وعده پیگیری مسئولان

جمعی از گندم کاران شهرستان آق قلا خواستار پیگیری مسئولان برای پرداخت بهای گندم خود شدند.

پول گندم برخی کشاورزان گلستانی پرداخت نشد

به گزارش گلستان 24، جمعی از کشاورزان گلستانی روز چهارشنبه هنگام برگزاری جلسه شورای اداری به دلیل مشکلاتی که برای دریافت مطالباتشان پیش آمده بوده به استانداری گلستان مراجعه کرده و خواستار پیگیری مسئولان شدند.

این مشکل به دلیل فعالیت یکی از مراکز خرید گندم که در قالب خرید تضمینی فعالیت می کرده به وجود آمد. یکی از کشاورزان در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت:  ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم کشاورزان آق قلا به مرکز خرید جفا کنده تحویل داده شد ولی با گذشت چندین روز مطالبه کشاورزان پرداخت نشد.

آل جلیل با بیان این که کشاورزان بسیاری از منطقه به این مرکز مراجعه کرده اند، افزود: هنگام خرید در سردر این مرکز پارچه ای با عنوان مرکز خرید تضمینی دولت نصیب شده و به همین دلیل بسیاری برای فروش گندم خود به این مرکز مراجعه کردند.

وی با ابراز ناراحتی از این که مدتی است که محصول خود را درو کرده و تحویل داده ولی پولی دریافت نکرده است، گفت: برای حل مشکلمان حتی به نمایندگان مجلس هم مراجعه کردیم و آن ها قول مساعد دادند ولی اتفاق خاصی رخ نداد.

این کشاورز آق قلایی با بیان این که ماه رمضان آغاز شده و هنوز حاصل دسترنج ما درآمدی برای ما نداشته است، گفت: چندین هزار خانواده درگیر این مشکل شده اند و رفع مشکل آن ها نیازمند کمک دولت است.

خبرنگار مهر برای پیگیری موضوع به سراغ رمضانعلی ریاحی مدیرکل غله گلستان رفت، اما به گفته روابط عمومی این دستگاه، مدیرکل حاضر به گفتگو با رسانه ها و توضیح در رابطه با این مشکل نشد و موضوع را به مدیران استانداری ارجاع داد.

در همین رابطه، علی مرگدری، معاون برنامه ریزی استانداری گلستان به رسانه های استان پاسخ داد و با شفاف سازی درباره مشکل کشاورزان، از تلاش برای حل این مشکل خبر داد.

مرگدری با بیان این که کشاورزان آق قلایی به مرکز خریدی مراجعه کرده بودند که خصوصی بوده، گفت: ما نمی توانیم کشاورز را ملزم به تحویل گندم خود به شرکت غله و یا دولت کنیم.

وی افزود: وقتی کشاورز تشخیص می دهد محصول خود را با قیمت توافقی به اشخاص حقیقی و یا حقوقی تحویل دهد ما نمی توانیم دخالتی در آن داشته باشیم.

وی بیان کرد: به همین دلیل آن مجموعه ملزم به پرداخت حق و حقوق کشاورزان است و ما در مقابل آنها تکلیفی نداریم.

معاون استانداری گلستان، بیان کرد: خریدار گندم کشاورزان آق قلا باید به وظایف خود تمکین کرده و همه حق و حقوق کشاورزان را پرداخت کند و این موضوع در جلسه مورد تاکید قرار گرفته و امیدواریم تا عصر شنبه این موضوع حل شده و طلب گندمکاران پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از مردم استان یا یک شهرستان دچار مشکل شده اند و وظیفه ما (استانداری) رسیدگی و پیگیری برای حل این مشکل است.

بنابراین گزارش تاکنون میزان ۷۶۰ هزار تن گندم کیفی از نقاط مختلف استان تحویل ۸۴مرکز خرید شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امر خرید تا تحویل آخرین محموله گندم ادامه خواهد داشت.

خرید تضمینی در استان گلستان از ابتدای خرداد ماه از شرق استان آغاز و سطح زیرکشت گندم در سال زراعی جاری حدود ۴۰۰ هزار هکتار است و این استان توانسته جایگاه ممتازی را در زمینه میزان خرید و ذخیره سازی در کشور کسب کند.

مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار