بسته خبری

دیدار استاندار با شورای هماهنگی روابط عمومی، سخنان نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار با مدیرکل و کارکنان دیوان محاسبات استان، کشاورزان برای دریافت وجه گندم حساب بانکی باز کنند، بازدید معاون استاندار از کارخانه ید آق قلا، تکمیل پروژه دارالقرآن کریم گرگان در سال جاری و شرکت ورزشکاران گلستانی در مسابقات رنکینگ کشوری اسنوکر از عناوین خبری روز شنبه ایرنا مرکز گلستان است.

خبرهای کوتاه از استان گلستان طی چند روز اخیر

استاندار گلستان در دیدار با اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با بیان این که این شورا وظیفه سنگینی بر عهده دارد، گفت: هماهنگ سازی حرکت ارگانیک مجموعه روابط عمومی ها بر عهده شماست. 

به گزارش گلستان 24، حسن صادقلو افزود: این که شما پنج نفر از میان مجموعه روابط عمومی های استان انتخاب شده اید مسئولیت شما را سنگین تر می کند. 

در این دیدار، پس از گفتگو و شنیدن نظرات و پیشنهادات اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، احکام آنها توسط استاندار داده شد. 

در انتخاباتی که در 16 اسفند 93 برگزار شد، حیدرعلی رستمانی، جواد صلواتیان، شمسعلی جعفری، فرشته سلطانی و مجتبی رضوانی به عنوان اعضای اصلی شورای هماهنگی روابط عمومی های استان انتخاب شدند. 

***

نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار با مدیرکل و کارکنان دیوان محاسبات استان با بیان این که کار دیوان با حق الناس ارتباط دارد، تاکید کرد: کارکنان این دیوان باید مراقب حق الناس باشند. 

آیت اله سیدکاظم نورمفیدی با بیان این که پروردگار از خطاهایی که حق الناس نباشند می گذرد، خاطرنشان کرد: تلاش شما باید در این راستا باشد که مرتکب خطا نشوید، اگر این روحیه را حفظ و تقویت کنید به طور قطع ذات اقدس الهی هم از شما خشنود خواهد شد. 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که دیوان محاسبات نباید بنای کار خود را بر مچ گیری بگذارد، گفت: هیچگاه نگذارید کسی گرفتار شود در دستگاه الهی اگر کسی خلاف کند حق تعالی از خطای او می گذرد اگر کسی خطا کرد با توجه به ضوابط و مقررات، چنان چه جای بخشش داشته باشد، از خطای او بگذرید. 

وی با بیان این که در روایات اسلامی آمده قبل از اینکه دیگران را محاسبه کنید خودتان را محاسبه کنید، تصریح کرد: کارکنان دیوان محاسبات که دیگران را زیر چتر محاسبه خود در می آورند باید بدانند که در آینده خودشان نیز مورد محاسبه قرار می گیرند. 

امام جمعه گرگان افزود: جایی که شما مورد محاسبه قرار می گیرید، مو را از ماست بیرون می کشند و تک تک اعمال شما را در آن روز بررسی می کنند. 

آیت اله نورمفیدی شرایط محاسبه را صداقت، دقت، مدارا، تقویت نقاط قوت و پیشگیری از وقوع خطا برشمرد. 

***

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان اعلام کرد: کشاورزان برای دریافت وجه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری، برای افتتاح حساب در یکی از شعب بانک کشاورزی اقدام کنند. 

رمضانعلی ریاحی در حاشیه نشست مشترک با کارخانجات آردسازی گلستان، گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران و ابلاغ از سوی دولت، بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در پرداخت وجوه گندمکاران معرفی شده است. 

فصل خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان گلستانی هر ساله از اوایل خرداد آغاز می شود و برای تسهیل در این امر مراکز خرید متعددی در حال آماده سازی است. 

***

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان به همراه تنی چند از مدیران استانی، از کارخانه ید آق قلا دیدن کرد. 

این کارخانه به عنوان تنها واحد استخراج و تولید ید کشور دارای ظرفیت تولید سالانه 300 تن ید است که ضمن تأمین کل مصرف داخلی، به کشورهایی نظیر ایتالیا، چین، ترکیه، هند، امارات متحده عربی و ... نیز صادر می شود. 

تولید ید در دنیا در انحصار هفت کشور قرار داشته که با استخراج و تولید ید توسط شرکت کانسار خزر، جمهوری اسلامی ایران نیز از سال 1383 به جمع تولیدکنندگان ید در جهان پیوست. 

این شرکت 150 نیروی کار مستقیم دارد و محصول آن در واحدهای صنعتی و صنایع داروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. 

*** 

مدیر آموزش و پروش گرگان از تکمیل پروژه دارالقرآن الکریم این شهر در سال 94 خبر داد. 

نصراله کشیری گفت: زمین این پروژه به متراژ 215 مترمربع توسط خیّر مرحوم شفیع شفیعی واقع در خیابان لشکر به آموزش و پرورش اهدا شده و سند مالکیت آن در سال 78 به صورت قطعی و رسمی به آموزش و پرورش شهرستان گرگان انتقال یافته است. 

وی افزود: این پروژه از سال 81 تا 93 حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با اختصاص دو میلیارد ریال دیگر و ادامه ساخت آن تا پایان تیر امسال به بهره برداری خواهد رسید. 

*** 

یازدهمین دوره مسابقات رنکینگ کشوری اسنوکر روز شنبه در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک آغاز شد. 

به گزارش ایرنا در این رقابت ها 86 ورزشکار از 14 استان تهران، زنجان، مازندران، گلستان، لرستان، قم، فارس، خوزستان، خراسان رضوی، گیلان، کرمان، اصفهان، البرز و مرکزی به مدت 9 روز با یکدیگر رقابت می کنند. 

16 نفر اول یازدهمین دوره مسابقات رنکینگ کشوری به اردوی آماده سازی تیم ملی اسنوکر کشور راه پیدا می کنند. 

*** 

جانشین فرماندهی سپاه نینوای گلستان با گرامیداشت یاد شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: این شهید بزرگوار نقش سربازی خود را در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده و طراح به نحو احسن انجام داد. 

سرهنگ 'حسین کریمی اول' اظهار کرد: از جمله طراحی های عظیم شهید صیاد شیرازی، طراحی در کردستان و عملیات مرصاد بود که موجب تزلزل دشمن شد. 

وی افزود: اما منافقین انقلاب در صحنه خیانت در همراهی با دشمن چیزی کم نگذاشتند و در کنار صدام، جاسوسی این نظام را کردند و شهیدی را که وزنه ای در دفاع مقدس بود به شهادت رساندند. 

کریمی اول ادامه داد: در شرایطی که نگاه ملی گرایی به انحلال ارتش ایران بود، امام خمینی با نگاه تیزبینانه خود و آینده انقلاب، فرمان جلوگیری از انحلال ارتش را صادر کرد و جوانانی همچون صیاد شیرازی، سپهبد قرنی و شهید همت به فرمان امام لبیک گفتند و در فروردین 58 با رژه نیروهای ارتشی، وفاداری خود را به امام و انقلاب و تفکر شیعی و علوی اعلام کردند. 

*** 

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد: به منظور استانداردسازی پروژه های آسفالت، دریافت گواهینامه فنی برای شرکت های پیمانکاری کارخانجات آسفالت استان در مناقصات الزامی است. 

عادل مصدقی در نشست هم اندیشی با پیمانکاران و مهندسین مشاور و همکار اداره کل افزود: براساس اعلام وزارتخانه مقرر است از امسال آسفالت مورد نیاز در امور راهداری فقط از کارخانه هایی که دارای گواهینامه فنی هستند، تهیه و تامین شود. 

به گفته وی، کارخانجات آسفالت استان با مراجعه به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی می توانند برای دریافت این گواهینامه اقدام کنند. 

مصدقی افزود: تاکنون یک کارخانه در استان موفق به دریافت گواهی فنی از مرکز تحقیقات شده و گواهی فنی دو کارخانه دیگر نیز در آینده ای نزدیک در سال جاری صادر می شود. 

وی با بیان این که دارا بودن صلاحیت فنی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از الزامات دیگر شرکت های پیمانکاری این حوزه برای شرکت در مناقصات است، گفت: مجموع این اقدامات به منظور افزایش عمر مفید پروژه ها و ارتقای کیفی آنها صورت می گیرد. 

*** 

امام جمعه موقت گرگان در جمع بانوان شاغل در دستگاه قضایی استان گلستان با تبریک زادروز بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه (س) گفت: در اهمیت مقام و جایگاه زنان همین بس که بانویی به عنوان الگو و اسوه برای آنان معرفی شده که در آیات و روایات متعدد بارها از منزلت و بزرگواری ایشان سخن به میان آمده است. 

حجت الاسلام لیوانی با بیان این که در قرآن بر برابری جایگاه زن و مرد تاکید شده است، افزود: در برخی آیات نیز حق تعالی به صراحت مقام زنانی چون حضرت مریم و آسیه همسر فرعون را بر مردان دوران شان، برتری داده است. 

عزت اله حمزه نژاد رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان گرگان نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش های بانوان شاغل در دستگاه قضایی گفت: بانوان ما برای حرکت در مسیر پاکی و رستگاری باید از سیره و زندگی آن بانوی دو عالم الگوبرداری کنند. 

*** 

به منظور اشاعه فرهنگ مهارت آموزی در بین زندانیان و خانواده های آنان، نشست مشترکی بین مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان و مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان گرگان برگزار شد. 

ابوالفضل تیرانداز مدیرکل آموزش فنی حرفه ای گلستان گفت: اشاعه الگوی آموزشی بازار محور در بین خانواده های زندانیان می تواند نقش مهم و تاثیرگذار در اشتغال آن ها داشته باشد. 

وی افزود: ارائه آموزش های مهارتی برای زندانیان و خانواده های آنان می تواند آن ها را در عرصه تولید توانمند کرده و نهایتا نقش مناسبی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد. 

*** 

جشنواره فرهنگ روستا با همکاری حفاظت محیط زیست، فرمانداری و بخشداری سیمین شهر در مجاورت گل فشان قارن یارق روستای سقرتپه شهرستان گمیشان برگزار شد. 

این برنامه فرهنگی که توأم با پیاده روی همگانی و نیز پاکسازی حاشیه گل فشان روستا بود حدود 500 نفر شرکت داشتند و در پایان به قید قرعه به تعدادی زیادی از افراد شرکت کننده جوایزی اهداء شد. 

گل فشان قارن یارق در سه کیلومتری سقرتپه که از روستاهای بخش گلدشت گمیشان است واقع است. 

این اثر طبیعی از مهمترین گل فشان های موجود در عرصه های شمالی استان گلستان بوده که علاوه بر جنبه گردشگری، اهالی از آن در درمان روماتیسم های مفصلی و ... استفاده می کنند. 

*** 

دانشجویان بهداشت محیط دانشگاه جامع علمی کاربردی هلال احمر گلستان از نحوه اهداء تا تحویل خون به بیماران دیدن کردند. 

*** 

اولین جلسه ستاد گرامیداشت هفته کارگر (5 الی 11 اردیبهشت) به منظور برنامه ریزی برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های این هفته برگزار شد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در شرایط سخت تحریم هایی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز توسط دشمنان علیه کشورمان اعمال شده، بیشترین فشار بر روی این قشر زحمتکش بوده است اما کارگران ضمن تحمل این فشار، با زحمت و تلاش فراوان مانع از توقف چرخ صنعت کشور شدند. 

امراله عباسی با اشاره به نام گذاری سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: تجلیل از مقام والای کارگران در هفته کارگر و تلاش برای رفع مشکلات آن ها یکی از مصادیق همدلی و همزبانی با این قشر تلاشگر جامعه است. 

*** 

رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت: این نهاد با همکاری انجمن همکاری منطقه اژه و ایران، زمینه بازدید شرکت های دانش بنیان از ششمین نمایشگاه محصولات ارگانیک و به طور همزمان پنجمین نمایشگاه زیتون، روغن زیتون و ماشین آلات و تجهیزات وابسته در شهر ازمیر ترکیه در تاریخ 27 تا 30 فروردین جاری را فراهم کرده است. 

موسی حسام یادآور شد: هزینه های اقامت و ترانسفر شهری یک نفر از هر شرکت به صورت رایگان بوده و شرکت های علاقه مند می توانند از این فرصت بهره مند شوند. 

*** 

مجتبی جمالی فرماندار کردکوی در دیدار از کارگاه نبی اله مصدق هنرمند گلستانی هنرهای تجسمی گفت: آفرینش آثار هنری خلاقانه این هنرمند، نشانه درک درست، اندیشه والا و برداشت عمیق از فرهنگ غنی ایران عزیزمان است. 

نبی اله مصدق هنرمند کردکویی نیز که تاکنون در چند جشنواره داخلی و بین المللی هنرهای تجسمی (در بخش چوب) جوایزی را به دست آورده است در مورد سبک، نوع نگاه و شیوه کارش توضیحاتی را ارائه داد. 

*** 

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان در نشست با مدیران عامل تعاونی دهیاری های استان اظهار کرد: شرکت تعاونی های استان باید در کشور نمونه باشند و بتوانند در سطح کشور جزء شرکت تعاونی های برتر قرار گیرند. 

قاسم سمیعی با اشاره به مشکلاتی که تعاونی دهیاری ها با آن مواجه هستند، از مدیران عامل خواست که مشکلات و دغدغه های خود را منتقل کنند تا بتوان آن ها را یاری کرد. 

*** 

احمد تجری مفرد فرماندار علی آباد از پروژه های مرکز بهداشت روستای کوچک نظرخانی و مرکز بهداشت شماره یک علی آبادکتول به همراه رییس مرکز بهداشت و درمان این شهرستان دیدن کرد. 

*** 

مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی بخش کمالان با حضور فرماندار، اعضای شورای تامین شهرستان علی آباد و خانواده های معظم شهدا در بخشداری کمالان برگزار شد. 

احمد تجری مفرد فرماندار با اشاره به نقش مهم نیروی انتظامی در ارتقاء آرامش و امنیت مردم در جامعه گفت: سلامت و امنیت دو اصل در جامعه است که بسیار اهمیت دارد و اگر این دو نباشد جامعه با مشکلاتی روبرو می شود. 

در این مراسم سیدمحمود میرقاسمی به عنوان فرمانده جدید معرفی و از زحمات شیخ فرمانده قبلی تقدیر شد. /ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار