کارگاه نقاشی خط با موضوع ترویج معارف قرآنی و معارف انقلاب با زبان هنر از صبح امروز (پنجشنبه ۲۳ آبان) در مجتمع فرهنگی هنری بهارستان گرگان آغاز شد.

آغاز کارگاه نقاشی خط با موضوع ترویج معارف قرآنی و معارف انقلاب با زبان هنر در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «محمد رعیت» در حاشیه برگزاری این کارگاه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: کارگاه نقاشی خط با موضوع ترویج معارف قرآنی و معارف انقلاب با زبان هنر از صبح امروز (پنجشنبه 23 آبان) با حضور بیش از 40 نفر از برگزیدگان هنرمندان خوشنویسی استان در مجتمع فرهنگی هنری بهارستان گرگان آغاز شد.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این کارگاه با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت با استفاده از قابلیت های هنر برگزار شده است.

وی تصریح کرد: زبان هنر، زبان تاثیرگذاری است و از این زبان باید برای ترویج معارف و خوبی ها در بین آحاد مختلف جامعه بهره مناسب و سودمند ببریم.

 

رعیت ادامه داد: هنرمندان که خودشان دلهای رئوف و مهربانی دارند با خلق آثار هنری تاثیرگذار و جلوه های زیبای الهی، دینی و آیینی می توانند با استفاده از قابلیت های هنر در دل های آحاد مختلف جامعه، قشرها و صنوف متعدد مردم بسط و گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: در آن سو نیز مردم با دیدن جلوه های هنری و زیبایی های بصری آن، این مفاهیم عمیق تر در دلهایشان رسوخ پیدا می کند و با اقبال بیشتری به هنر و زیبایی هنر مواجه می شوند.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهارداشت: این کارگاه دو روزه با حضور استاد «علیرضا بهدانی» از هنرمندان مطرح کشور برگزار شده است.

وی افزود: علیرضا بهدانی اولین کاتب قرآن به خط شکسته نستعلیق در سال 1375 و به خط معلی در سال 1378 است وی از محضر اساتید برجسته ای چون استاد محمود فرشچیان، محمد حیدری، یدالله کابلی و مرتضی کاتوزیان بهره برده و تا سن 40 سالگی موفق به کتابت 54 بار قرآن و نهج البلاغه با خط های مختلف اسلامی مانند نستعلیق، نسخ، ثلث و کوفی شده است.

رعیت گفت: این کارگاه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، انجمن خوشنویسی گرگان، دفتر نمایندگی آستان قدس، حوزه هنری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان به مدت دو روز برگزار شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار