یکی از انواع بیمه‌های ضروری که ما از آن استفاده می‌کنیم، بیمه تامین اجتماعی است. اما هر زمان که مشکلی برای شما پیش می‌آید و نیازمند مراجعه به پزشک یا تهیه دارو هستید، تازه متوجه این موضوع می‌شوید که هزینه‌ای که ماهانه به عنوان حق بیمه تامین اجتماعی از حقوق شما کسر می‌شود تأثیر آنچنانی روی کاهش هزینه‌های درمان شما ندارد.

تضمین همیشگی سلامت سازمان با بیمه درمان تکمیلی گروهی در 1400

به گزارش گلستان ۲۴، یکی از انواع بیمه‌های ضروری که ما از آن استفاده می‌کنیم، بیمه تامین اجتماعی است. اما هر زمان که مشکلی برای شما پیش می‌آید و نیازمند مراجعه به پزشک یا تهیه دارو هستید، تازه متوجه این موضوع می‌شوید که هزینه‌ای که ماهانه به عنوان حق بیمه تامین اجتماعی از حقوق شما کسر می‌شود تأثیر آنچنانی روی کاهش هزینه‌های درمان شما ندارد.

از طرفی بسیاری از داروهایی که در حال حاضر توسط پزشکان مختلف تجهیز می‌شوند، مشمول حق بیمه تامین اجتماعی قرار نمی‌گیرند. تازه اگر بیمه تامین اجتماعی آن دارو را پوشش دهد، تنها درصد اندکی تقریباً حدود ۳۰ درصد از مبلغ اصلی کسر خواهد شد. بنابراین اگر به صورت کلی به این مسئله نگاه کنید، متوجه خواهید شد که در اصل برای استفاده از خدمات درمانی با استفاده از دفترچه بیمه تامین اجتماعی هزینه‌های شما آنچنان هم کاهش پیدا نخواهند کرد.

در چنین شرایطی، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی، تلاش می‌کنند تا با دریافت بیمه درمان تکمیلی گروهی برای کارمندان و نیروهای خود، در کاهش هزینه‌های درمان آن‌ها قدمی بردارند. یکی از بزرگترین مزایای بیمه تکمیلی درمانی گروهی این است که مانند بیمه تامین اجتماعی، شرکتی که برای بیمه درمان تکمیلی شما اقدام می‌کند بخشی از مبلغ بیمه را پرداخت کرده و شما به عنوان بیمه‌گزار باقی مبلغ را پرداخت خواهید کرد.

از آن جا که بیمه های تکمیلی درمان ، زیرشاخه بیمه اشخاص هستند، لذا شرط محدودیت سنی برای آنها صدق می‌کند. اگر سن متقاضی از حدی مجاز در شرایط بیمه‌نامه تکمیلی درمان فراتر رود، شرکت بیمه‌گر آن فرد را بیمه نکرده یا شرایط خاصی برای او لحاظ خواهد کرد.

چرا بیمه درمان تکمیلی گروهی را باید انتخاب کنیم؟

بیمه تکمیلی درمانی به طور کلی در سه دسته اصلی بیمه تکمیلی درمانی انفرادی، بیمه درمان تکمیلی گروهی و بیمه تکمیلی درمانی خانوادگی عرضه می‌شود. سوال اصلی این است که کدامیک از این سه نوع بیمه برای شما مناسب‌تر است؟

بیمه همانطور که از نامش پیداست توسط یک شخص انجام شده و در نتیجه تنها یک فرد در آن می‌تواند به صورت اختیاری خود را بیمه کند. این نوع از بیمه تکمیلی درمانی بیشترین میزان خدمات را دارد اما از آن طرف بیشترین میزان هزینه و بیشترین میزان حق بیمه را برای فرد به همراه خواهد داشت. بنابراین زمانی‌که شما به عنوان بیمه‌گزار نیازمند سطح وسیعی از خدمات بیمه تکمیلی درمانی هستید، بهترین روش برای شما بیمه تکمیلی درمانی انفرادی است، خصوصاً در شرایطی که شرکتی که در آن مشغول به کار هستید بیمه درمان تکمیلی گروهی را ارائه نمی‌دهد.

اما روش بعدی که یک شخص می‌تواند خود و خانواده‌اش را بیمه تکمیلی کند، استفاده از خدمات بیمه تکمیلی درمانی خانوادگی است. در این شرایط محدودیتی برای تعداد اعضای تحت پوشش بیمه وجود نداشته و در نتیجه یک فرد می‌تواند هر تعداد از اعضای خانواده خود را که مایل باشد تحت پوشش بیمه تکمیلی درمانی خانوادگی قرار دهد. موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی درمانی خانوادگی کمتر از بیمه تکمیلی درمانی انفرادی است و از طرفی هزینه کمتری را نیز باید پرداخت کنید.

در این میان بیمه درمان تکمیلی گروهی یکی از بهترین روش‌ها برای کسانی است که می‌خواهند از خدمات مشخصی استفاده کنند و در عوض هزینه کمتری را نیز پرداخت کنند. چرا که بیمه تکمیلی درمانی گروهی موارد کمتری را در قیاس با بیمه تکمیلی درمانی انفرادی پوشش داده و در نتیجه فرد هزینه کمتری را پرداخت می‌کند. از طرفی یکی از مزایای استفاده از این نوع بیمه، کاهش حق بیمه در ازای افزایش تعداد افراد تحت پوشش توسط سازمان است. به این مفهوم که تا زمانی‌که شما در یک شرکت مشغول به کار هستید، هر چه تعداد افراد بیشتری را تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی قرار گیرند، شما به عنوان بیمه‌گزار هزینه کمتری را به عنوان حق بیمه پرداخت خواهید کرد. در بیمه تکمیلی گروهی‌، علاوه بر اعضای سازمان می‌توان خانواده آن‌ها نظیر همسر، فرزندان، پدر، مادر و افراد تحت تکفل را تحت پوشش قرار داد.

آیا می‌دانید حق بیمه در بیمه تکمیلی درمانی چطور محاسبه میشود؟

حق بیمه تکمیلی درمانی گروهی به نوع خدمات دریافتی سازمان شما از شرکت بیمه‌گر طرف قرارداد بستگی دارد. نوع پوشش‌های بیمه تکمیلی گروهی دریافت شده، تعیین کننده میزان هزینه‌ای است که باید ماهانه پرداخت کنید. در رابطه با سازمان‌هایی که از این بیمه استفاده می‌کنند باید بگویم که بخشی از حق بیمه را خود شرکت یا سازمان تقبل کرده و مابقی آن را شخص مورد نظر پرداخت می‌کند. به این صورت که علاوه‌بر مبلغی که ماهانه به عنوان حق بیمه تامین اجتماعی از حقوق شما کسر می‌شود، مبلغی نیز تحت عنوان بیمه تکمیلی از حقوقتان کسر خواهد شد.

کدام بیمه درمان تکمیلی گروهی را انتخاب کنیم؟

مسئله اصلی اینجاست که ما تعریف خاص و مشخصی برای بهترین بیمه تکمیلی گروهی نداریم.تقریباً تمامی شرکت‌های بیمه‌گر نوع مشخصی از بیمه تکمیلی گروهی را ارائه می‌دهند و تنها تفاوت در آن، نوع قراردادی است که شرکت یا سازمان شما با شرکت بیمه‌گر می‌بندد. اینکه چه مواردی را تحت پوشش قرار داده و چه مواردی را حذف می‌کند، همگی می‌توانند روی گستره پوشش خدماتی که شرکت بیمه‌گر به شما ارائه می‌دهد و همین‌طور روی حق بیمه ماهانه شما تاثیر گذارد.

بنابراین آنچه که تعیین کننده بهترین بیمه تکمیلی گروهی است در واقع نیاز شما به عنوان بیمه‌گزار است و اینکه چه نوع پوششی را تا چه سقفی می‌خواهید دریافت کنید، یا اینکه حداقل و حداکثر چه مبلغی را به عنوان حق بیمه می‌خواهید پرداخت کنید.

آیا روشی وجود دارد که بتوان بدون صرف هزینه زمانی و مالی زیاد یکی از شرکت‌های موجود را انتخاب کرده و در نتیجه هر چه سریعتر برای دریافت حق بیمه تکمیلی گروهی اقدام کرد؟

Picture2

خرید اینترنتی بیمه درمان گروهی با شرایط ویژه در نوروز 1400

راه‌حل، خرید بیمه درمان تکمیلی گروهی به صورت آنلاین است.

خوشبختانه به لطف وجود شرکت‌هایی که به صورت گروهی خدمات بیمه را ارائه می‌دهند، شما به صورت انفرادی، خانوادگی یا حتی به صورت گروهی می‌توانید بیمه تکمیلی درمانی دریافت کنید. از مهم‌ترین مزایای این شرکت‌ها پوشش انواع بیمه و طرف قرارداد بودن با اکثر شرکت‌های موفق و برتر در ایران است.

به عنوان مثال وقتی وارد سایت فروش   https://bimeh.com)می‌شوید می‌توانید غیر از بیمه درمانی تکمیلی سازمانی، انواع بیمه بدنه خودرو، بیمه شخص ثالث، بیمه مسئولیت پزشکان و بیمه آتش سوزی و زلزله را نیز از شرکت‌های مختلف دریافت کنید. یکی دیگر از مزیت‌های این سایت امکان انتخاب نوع بیمه از میان لیستی از شرکت های طرف قرارداد است. شما می‌توانید در یک صفحه تمامی شرکت‌ها، خدماتشان و هزینه‌ها را با هم مقایسه کنید و نوع خدماتی که تحت پوشش قرار می‌گیرند را به صورت کامل بررسی و ارزیابی کنید. چیزی که در مراجعه حضوری به یک شرکت بیمه‌گر برای شما میسر نخواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بتوانید تمامی شرکت‌های بیمه‌گر که بیمه درمانی تکمیلی گروهی ارائه می‌دهند را بررسی کرده و قیمت‌ها را یکجا مشاهده کنید، وارد سایت بیمه دات کام شده و با درج اطلاعات اولیه خود در ابتدای صفحه بیمه تکمیلی درمانی، استعلام قیمت بگیرید. به این ترتیب با توجه به شرایط خود می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین بیمه تکمیلی درمانی گروهی را برای اعضای سازمان خود انتخاب و خریداری کنید.

منبع: همشهری آنلاین

 

ارسال نظر

آخرین اخبار