استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: شرایط شیوع کرونا در گلستان مانند اسفند۹۸ عادی نیست.

شرایط شیوع کرونا در گلستان عادی نیست

به گزارش خبرنگار گلستان24، هادی حق شناس شامگاه امروز در گفتگوی ویژه خبر سیمای استان با بیان این مطلب افزود: وضعیت اکنون استان مانند اسفند۹۸ است. مثل همان زمان، هتل ورزش را وارد مدار کردیم.

وی افزود: میانگین بستری‌ها در شبانه روز به حدود ۳۰۰نفر رسیده و ابتلای خانوادگی و سنین پایین‌تر افزایش یافته است. بیمارستان صیاد گرگان را فقط به بیماران کرونایی اختصاص دادیم و در برخی شهرستان‌ها جای خالی برای بستری نداریم.

دکتر حق شناس خاطرنشان کرد: اگر این روند ادامه دار باشد، ظرف روز‌های آینده، در کل استان جایی نخواهیم داشت.

استاندار با اشاره به اقدامات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، گفت: در جلسه امروز این ستاد، تعطیلی ۴روزه اصناف گلستان به غیر گروه یک، به سبب اوضاع بحرانی شیوع کرونا، تصویب شد. فعالیت مشاغل گروه یک نیز محدود می‌شود. ادارات استان هم با یک سوم نیروها، فعال خواهند بود.

حق شناس افزود: همه پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه‌ها، تالار‌ها و هر مکانی که امکان تجمع در آن فراهم باشد، مسدود است. فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران موظفند با همکاری نیرو‌های نظامی و انتظامی بر اجرای محدودیت‌ها نظارت کنند.

وی گفت: به پلیس ابلاغ کردیم که همه پلاک‌های غیربومی، مشمول جریمه شوند. پلاک‌های بومی هم که ساعات منع تردد را رعایت نکنند، جریمه می‌شوند.

استاندار از مردم و اصناف استان هم خواست که در اجرای محدودیت‌ها همکاری داشته باشند. در خانه بمانند و در مواقع اضطرار که خارج می‌شوند، حتماً شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

 

روند مطلوب واکسیناسیون در استان ؛ مراجعه در برخی شهرستان ها کم و باعث نگرانی است

هادی حق شناس در ادامه به روند مطلوب واکسیناسیون در استان اشاره کرد و گفت: امروز رکورد روزانه تزریق واکسن شکسته شد و به ۱۱هزار و ۳۳۷دُز رسید.

وی افزود: با تزریقات امروز، واکسیانسیون کرونا در استان درمجموع نوبت اول و دوم به ۱۷۲هزار و ۵۵۴دُز رسید.

دکتر حق شناس اضافه کرد: واکسیناسیون افزاد ۵۰سال به بالا را هم در برخی شهرستان‌های استان آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه در برخی شهرستان‌های استان مانند گمیشان، آق قلا، کلاله، ترکمن و مراوه تپه، مراجعه مشمولان برای واکسیناسیون خیلی کم و این باعث نگرانی است، از اهالی این شهرستان‌ها خواست که برای واکسن زدن حتماً اقدام کنند.

استاندار خاطرنشان کرد: واکسیناسیون، احتمال حاد شدن بیماری و مرگ و میر را تا حد بسیاری کاهش می‌دهد.

آقای حق شناس افزود: ظرف روز‌های آینده نیز با تجهیز و اضافه شدن سالن ارتش و مجموعه ورزشی آزادی گرگان و مشارکت سپاه، بسیج و هلال احمر، خدمات رسانی مراکز واکسیناسیون در گرگان به نقطه مطلوب تری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: از شنبه آینده هم واکسیناسیون رانندگان حمل و نق عمومی، زندانی ها، خبرنگاران، دیابتی‌های بالای ۱۸سال و معلمان، آغاز می‌شود.

دکتر حق شناس، اظهار امیدواری کرد که با همکاری مردم و مجموعه این اقدامات، ظرف ۱۰روز آینده، از پیک پنجم با کمترین عوارض عبور کنیم.

استاندار در بخش دیگر گفتگو به هشدار هواشناسی درباره احتمال وقوع سیلاب در استان از عصر فردا چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه اشاره کرد و از مردم خواست که احتیاط کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار