یادداشتی از دکتر حسن بیارجمندی:

رایحه خدمت دولت مردمی و ایران قوی تا چند ماه دیگر به سایت اداری و استانداری گلستان می رسد و اولین و مهم ترین اولویت کاری استاندار جوان و انقلابی گلستان ،به خط کردن دستگاه ها و نهادها و شرکت های عمومی متولی خدمات رسانی به مردم و جهت دهی به این خدمات متناسب با سیاست ها و برنامه های دولت مردمی در سطح استان و شهرها و خاصه شهر گرگان است.

اداره شورا و شهرداری گرگان به توصیه عمه و خاله نمی شود ! / شما در زمره کدام حلقه شورا و شهرداری گرگان هستید؟

به گزارش گلستان ۲۴، رایحه خدمت دولت مردمی و ایران قوی تا چند ماه دیگر به سایت اداری و استانداری گلستان می رسد و اولین و مهم ترین اولویت کاری استاندار جوان و انقلابی گلستان ،به خط کردن دستگاه ها و نهادها و شرکت های عمومی متولی خدمات رسانی به مردم و جهت دهی به این خدمات متناسب با سیاست ها و برنامه های دولت مردمی در سطح استان و شهرها و خاصه شهر گرگان است.

در این میان به تجربه های مدیریت عالی سابق ،نقش شورای شهر و شهرداری گرگان بسیار واجد اهمیت و در رفع بخش مهمی از دغدغه های اولیه یاد شده موثر است بالاخص اینکه کانون و مولد محوری و اصلی استان شهر گرگان؛ بعنوان میزبان دستگاه های عالی  و آحاد مردم استان برای بهرمندی از خدمات عالی اداری روزانه و مستمر است.

شهر و خدماتی که در حوزه های مختلف آن ارائه می شود و مطالبات محلی و محله های شهری که در قالب مصوبات و طرح های شهری پیاده می گردد و بالاتر از همه تصویری که از یک شهرداری مردمی و یک شهر قوی ارائه می گردد و در فضای مجازی استان بازتاب می یابد و علاوه بر الهام بخشی به دیگر شهرداری ها ،می تواند سرمایه اجتماعی امید بخشی را در همان ماه های اول انتظار برای یک تغییر و تحول عینی و ملموس در استان ایجاد کند

یک شورای شهر بی حاشیه و هیات رئیسه قوی پاک دست و نیز یک شهردار جوان بومی و متخصص و انقلابی که روح کار جهادی و انقلابی را در اولین شورا و شهرداری در گام دوم انقلاب اسلامی رو به چشم انداز تمدن سازی نوین اسلامی از این خاستگاه تمدن سازی دنبال نماید که یک نقطه قوت قابل تکیه برای استاندار آینده و از میدان وحدت گرگان نه تنها پیام آور شهرداری مردمی و گرگان قوی بلکه استانداری مردمی و گلستان قوی خواهد بود.

این تصویری آرمانگرایی_عملگرایانه از یک بسترسازی الهام بخش و یک انتخاب گام دومی و فرصتی است برای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که در اولین انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری در گام دوم فراهم شده است و همه نیروهای جوان و انقلابی شهر گرگان منتظر این تغییر و تحول گام دومی در شورا و شهرداری هستند.

اما گروه هایی دیگر با نگاه های مادون فرو مرکزاستانی و بدون توجه به ضرورت ها و ملاحظات و انتظارات یاد شده از این شورا و شهرداری فعال و متاسفانه در حال پذیرش توصیه های عمه و خاله و...هستند ؟

الف : یک حلقه با به خدمت گرفتن یک گروه ۳نفره نظارتیمالیرسانه ای که راس آن بایک گوشی موبایل اپل آیفون 12 پرو مکس 512 گیگابایت شناخته می شود ! با یک تقسیم کار پیچیده و نفوذ در بعض مجموعه ها با بنرهای سفارشی مناسبتی و خریدن این و آن و...بدنبال فریز و تثبیت قدرت این حلقه برای تامین منافع فردی و گروهی با نیم نگاهی به قهرمان سازی کاذب برای به کرسی بالاتری نشاندن گزینه خود و در سایه آن یافتن چراگاهی بزرگ تر هستند!

ب:یک حلقه بیرونی و بازمانده از میز و صندلی آنجا و اینجا با تمام آن سوابق مالی و....تکیه بر قدرت چانه زنی های پرنفوذ خود بدنبال تغییر محاسبات گام دومی صدرالاشاره و در نتیجه معامله بر سر شورا و شهردار شدن خود و آن رفیق خود هستند که نه تنها در نتیجه فسادآور پیشین مشترک هستند بلکه علی رغم انتساب و ارتباطات خود، تجسم بخش انقلاب و انقلابی گری در این شهر و شهرداری گرگان نخواهند بود و نباید انتظار داشت که نیروهای جبهه انقلاب اسلامی در شهر گرگان از چنین تصمیماتی حمایت کنند.

ج:یک حلقه که به ریاست و قدرت یافتن خود و آن می اندیشند و همین منیت منجر به انشقاق و اختلاف درونی و در نتیجه نه تنها فرصت و منفذ برای دو حلقه پیشین فراهم نموده است بلکه راه را برای ماهیگیری حلقه های شکست خورده بیرون از گود برای انحراف کشیدن ،حاشیه درست کردن ،اختلال ایجاد کردن ،ناامید کردن نیروهای انقلابی شهر گرگان و النهایه ایجاد مانع در بهره گیری از این فرصت برای تقویت جبهه نوظهور گام دومی یاد شده و حمایت از استاندار جوان و انقلابی استان گلستان هستند.

خواننده این تحلیل خودش را در کدام یک از حلقه های یاد شده می بیند و تعریف می کند؟ و توصیه های خود را در این لابی گری ها در راستای قدرت گرفتن چه کسی و کسانی و با چه اهدافی می داند ؟

 آیا اساسا گفتمان انقلاب و جبهه انقلاب ،مطالبات بحق مردم ،فرصت دادن به جوانان بومی متخصص و متعهد استان ،پرورش نسل جدید گام دومی در شهرداری گرگان ، الگو سازی شهر تاریخی گرگان (استرآباد) در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور (گرگان شهر انتظار) ،تقویت دولت مردمی و ایران قوی آیت الله رئیسی در مرکز استان گلستان و...برایش مهم است؟اگر همین چند مولفه اخیر در تصمیمات و نظرات او جایی ندارد ؛خواسته یا ناخواسته باید خودش را در حلقه های سه گانه بالا ببیند و بداند که دیگران هم او را این چنین می بینند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار