رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی گلستان با اشاره به استقرار سامانه گرم جنوبی و افزایش ۱۶ درجه‌ای دمای هوا طی ۲ روز آینده گفت : خشکی هوا و وزش باد گرم، پتانسیل بروز آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی شرق این استان را بیشتر کرده است .

هواشناسی گلستان به وقوع حریق در جنگل‌های هیرکانی هشدار داد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمود محمدقلیپور روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در زمان استقرار این سامانه وزش بادهای گرم جنوبی تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت به ویژه در شرق گلستان دور از ذهن نیست که ضرورت دارد دستگاه‌های متولی برای مقابله با آتش سوزی احتمالی در جنگل ها آماده باشند .

وی پیش بینی کرد که دمای هوای امروز اینچه برون به عنوان گرم ترین شهر گلستان به ۲۷ درجه و فردا چهارشنبه به حدود ۳۳ تا ۳۵ درجه برسد.

وی بیان کرد: از اواخر وقت روز پنجشنبه، ورود سامانه ناپایدار بارشی از غرب گلستان آغاز شده و به مرور همه استان را در بر خواهد گرفت و در پی آن روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد بارش های رگباری و پراکنده در برخی نقاط استان خواهیم بود.

استان گلستان دارای ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی است.

همچنین استاندار گلستان امروز سه شنبه در بازدید از اداره کل هواشناسی استان به مناسبت روز جهانی هواشناسی گفت: پس از وقوع سیل سال ۹۸ در این استان، توجه ویژه‌ای به بخش افزایش ایستگاه‌های هواشناسی و تجهیز آنها و ایستگاه‌های موجود شد.

هادی حق‌شناس اظهار داشت: ارتقای پیش‌بینی‌های هواشناسی افزایش بهره‌وری همه بخش‌ها به ویژه محصولات کشاورزی و جلوگیری از سیل و سیلاب‌های مخرب را به همراه دارد.

وی عنوان کرد: این پیشگیری‌ها سبب جلوگیری از خسارات احتمالی می‌شود.

۲۳ مارس برابر با ۳ فروردین روز جهانی هواشناسی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار