اندرباب این روزهای شهر گرگان

در دوره سوم شورای شهر گرگان بود که رییس شورا (به نقل از شهرداری) از نصب چراغ های عابر پیاده در تقاطع ها و چهارراه های شهر گرگان خبر داد اما این مطلب در حد یک خبر باقی ماند و اقدامی از سوی شهرداری گرگان صورت نگرفت.

"گرگان "شهری که چراغ عابر پیاده ندارد

به گزارش گلستان 24، در دوره سوم شورای شهر گرگان بود که رییس شورا (به نقل از شهرداری) از نصب چراغ های عابر پیاده در تقاطع ها و چهارراه های شهر گرگان خبر داد اما این مطلب در حد یک خبر باقی ماند و اقدامی از سوی شهرداری گرگان صورت نگرفت.

زمان گذشت، مهر ماه سال 92 بود که شهرداری گرگان در سایت رسمی خود (پایگاه اطلاع رسانی شهرداری) از نصب نخستین چراغ عابر پیاده در خیابان پاسداران، تقاطع خیابان شهید فلاحی، مقابل پارک­ شهر گرگان خبر داد.

برای اجرای این طرح مقرر شده بود پلیس راهنمایی و رانندگی گرگان به منظور رعایت مقررات با قرار دادن 2 نیروی پلیس در این مکان عبور و مرور رانندگان و عابران پیاده را تحت کنترل داشته باشد اما با گذشت نزدیک به 2 سال نه تنها در این تقاطع بلکه در هیچ یکی از تقاطع ها و چهارراه های شهر گرگان، چراغ عابر پیاده مشاهده نمی شود.

درخواست پلیس راهور گرگان، برای نصب چراغ عابر پیاده اجرایی نشد

چراغ عابر پیاده

سرهنگ عبدی رئیس راهنمایی و رانندگی گرگان در این رابطه گفت 'پلیس راهور گرگان، درخواست نصب چراغ عابر پیاده در برخی از تقاطع ها و چهارراه های شهر را به شهرداری گرگان اعلام کرده است اما متاسفانه تاکنون اقدامی از سوی شهرداری گرگان صورت نگرفته است.

نصب چراغ عابر پیاده در شهری چون گرگان و در مناطقی که جزء نقاط پرتردد عابر پیاده می باشد، الزامی است.

ما به عنوان پلیس راهور شهرستان گرگان موظف هستیم درخواست های خود مبنی بر نصب چراغ راهنمایی و رانندگی، تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی و ... را به شهرداری اعلام کنیم، اما اجرای آن بر عهده شهرداری می باشد که متاسفانه در این زمینه، از سوی شهرداری گرگان، کوتاهی به عمل آمده است'.

مصوبه ای برای نصب چراغ عابر پیاده نداریم

محمد کریم نژاد مسئول ترافیک شهرداری گرگان نیز گفت 'تاکنون مصوبه ای در ارتباط با نصب چراغ عابر پیاده در گرگان نداشته ایم. اعلام خبر نصب نخستین چراغ عابر پیاده در گرگان، برگرفته از جلسه شورای ترافیک شهرستان گرگان (در سال 92) بوده است که در این جلسه با توجه به عدم وجود زیرساخت های لازم، با نصب چراغ عابر پیاده در شهر گرگان موافقت نشد.

در این جلسه مقرر شده بود شهرداری گرگان، در 4 نقطه از شهر گرگان (تابلو، دادگاه انقلاب، چهارراه میدان و چهارراه گلها) مطالعات اولیه را انجام و بعد از انجام مطالعات، یکی از 4 نقطه مطرح شده را برای نصب چراغ عابرپیاده به صورت پایلوت انتخاب کند.

هر طرحی برای اجرا، می بایست مصوبه شورای ترافیک استان را داشته باشد اما این طرح، تنها در شورای ترافیک شهرستان مطرح شده بود و هیچ مصوبه ای در شورای ترافیک استان نداشت به همین منظور با تغییر مدیریت در شهرداری و بازنشستگی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گرگان، این طرح اجرایی نشد'.

مسئول ترافیک شهرداری گرگان اضافه کرد 'ایمنی شهروندان و بخصوص عابران پیاده در هنگام عبور از خیابان از دغدغه های ماست به همین منظور شورای ترافیک شهرداری با همکاری و مساعدت پلیس راهور گرگان، آمادگی خود را برای نصب چراغ عابر پیاده در یکی از تقاطع های شهر گرگان به عنوان پایلوت اعلام می کند.

شهرداری گرگان، به عنوان مجری، تمامی مصوبات شورای ترافیک را پیگیری و برای اجرای آن اقدام می کند'.

نصب چراغ عابر پیاده از اولویت های شهردار نیست!

سیدمحمد قدس مفیدی رییس کمیسیون توسعه، عمران و حمل و نقل شهری و معماری و شهرسازی شورای شهر گرگان گفت ' نصب چراغ عابر پیاده در دوره سوم شورا توسط آقای گرزین مطرح شد و در آن زمان مورد استقبال شهردار وقت (ابراهیم کریمی) قرار گرفت اما متاسفانه عمر مدیریت ایشان برای اجرای این طرح در شهر گرگان، کفاف نکرد.

اعضای شورا در کمیسیون توسعه، عمران و حمل و نقل شهری شورای شهر اعتقاد دارند که نصب چراغ عابر پیاده در کاهش ترافیک و معضلات ترافیکی شهر گرگان نقش بسزایی دارد اما متاسفانه نصب چراغ عابر پیاده از اولویت های شهردار گرگان نیست'.

به گفته وی؛ نصب چراغ عابر پیاده در تقاطع ها و چهارراه ها را دوباره، در اولین جلسه شورای ترافیک شهرداری گرگان مطرح خواهیم ساخت.

با نصب چراغ عابر پیاده، به مردم سخت می گذرد!

حسین ربیعی رئیس شورای شهر گرگان گفت 'با نصب چراغ عابر پیاده در تقاطع ها و چهارراه ها، زمان بندی که خودروها در پشت چراغ می بایست منتظر بمانند، افزایش می یابد به همین منظور با اجرای این طرح، به مردم سخت می گذرد.

چراغ عابر پیاده
اما نصب چراغ عابر پیاده در شهر گرگان الزامی است، به همین منظور در اولین جلسه شورا، نصب چراغ عابر پیاده را مطرح خواهیم ساخت!'

خطر تصادفات منجر به جرح و فوت، بیش از همه عابران پیاده را تهدید می کند و در این بین خردسالان و افراد کهنسال و ناتوان جسمی در معرض خطر بیشتری قرار دارند. اما فن آوری باز هم به کمک آمده و امکان عبور ایمن و بی خطر عابران پیاده را فراهم ساخته است اما متاسفانه در شهر گرگان، مسئولان شهری از این فن آوری غافل بوده و برای ایمن سازی خیابان ها برای عابران پیاده، تاکنون اقدامی انجام نداده اند.
نویسنده:الهه رمضان پور/ساجد نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار