وضعیت کنونی استان محصول تفکر و عملکرد کیست ؟

آیت الله نورمفیدی و ۴۰سال راهبرد رقابت سالم !؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ روزنامه گلشن مهر گلستان (سه شنبه بیست و هفتم آبان ماه شماره 2)در خصوص دیدار و گفتگو احسان مکتبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با آیت الله نورمفیدی و به نقل از وی نوشته است :" باید در حوزه سیاسی به همه گروهها و احزاب نگاه یکسانی حاکم باشد و این به عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار گیرد تا همگان در رقابتی سالم در کنار هم باشند."

اما سوال اصلی این است که این راهبرد در این چهل سال گذشته در این منطقه و استان کنونی گلستان کی و توسط چه کسی اعمال و بدان اهتمام لازم ورزیده شده است ؟ آیا مردم و نخبگان استان گلستان آیت الله نورمفیدی را راهبر چنین استراتژی و حافظ رقابت سالم و حامی اصلی کنار هم بودن همگان در چنین رقابتی می شناسند!؟

زندگی تمام سیاسی و گروهی آیت الله نورمفیدی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل کمیته های انقلاب و همچنین نقش آفرینی وی در شورای بعضی نهادهای انقلاب در دهه شصت چیز دیگری را نشان می دهد.

علاوه بر اینها نیز هم لیست شدن با نامزدهای انتخاباتی خاص و نیز حمایت از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری در دوره های مختلف نمی تواند گویای این حقیقت راهبردی باشد بالاخص اینکه با روی کارآمدن دولت دوم خرداد بر این جانبداری اصلاح طلبانه و  حمایت از استانداران و فرمانداران و مدیران عمدتا غیر بومی یا وابسته به جریان و گروه خاص تا کنون افزود تا جایی که وی صریحا خود را اصلاح طلب معرفی نمود!

آیت الله نورمفیدی و ۴۰سال راهبرد رقابت سالم !؟

 در این چهل سال چه بسیار نیروهای انقلابی و بومی همین منطقه با وجود شایستگی های لازم به دلیل سیطره چنین تفکری ؛ جوانی و فرصت های طلایی شان برای خدمت به مردم استان را از دست دادند و دود سوء مدیریت همین مدیران وابسته جریانی به چشم آنان و خانواده های آنان رفت و آتش رقابت های ناسالم سرمایه های این استان را _که می بایست برای پیشرفت توام با عدالت در استان صرف می شد_را در خود بلعید!

این مختص عرصه سیاسی و انتخاباتی در استان و توزیع مناصب دولتی نیست؛ در دیگر عرصه های اجتماعی و فرهنگی ، اقتصادی و بازرگانی داخلی و بین المللی ،سرمایه گذاری ها و اخذ تسهیلات بانکی و مجوزها و امتیازات ویژه و... کافی است یک بررسی بی طرفانه و منصفانه ای صورت بگیرد! آیا می توانیم بگویم :" یک نگاه یکسانی حاکم بوده است و بعنوان یک راهبرد همواره در دستور کار بوده و از آن صیانت شده است تا همگان در استان گلستان در رقابتی سالم در کنار هم باشند !"

برآیند چنین بررسی ای که مبین وضعیت کنونی استان گلستان با تمام ظرفیت ها و استعدادهای داخلی آن، محصول تفکر و عملکرد چه کسی است ؟

آقای نورمفیدی! شما در این چهل سال و اندی از انقلاب اسلامی کجای کار حمایت و پشتیبانی از نیروهای انقلابی پای کار امامین انقلاب بودید و هستید؟  به دفتر، موسسات ، بنیاد و شرکت هایتان  و ترکیب نیروهایی که در آنها جذب و حفظ و ارتقا یافته اند ؛خوب نگاه کنید! شما حتی نتوانسته اید در مجموعه خودتان چنین نگاه یکسانی را اعمال و حاکم کنید و در دستور کار قرار دهید تا امروز مجموعه شما نیز نماد "در کنار هم بودن نیروهای انقلاب اسلامی " باشد؛ اما نیست.

این یک حقیقت انکار ناپذیر در استان گلستان است که شما نه تنها در مجموعه خودتان بلکه در استان گلستان نتوانستید "در کنار هم بودن نیروهای مومن و انقلاب اسلامی "  را تحقق ببخشید و این محصول تفکر اصلاح طلبانه شما و حمایت از آنان و پدران معنوی آنان در ابتدای انقلاب و دهه شصت است.

شما نه منادی وحدت بین نیروهای انقلاب اسلامی در استان گلستان بوده و هستید و نه بدان اهتمام داشته اید تا جایی که امروز یک چهره شاخص از نیروهای انقلاب اسلامی (براساس ویژگی های مد نظر امام خامنه ای) در استان گلستان در کنار شما نبوده و نیست.

شاید زاویه دید این حقیر نسبت به این اظهارات شما اشتباه باشد ! و مراد و مخاطب شما همچون چهل سال گذشته ، دیگران و در این مقطع فقط احسان مکتبی است اما آیا خود معاون سیاسی امنیتی کنونی استانداری محصول رقابت سالم سیاسی برای رسیدن به چنین منصب حاکمیتی است که بخواهد عامل چنین راهبردی باشد؟!

 پایان کلام و ختم کلام اینکه تا زمانی که شما در استان گلستان هستید؛ وضعیت استان همین خواهد بود و نباید بیش از این انتظار داشت. یاعلی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار