مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان:

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت که همزمان با ایام گرامی‌دشت آزادی خرمشهر و سوم خرداد، هزار و ۳۵۹ ویژه برنامه متنوع در بخش‌های فرهنگی، هنری و محرومیت‌زدایی در استان برگزار می‌شود.

هزار و ۳۵۰ برنامه‌ گرامی‌داشت سوم خرداد در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24 سرهنگ محمدرضا کاظمی روز شنبه در نشست خبری همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: برپایی نمایشگاه عکس با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس، ویزیت رایگان ساکنان مناطق محروم استان، مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، تجلیل از بانوان گلستانی حاضر در دفاع مقدس، تجلیل از ایثارگران و خانواده های شهدا، مسابقات ورزشی و برگزاری مسابقه کتاب خوانی از جمله ویژه برنامه های شاخص هفته گرامی‌داشت عملیات بیت المقدس در گلستان است.

وی ساخت مستند سردار شهید نقی صلبی از شهدای بندرگز، رونمایی از ۲ کتاب تاریخ شفاهی، معرفی فیلمنامه دفاع مقدس با عنوان ضربدر سفید، پیاده روی به همراه عطر افشانی مزار شهدای استان و انجام رژه موتوری را از دیگر برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در استان اعلام کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان همچنین گفت که به مناسبت گرامی‌داشت آزادی خرمشهر از ۷۰ رزمنده و ایثارگر زن دفاع مقدس گرگان تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به نیاز ۳۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس گلستان گفت: این پروژه ۱۱ ساله در حال حاضر حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین به موقع اعتبار تا خرداد سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس از ۸۹ با برآورد هزینه اولیه ۴۰ میلیارد ریال در گرگان آغاز شد.

این طرح فرهنگی در تپه نورالشهدا و مجاورت گلزار شهیدان گمنام گرگان قرار دارد و در زمین به مساحت هزار و ۶۵۶ متر مربع و زیربنای چهار هزار و ۱۷۹ متر مربع ساخته می شود.

این مرکز فرهنگی شامل سالن تاریخ شفاهی و راویان، بخش هنری و سینمایی، گالری آثار دائمی و دوره ای، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و دیگر بخش های تخصصی مربوط به نمایش وقایع روزهای اوج پیروزی انقلاب در گلستان و نیز دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیروهای مردمی، اقشار و صنوف است.

عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان که بودجه آن از محل اعتبارات ملی تامین می شود، چند نوبت به دلیل تاخیر در تزریق اعتبار متوقف شده بود اما با پیگیری صورت گرفته از سوی مسوولان ساخت آن بار دیگر آغاز گردید.

آخرین تزریق اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان در سال ۹۷ از محل سفر رییس جمهوری به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

۳۳ هزار رزمنده از استان گلستان در دفاع مقدس مردم کشورمان مشارکت داشتند و این استان حدود چهار هزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

همچنین افزون بر ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده از استان گلستان در هشت سال دفاع مقدس شرکت داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار