مدیرکل هواشناسی گلستان:

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به افزایش محسوس دما و وزش باد شدید طی ساعات آینده نسبت به وقوع طوفان ریزگرد در شهرهای شمالی استان هشدار داد.

هواشناسی: ریزگرد شهرهای شمالی گلستان را درمی‌نوردد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24، نوربخش داداشی با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرهای اینچه برون، داشلی برون، قسمت هایی از گنبد و مراوه تپه طی امروز با پدیده ریزگرد مواجه خواهند شد.

وی افزود : آسمان گلستان در روز جاری صاف و با افزایش محسوس دما تا ۴۲ درجه همراه خواهد بود و همزمان مناطق ساحلی استان وزش باد با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر را تجربه خواهند کرد.

داداشی ادامه داد : در شب و عصر امروز از شدت دما کاسته شده و با ابرناکی آسمان، احتمال بروز رخدادهای مانند رگبارهای پراکنده در مناطق کوهپایه ای گلستان وجود دارد.

وی  اظهار داشت: با گرمای هوا و رسیدن دمای برخی مناطق استان به بالای  ۴۰ درجه، احتمال آتش سوزی جنگل ها و مراتع گلستان وجود دارد که دستگاه های متولی باید تمهیدات لازم را برای مقابله با حوادث پیش‌بینی کنند.

با افزایش روز افزون پس‌روی آب خلیج گرگان و خشک شدن مساحت بیشتری از این زیستگاه آبی، کانون‌های ریزگرد در مناطق ساحلی گلستان تشکیل شده و در حال پیش‌روی به سمت شهرهای ساحلی و شمالی این استان است.

مدیران استان گلستان در سال های اخیر که موضوع خشکسالی خلیج گرگان جدی تر شده تلاش فراوانی برای رسیدن به راه حل نهایی جلوگیری از مرگ این پهنه آبی انجام دادند اما با وجود ارائه طرح هایی مانند لایروبی کانال های منتهی به خلیج، افزایش حقابه بیشتر و انتقال آب نکارود، تاکنون هیچکدام از آن ها به مرحله اجرا نرسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار