برترین دانشگاه های پزشکی کانادا

همواره تحصیل در کانادا یکی از بهترین موارد پیش روی مهاجران است . نمیتوان دقیقا مشخص کرد کدام خصوصیات کشور کانادا باعث محبوبیت این کشور، در سطح بین الملل شده است اما هرچند از لحاظ شاخصه های کیفیت زندگی نظیر درآمد ، بهداشت ، شادی ، آموزشی و دانشگاه های معتبر در لیست بهترین های دنیا حضور پررنگی داشته است . کشور کانادا دارای بیشترین تعداد دانش آموخته های دانشگاهی است و بیش از 50% ساکنین این کشور دارای مدرک دانشگاهی هستند . با تحصیل در یکی از معتبرترین دانشگاه های کانادا شما شانس بیشتری برای یافتن کار مورد نظر خود خواهید داشت یکی از مهم ترین دلایل آن این موضوع می باشد که در درجه اول دانشگاه های کانادا دارای اعتبار علمی بسیار بالا و قابل اتکاء می باشند و در درجه دوم دانشجویان اجازه دارند تا در زمان تحصیل کار کنند و سابقه کار خوبی را بدست آورند همچنین دانشجویان در طول تحصیل با تسلطی که به زبان انگلیسی و فرهنگ کانادایی بدست می آورند می توانند به راحتی با جامعه کانادا ارتباط برقرار کرده و زندگی راحت تری داشته باشند.

دانشگاه های پزشکی کانادا دارای بهترین و پیشرفته ترن مراکز تحقیقاتی بوده و جزء بهترین دانشگاه های جهان در زمینه پزشکی بحساب می آیند . کشور کانادا دارای دانشگاه های پزشکی متعددی است که در جهان شناخته شده و گزینه مناسبی برای تحصیل در یک کشور خارجی محسوب می شوند . کانادا در زمینه ارائه خدمات و آموزش در سطح بین الملل جزوه معروف ترین و مطرح ترین ها می باشد . دانشجویان بین الملل به دلیل هزینه های پایین شهریه دانشکده های پزشکی وسیستم آموزش عالی به شدت جذب تحصیل در کانادا می شوند . دانشگاه ها از بسیاری جوانب با هم متفاوت بوده و با هر اولویت ، بودجه و فاکتوری که دارید میتوانید دانشگاه مورد نظر خود را بیابید . گرچه اکثر دانشگاه های کانادا دانشجویان بین المللی را پذیرش می کنند ولیکن به دلیل درصد بالای متقاضیان فضای رقابتی بسیار زیادی ایجاد می شود .

دانشگاههایی که در لیست قرار داده ایم جزو بهترین دانشگاه های کانادا محسوب می شوند . دانشکده های پزشکی این 10 دانشگاه در رده برترین دانشکده های پزشکی در دنیا قرار دارند .

لیست برترین دانشگاه‌های پزشکی کانادا در سال ۲۰۲۱

بسیاری از دانشگاه های کانادا سال هاست که در زمینه های تحقیقاتی رتبه های برتر را در سطح دنیا دارند مثلا از میان آنها دانشگاه تورنتو قدمتی بیش از صد سال را در زمینه های تحقیقاتی پزشکی دارد. بعد از دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل را می توان در رتبه دوم در نظر گرفت که توانسته است متقاضیان زیادی را به خود جلب کند. دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک مستر، دانشگاه مونترال، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کلگری، دانشگاه اتاوا، دانشگاه کوئینز، دانشگاه وسترن را نیز می توان در لیست بهترین و برترین دانشگاه های پزشکی کانادا در سال 2021 دانست.

 

رنکینگ دانشگاه های علوم پزشکی در کانادا

دانشگاه های کانادا در سطح بین المللی ارای رتبه های بسیار بالایی می باشند. به خصوص در رشته هایی به مانند پزشکی که هر ساله متقاضیان بسیار زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جذب می کند. در جدول زیر سعی کردیم تا لیست برترین دانشگاه های پزشکی کانادا به همراه رتبه ها را در اختیار شما قرار دهیم:

 

نام دانشگاه

رتبه کانادا

رتبه جهانی

تاییدیه وزارت بهداشت

University of Toronto

1

23

دارد

University of British Columbia

2

43

دارد

University McGill

3

70

دارد

University McMaster

4

86

دارد

University of Alberta

5

150-101

دارد

University de Montreal

6

150-101

دارد

University of Calgary

7

200-151

دارد

University of Ottawa

8

200-151

دارد

University of Waterloo

9

200-151

دارد

University Laval

 

10

300-201

دارد

 

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل در رشته پزشکی کشور کانادا دارای محدودیت سنی بوده و این امر در اخذ پذیرش یکی از شرایط مهم می باشد . اولویت ورود به این رشته با افرادی است که دارای شرایط سنی کمتر از 25 سال باشند با افزایش سن شانس ویزای تحصیلی و دریافت پذیرش در رشته پزشکی را کاهش می دهد. دانشجویان پزشکی در کانادا قادر هستند در گرایش های بسیاری از علوم پایه پزشکی و یا تخصصی ادامه تحصیل دهند  برخی از گرایشهای علوم پایه پزشکی :

بیوشیمی ، بیومکانیک ، آناتومی ، بیوفیزیک ، عصب شناسی ، بیوستاتیک ، سم شناسی ، رادیولوژی ، فیزیولوژی ، داروشناسی ، ژنتیک ، میکروب شناسی ، فوتوبیولوژی ، ایمنی شناسی ، آسیب شناسی ، یاخته شناسی ، رویان شناسی

تخصص های متفاوت مفهوم گسترده ای از پزشکی می باشند که در 2 حوزه : پزشکی و جراحی می باشند.

هر کدوم از دانشگاه های پزشکی کانادا دارای روند پذیرش متفاوت و منحصر به فرد خود می باشند . متقاضی بایستی در ابتدا با توجه به رزومه خود ، دانشگاه را انتخاب و شرایط آن را بررسی نماید . چون در رشته پزشکی پذیرش بالایی ندارند دارای ظرفیت محدود بوده و رقابت برای اخذ پذیرش بسیار بالاست .

 2

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی در کانادا

متقاضیانی که در رشته پزشکی تحصیل می کنند می بایست 3 تا 4 سال در رشته مرتبط با پزشکی تحصیل کنند و پس از اخذ مدرک کارشناسی در آزمون MCAT ( آزمون استاندارد بین المللی می باشد برای ارزیابی تفکر انتقادی ، مهارت های نوشتاری ، توانایی حل مسئله برای پذیرش در دانشگاه های کانادا طراحی شده است ) شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند . پس از قبولی می توانند وارد دانشگاه های پزشکی شوند و به تحصیل ادامه دهند . طول دوره بین 4 تا 6 سال است و پیش نیاز های ورود به رشته پزشکی داشتن معدل حداقل 15 در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی و داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5 از الزامات می باشد .

دانشجویان در آخرین سال تحصیلی وارد دوره های رزیدنتی (CARMS) می شوند . پذیرش رزیدنتی عمدتا چند ماه پیش از اتمام تحصیلات انجام می شود ، در اولویت بندی ابتدا تخصص ها و بیمارستان های مورد نظر دانشجو و سپس برنامه های اپلای شده توسط شخص رتبه بندی می گردد . تمامی اطلاعات وارد سیستم پذیرش کامپیوتری شده و سمت رزیدنتی فرد مشخص می گردد . طول دوره رزیدنتی متفاوت بوده ، رزیدنتی پزشکان خانواده 2 سال و پزشکی داخلی و اطفال 4 سال می انجامد و می بایست سپری کنند .

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه :

  • مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 با تافل
  • ارائه مدرک لیسانس علوم پایه
  • قبولی در آزمون ورودی پزشکی
  • رزومه
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه

دانشجویان بین المللی که موفق به پایان تحصیل شده اند برای صدور مجوز نظام پزشکی دارای ضوابط ویژه ای هستند . این شرایط شامل این موارد می باشد :

آزمون MCCEE : اگر قصد فعالیت در کشور کانادا را پس از فارغ التحصیلی دارید بایستی در این آزمون شرکت کرده و موفق شوید تا نمره قبولی را کسب نمایید . این آزمون توسط سازمان MCC کانادا برگزار می گردد و برای ارزیابی آمادگی و میزان دانش پزشکان فارغ التحصیلان است و مدت این آزمون 4 ساعت و مبتنی بر کامپیوتر می باشد .

آزمون MCCQE part1 :

متقاضیانی که قصد ورود به دوره های کارورزی را دارند در این آزمون شرکت کرده و مهارت های بالینی ، نگرش ، دانش خود را مورد ارزیابی قرار می دهند . این آزمون توسط سازمان MCC به صورت کامپیوتری و به مدت 1 روزه انجام می گیرد .

آزمون MCCQE part2 : این آزمون برای متقاضیانی است که تمایل به اخذ مجوز از شورای پزشکی کانادا LMCC را دارند .

 

سایت اصلی منبع خبر :

https://www.aloapply.com/top-canadian-medical-universities/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار