رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد:

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادرسی الکترونیک در محاکم گلستان فراگیر شده است.

فراگیر شدن دادرسی الکترونیک در محاکم گلستان

به گزارش گلستان 24، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان با اعلام این خبر اظهار کرد: از امروز کسانی که در محاکم پرونده دارند در صورت تمایل می توانند غیرحضوری در دادگاه شرکت کنند.

وی افزود: تا پیش از این دادرسی الکترونیک ، یعنی حضور تصویری از طریق اینترنت در دادگاه ، فقط در پرونده هایی که یک طرف آن در زندان بود انجام می شد اما از امروز بستر برای برگزاری دادگاه آنلاین برای همه پرونده ها فراهم شد .

هاشمیان افزود: کسانی که پرونده دارند در صورت تمایل به شرکت غیرحضوری در دادگاه می توانند درخواست خود را به دادگاه ارائه کنند تا بستر برای شرکت غیرحضوری آنان در جلسه رسیدگی فراهم شود .

وی ادامه داد: کاستن از رفت و آمد به دادگستریها ، جلوگیری از خروج غیرضروری مردم از خانه در شرایط کرونا و صرفه جویی در هزینه مردم به ویژه کسانی که محل زندگی و دادگاه آنان متفاوت است از مزایای برگزاری دادرسی الکترونیک است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: تاکنون 106 نفر در گرگان برای شرکت غیرحضوری در دادگاه درخواست داده اند و روز رسیدگی به صورت تصویری در جلسه دادگاه حاضر می شوند و دفاعیات و دادخواست های خود را به قاضی پرونده ارائه خواهند کرد.

گفتنی است پنجمین روز از هفته قوه قضاییه به نام هوشمندسازی و فن آوری های نوین نامگذاری شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار