ها تیم نساجی موفق شد شهرداری انزلی را با نتیجه ۳ بر ۰ از پیش روی بردارد و عقاب بندرترکمن نیز با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل فولاد مشهد به پیروزی دست یافت.

و اما اوج اتفاقات عجیب و تأسف بار در روز دوم این مسابقات رقم خورد. در دیدار عقاب بندرترکمن و نساجی مازندران جو وحشتناکی به راه افتاده بود ظاهراٌ یک سری از هواداران بندرترکمنی که از یک سری خاطرات گذشته کینه به دل داشتند پس از پیش افتادن ۲ بر۱ تیم نساجی مازندران در این دیدار به یکباره سایر هواداران بندرترکمنی را تهییج می کنند تا زمینه آشوب را در این دیدار فراهم کنند و بازیکنان و عوامل نساجی و همچنین داور این مسابقه را شدیداً مورد فحاشی قرار می دهند.

داور کم سن و سال این که تنها دو سرباز را به عنوان عوامل امنیتی این دیدار می دید در دقایق پایانی دو پنالتی برای تیم حریف می گیرد تا از جنجال بندرترکمنی ها جلوگیری کند. اما سوت پایان بازی همان و هجوم هواداران به داخل زمین همان!

۱۰۰۰ هوادار تیم عقاب با ورود به زمین مسابقه بازیکنان نوجوان نساجی را مورد ضرب و شتم قرار می دهند. هر بازیکن ۱۵ ساله نساجی مورد ضرب و شتم ۱۰ الی ۱۵ هوادار بندرکمنی قرار می گیرد تا شاهد مصدومیت بازیکنان کم سن و سال نساجی از ناحیه بینی، دست و پا و فک و همچنین کمر باشیم.

از سوی دیگر تعدادی از والدین بازیکنان نساجی هم که برای مشاهده فرزندان خود راهی این شهر شده بودند برای جلوگیزی از آسیب فرزندان خود وادر زمین شدند که آنها نیز مورد شرب و شتم قرار می گیرند.

اما اوج قساوت بندرترکمنی ها را باید در سرمربی این تیم جستجو کنیم. جائی که عبدالحکیم قره جه به بازیکنان تیم خود می گوید لباس شخصی بپوشند و آنها نیز به ضرب و شتم بازیکنان نساجی بپردازند.

شدت حادثه به اندازه ای بود که کاروان نساجی با هزار مکافات موفق شد از ورزشگاه دور شود. تا جائیکه حسن رزاق پور، مربی دروازبانان تیم نساجی را در صندوق عقب ماشین قرار دادند و از ورزشگاه دور کردند!

به هر حال پلیس برای احتیاط هم که شده کاروان نساجی مازندران را که تا شهر کردکوی همراهی کرد تا راهی قائمشهر شوند.

و اما نساجی اسپرت نوشت: درحالی که برخی از بازیکنان و اعضای کادرفنی نساجی درحال بازگشت به قائمشهر بودند به دستور صادق درودگر مدیرعامل باشگاه نساجی تمامی آنان در مسیر راه به سایر اعضای مانده در استان گلستان ملحق شدند.

غلامرضا بهروان رییس هیات فوتبال مازندران در تماسی می خواهد هرطور شده دیدار آخر نوجوانان نساجی نه در شهر بندرترکمن بلکه در شهر کردکوی یا گرگان برگزار شود و تیم نساجی به قائمشهر بازنگردد.

رحیم دست نشان مدیرتیمهای پایه نساجی نیز عنوان می کند هرتصمیمی کادرفنی بگیرد خود صاحب اختیار است و دخالتی در قضیه نمی کند. باتوجه به شرایط موجود و خواست مدیرعامل باشگاه نساجی به نظر میرسد دیدار آخر نوجوانان در لیگ کشوری هرطور شده در بندرترکمن یا یکی از شهرهای استان گلستان برگزار می شود و درودگر عنوان کرده بود نمی خواهند این شانس را از بازیکنان تیم نوجوانان بگیرند.

 

گفتنی است، تیم نساجی مازندران عصر امروز در سومین دیار تدارکاتی خود مقابل فولاد مشهد با تساوی ۱ بر ۱ دست یافت تا از رسیدن به مرحله پایانی باز ماند.

به گزارش مازندلیگ، با ریشه یابی این اتفاقات می توان دریافت چه عواملی سبب شد تا چند بازیکن نوجوان که سن شان به ۱۵ سال هم نمی رسد اینگونه وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار بگیرند. آیا کنیه بندرترکمنی ها ناشی از شکست های تیم استقلال بندرترکمن از تیم نساجی مازندران در سه دهه گذشته و کنیه شان از برادران دست نشان بر می گردد؟ یا اینکه باید این اقدامات زشت و مشمئز کننده را در مسائل ……؟!

ارسال نظر

  • بندرترکمن
    1

    چرا آخه خبر دروغ می نویسین؟؟؟
    اون بازی فقط یکبار نساجی جلو افتاد اونم گل دقیقه 44 بازی در نیمه اول بود.دیگه بازی شد 2 بر یک به سود عقاب بعدش گل مساوی نساجی زد و بعدش گل سوم نساجی خورد.
    خبرنگار لطف کن دقت کن

  • ایمان
    0

    دوست عزیز خبرنگار ای کاش تو ئرزشگاه بودی ومیدیدی که اقا حکیم تمام بچه هارا برد گوشه مخالف زمین تا ازاین همه ماجرا دور باشه دوست عزیز مشکل مربی ومدیر فنی نساجی به اقا حکیم برمیگرده به بیست سال بیش که اقا حکیم تیم منتخب مازندران بود اون موقع هم به اقا حکیم باختن الان هم باختن هم بازی را هم اخلاق را چرا الکی شخصیت ممتاز اقا حکیم که یکی ازاقتخارات فوتبال استان وکشور بوده وهست را الکی تخریب میکنید ای کاش از اقا حکیم میبرسدید بعد مینوشتید تمام خرابکاریها مال خودشان بود باخت را میخواستن توجیه کنند توبازی مگه مشکلی بود هر چی بود بعد اعتراض به داور ولگد زدن به دوربین عکاس شروع شد که بانی کارهم مربی دروازه بانان نساجی انجام داد

  • محمد
    0

    پدر حکیم

آخرین اخبار