فرماندار بندرترکمن گفت: در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها، طرح توانمندسازی بانوان روستایی در شهرستان بندرترکمن استان گلستان اجرا می‌شود.

طرح توانمندسازی بانوان روستایی در شهرستان بندرترکمن اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24، مرجان نازقلچی صبح امروز در جمع مدیران فنی و حرفه‌ای گلستان اظهار داشت: طرح ترکیبی آموزشی و توانمندسازی بانوان روستایی با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در شهرستان بندرترکمن در حال اجراست.

وی افزود: در راستای توانمند کردن خانواده‌ها و بهره‌مندی آنان از آموزش‌های همزمان، این طرح به صورت پایلوت در 8 روستای شهرستان بندرترکمن اجرا می‌شود.

فرماندار بندرترکمن تصریح کرد: در مرحله نخست 8 روستا به عنوان روستاهای هدف این طرح اجرایی خواهد شد و در به ثمر رسیدن این طرح آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند کمک شایانی انجام دهد.

نازقلچی افزود: در طرح ترکیبی آموزشی و توانمندسازی بانوان روستایی، هر فرد در هر عنوان می‌خواهد مشغول به کار شود، تحت نظر آموزشی قرار می‌گیرد به عنوان نمونه کلاس‌های آموزشی بهداشت و مهارت های فنی وحرفه ای به صورت همزمان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در برنامه پیش روی، نیازهای مهم شهرستان لحاظ شده است و این نشان دهنده این موضوع است که آموزش‌ها براساس نیازسنجی ارائه می‌شود.

گلی پور رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای شهرستان بندرترکمن نیز در این جلسه، توسعه آموزش‌های بازار محور، توانمندسازی روستائیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، ساماندهی کارگران با گذراندن آموزش‌های مهارتی و برگزاری کلاس‌های آموزشی سخت افزار رایانه را از مهم‌ترین برنامه‌های امسال این مرکز اعلام کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان نیز در این جلسه گفت: شهرستان بندرترکمن از پتانسیل بالایی برخوردار است و تنها نماینده استان گلستان در مسابقات جهانی مهارت نیز از این شهرستان است و در راستای حمایت از این جوان گلستانی همه مسئولان باید تلاش خود را انجام دهند.

ابوالفضل تیرانداز با اشاره به برنامه‌های فنی وحرفه‌ای برای گسترش آموزش‌های روستایی افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، سعی شده تا سطح آموزش‌های مهارتی در روستاها و تنوع رشته‌های آموزشی برای علاقمندان نیز توسعه یابد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار