اولیای دم در گلستان به سه محکوم در آستانه قصاص، زندگی دوباره بخشیدند .


آزادی، هدیه اولیای دم به محکومان قصاص در گلستان

اولیای دم در گلستان به سه محکوم در آستانه قصاص، زندگی دوباره بخشیدند .

به گزارش گلستان 24، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: حکم قصاص این سه محکوم در نوبت اجرا بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ریش سفیدان، خانواده‌های داغدار بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از قصاص منصرف شدند.

هاشمیان افزود: نخستین محکوم به قصاص ۸ سال قبل به دنبال اختلافات خانوادگی سبب مرگ داماد خانواده شد و دومین محکوم هم جوان ۲۱ ساله ایست که دو سال پیش به علت ناتوانی در کنترل خشم، زندگی بهترین دوستش را گرفت.

وی افزود: سومین محکوم به قصاص هم فردیست که حدود ۱۱ سال پیش در بندرترکمن وقتی ۲۰ ساله بود در دعوای لفظی مرگ دوستش را رقم شد و از آن زمان تاکنون در زندان است.

هاشمیان ادامه داد: حکم قصاص این سه تن به درخواست اولیای دم صادر و پس از طی تشریفات قانونی در نوبت اجرا بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف کمالان و شعبه صلحی زندان گرگان و با کمک ریش سفیدان و معتمدان منطقه، اولیای دم دقایقی پیش از اجرای حکم، از اجرای قصاص منصرف شدند.

این مقام ارشد قضایی استان با قدردانی از اولیای دم گفت: اعضای شورای حل اختلاف در پرونده‌های قتل از پیش برنامه ریزی شده و مواردی که محکوم از کرده خود ابراز ندامت نکند، پادرمیانی نمی‌کنند.

هاشمیان افزود: با رهایی این سه نفر، تعداد محکومین قصاصی که امسال به بزرگواری اولیای دم، فرصت جبران مافات یافتند به ۲۳ تن رسید.

وی با بیان این که همه این افراد در دعوا‌های لفظی و در پی خشم آنی و کنترل نشده مرتکب قتل شده اند گفت: امیدواریم با تقویت مهارت‌های گفتگو و حل منطقی مشکلات، شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار