منتخبان ششمین دوره شوراهای شهر در گلستان سوگند خدمت یاد کردند و در زمان عمل به وعده هایشان برای توسعه شهرها تلاش کنند.

شوراهای شهر در گلستان آغاز به کار کردند/ همه حواشی مراسم تحلیف +تصاویر

به گزارش گلستان ۲۴، ششمین دوره شورای اسلامی شهرهای گلستان به مراسم تحلیف رسید، مراسمی که سوگند وفاداری به آرمان های انقلاب می خورند وباید تمام تلاش خود را برای توسعه شهرها  انجام دهند.

مراسمات تحلیف شمین دوره پارلمان محلی  همزمان با سراسر کشور در ۳۴ شهر استان برگزار و منخبان به صورت رسمی کار خود را آغاز کردند.

این مراسمات با نظارت فرمانداران در شهرها برگزارشد و در ابتدای از اعضای شوراهای پنجم قدر دادنی شد و طبق قانون سرپرستان شهرداری ها نیز معرفی شودند.

مدیرکل امورشهری و شوراهای استانداری گلستان در این باره اظهار کرد: بر اساس قانون امروز (۱۴ مرداد ماه)، زمان آغاز به کار شوراهای اسلامی شهرها است و مراسم تحلیف اعضا و معرفی هیات رییسه ۳۴ شورای شهر استان با حضور فرمانداران برگزار شد و عملاً شوراهای اسلامی دور ششم فعالیت خود را آغاز کردند.

طیبه خلیلی افزود: نخستین دستورکار شوراهای جدید تعیین تکلیف شهردار است که تاکنون در سه شهر استان شهرداران ابقا و در باقی شهرها در حال انجام است و باید ظرف مدت قانونی شهرداران آنها هم معرفی شوند.

اما در مرکز گلستان هم مراسم تحلیف با حضور محمد حمیدی فرماندار گرگان برگزار شد که با حواشی فراوانی همراه بود.

آیین تحلیف اعضای جدید شورای شهرگرگان روز پنجشنبه 14 مردادماه در صحن شورای شهر گرگان برگزارشد.

*در ابتدا محمد حمیدی فرماندار گرگان اجازه حضور خبرنگاران به صحن را بر خلاف شهرهای دیگر نداد اما با پیگیری خبرنگاران این موضوع با پیگیری استاندار گلستان حل شد.

*حجت مقسم، سید میثم حسینی و زهرا نورا با یک دیگر وارد شورا شدند.

*علی اکبر بصیرنیا، صفرعلی پایین محلی و عیسی مهری با یک دیگر وارد شورا شدند.

*در زمان نشستن در اتفاقی جالب نورا و سید میثم حسینی در سمتی که نیروهای شورای ائتلاف داشتند قرار گرفتند و به سمت سه عضو دیگر (گرزین،آقامولایی و کاظم نژاد) نرفتند.

*ابراهیم جرجانی تنها عضو دوره پنجم که غایب این جلسه است

*زهرا نورا ریاست هیئت سنی و سیدمیثم حسینی و علی اکبر بصیرنیا به عنوان جوان ترین افراد منشی جلسه شدند.

*بحث وحید عرب احمدی سرپرست خبرگزاری تسنیم و سیدمیثم حسینی در حاشیه جلسه برای تلاش در تغییر رای این عضو به نتیجه ای نرسید.

*حمیدی بار دیگر در زمان رای گیری خبرنگاران را به بیرون هدایت کرد.

*حمیدی ارائه رزومه برای شهرداری گرگان را تایید کرد.

* پس از انجام رای گیری، صفرعلی پائین محلی به عنوان رئیس شورا ، عیسی مهری به عنوان نائب رئیس، حجت مقسم به عنوان سخنگو ، سید میثم حسینی به عنوان منشی اول و زهره نورا به عنوان منشی دوم انتخاب شدند.

در این جلسه ترکیب اعضاء هیئت رئیسه سال اول ششمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان با برگزاری انتخابات داخلی با حضور حمیدی فرماندار و یزدویی معاون عمرانی فرمانداری گرگان تعیین شد.

بر اساس آرای کسب شده در این جلسه، «صفرعلی پایین محلی» به عنوان رئیس، «عیسی مهری» به عنوان نایب رئیس، «حجت مقسم» به عنوان سخنگو و «سید میثم حسینی» و «زهرا نورا» به ترتیب به عنوان منشی اول و منشی دوم به مدت یک سال انتخاب شدند.

همچنین در این جلسه اعضای شورا با ادامه فعالیت «عبدالرضا دادبود» شهردار گرگان موافقت نکردند و «مجید سعیدی» به عنوان سرپرست شهرداری گرگان انتخاب شد.

از میان اعضای شورای شهر، صفرعلی پائین محلی، حجت مقسم، زهرا نورا، عیسی مهری، اکبر بصیرنیا و میثم حسینی به سعیدی رأی مثبت و ناصر گرزین، مهران کاظم نژاد و حمیدرضا آقاملایی رأی منفی دادند.

سعیدی ۲۵ ساله سابقه فعالیت در شهرداری‌ها را داشته و از مهم‌ترین سمت‌های وی شهردار منطقه یک گرگان، مشاور شهردار گرگان، معاون اداری و مالی شهرداری منطقه یک و سه است.

اما عبدالرضا دادبود هم بعد از پایان یافتن نخستین جلسه ششمین دوره شورای شهر گرگان، در پیامی از مردم خداحافظی کرد.

اما از گزینه های شهرداری گرگان، حمیدی فرماندار گرگان است که به خبرنگاران از ارائه رزومه کاری خود به اعضای شورای شهر گرگان خبرداد.

همچنین مراسم تحلیف در سایر شهرهای تابعه گرگان هم برگزار شد.

در اولین جلسه شورای ششم شهر قرق، محمدعلی رضایی به عنوان رئیس شورا، حسن جهان تیغ به عنوان نایب رئیس و منصور بارانی به عنوان منشی این شورا برای مدت یک سال انتخاب شدند.

در شهر سرخنکلاته هم، یحیی تاجیک به عنوان رئیس شورا، مریم معصوم آبادی نژاد به عنوان نایب رئیس، رضا کریم به عنوان منشی و محمدرضا باقری به عنوان سخنگوی این شورا برای مدت یک سال انتخاب شدند.

اما در جلین دیگر شهر تابعه گرگان، به اتفاق آراء، علیرضا پایین محلی به عنوان رئیس شورا، فاطمه عرب بالاجلینی به عنوان نایب رئیس، عبدالخالق سالاری به عنوان منشی و احمدرضا ناظریان به عنوان سخنگوی این شورا برای مدت یک سال انتخاب شدند.

انتخاب رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان علی آبادکتول

طبق اجرای ماده 4 آئین نامه داخلی شورای اسلامی شهر و ماده 3 آئین نامه اجرایی تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان علی آبادکتول انتخاب شدند.

طبق اجرای ماده 4 آئین نامه داخلی شورای اسلامی شهر و ماده 3 آئین نامه اجرایی تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور با اکثریت آرا به ترتیب آقایان، حسین زنگانه بعنوان رئیس شورای اسلامی شهر علی آباد کتول، سید مهدی حکیمی بعنوان رئیس شورای اسلامی شهر فاضل آباد، علیرضا کتولی بعنوان رئیس شورای اسلامی شهر مزرعه کتول و علیرضا سوخته سرایی بعنوان رئیس شورای اسلامی شهر سنگدوین برای مدت یکسال انتخاب شدند.

ر اولین جلسه صبح امروز اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر آق قلا ، اراز محمد پقه با 4 رای موافق و 1 رای مخالف به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد.

در آق قلا

 در اولین جلسه اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر آق قلا ، اراز محمد پقه با 4 رای موافق و 1 رای مخالف به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد.

هیئت رئیسه ششمین دوره شورای اسلامی شهر آق قلا نیز به شرح زیر تعیین شد؛ «جلال الدین آتابای» به عنوان رئیس

«عظیم قره داشلی» نائب رییس و «رحیمه طعنه» نیز به عنوان منشی ششمین دوره شورای اسلامی شهر بمدت یکسال؛ انتخاب شدند.

همچنین تا زمان سیر مراحل قانونی شهردار جدید ، نورمحمد صحنه به عنوان سرپرست شهرداری آق قلا معرفی شد.

قبل از این رحمت الله اونق در سنوات گذشته شهردار آق قلا بوده است.

 کلاله

در جلسه ای و با برگزاری انتخابات، اعضای هیات رییسه شورای شهر کلاله، انتخاب شدند.

در اولین جلسه هیات رییسه شورای ششم شهر کلاله که با حضور فرماندار کلاله برگزار شد؛اعضا هیات رییسه پس از رای گیری انتخاب شدند.

در این جلسه الله نظر مرتضویان  بعنوان  رئیس با ۵ رای ، عباس آریانپور، نائب رئیس با ۵ رای، محمد ترخوانه، خزانه دار با ۵ رای، محسن داورزنی منشی اول با ۵ رای، علیرضا کریم کشته  منشی دوم با ۵ رای انتخاب شدند.

رامیان:

اعضای جدید شورای اسلامی شهر دلند در حضور فرماندار شهرستان رامیان ،مراسم تحلیف را برگزار کردند.

پس از این آیین؛ که در سالن اجتماعات فرمانداری رامیان برگزار شد؛ هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر دلند  نیز با رای گیری اعضاء، مشخص شدند.

 در این انتخابات به مدت یکسال، مهدی برزمینی رئیس، خانم آرزو برزمینی نایب رئیس، خانم صغری جعفری زاده خزانه دار، علی اکبر مسعودی منشی اول و مسلم مهاجروطن منشی دوم تعیین شدند.

 

پس از مراسم تحلیف شورای اسلامی شهر دلند و در اولین نشست شورای شهر ، آقای  سید مجید حسینی بعنوان سرپرست شهرداری دلند منصوب شد.

گفتنی است ؛وی با حفظ سمت (حراست شهرداری) بعنوان سرپرست شهرداری منصوب شده است.

آزادشهر:

مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهرستان آزادشهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد.

فرماندار آزادشهر در این مراسم گفت: رای مردم را حق الناس بدانید، و تمام توان خود را برای خدمت رسانی به مردم بکار بندید.

ملک حسینی با اشاره به اینکه پیگیر مشکلات مردم باشید افزود: آن تعهد و قول‌هایی که به مردم دادید عملی کنید، و فرصت خدمت رسانی به مردم را قدر بدانید.

با اشرافیتی که شما از شهر دارید با هماهنگی و همیاری اعضا شورا در رفع مشکلات و آبادانی شهر کوشا باشید.

در پایان مراسم  اعضا شورای شهرهای آزادشهر،نگین شهر و نوده با اکثریت آرا رئیس، نائب الرئیس و منشی را انتخاب کردند.

اعضای جدید شورای شهر آزادشهر، عباس جهانتیغ بعنوان رییس، محمود خنجری نایب رییس، رضا هاشم زایی منش معرفی شدند.

مراسم تحلیف ششمین دوره شورای اسلامی شهر گالیکش هم با حضور فرماندار این شهرستان برگزارشد.

در این مراسم؛ حسین صفری رئیس شورای اسلامی شهر گالیکش شد

 زهرا رنگریز و حسین صفری کاندیدای ریاست شورای اسلامی شهر گالیکش شدند که حسین صفری با ۴ رای به عنوان رییس نخستین سال شورای اسلامی دوره ششم شهر گالیکش انتخاب شد.

ابراهیم سنچولی نائب رئیس شورای اسلامی شهر گالیکش شد، ولی زمانی منشی شورای اسلامی شهر گالیکش شد.

گنبدکاووس:

در مراسم تحلیف و انتخاب اعضای هیات رییسه دوره ششم شورای اسلامی شهر گنبدکاووس که روز پنجشنبه در سالن جلسات این شورا برگزار شد، رسول پایدار، ناصر بارانی و یحیی عباسی سه عضو دیگر این شورا نیز با اکثریت آرا به‌ترتیب به‌عنوان نائب رییس، منشی و خزانه دار انتخاب شدند ضمن اینکه پرویز ناصری سخنگوی شورای شهر معرفی شد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس دراین مراسم با قدردانی از مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات ۲۸ خرداد امسال گفت که برای عضویت در شورای هفت نفره این شهر ۱۶۰ نفر داوطلب شدند که پس از بررسی صلاحیت آنها و نیز انصراف برخی داوطلبان، در نهایت ۱۲۱ نفر به هم رقابت کردند.

 عبدالقدیر کریمی افزود: از مجموع ۱۱۵ هزار نفر شهروند گنبدکاووس که واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند، ۴۶ هزار و ۵۰۷ نفر آنها (معادل ۴۰ درصد) در شعب اخذ رای حضور یافتند و به اعضای منتخب شورای ششم رای دادند که امروز مراسم تحلیف و انتخاب هیات رییسه آن برگزار شد.

کردکوی

در نخستین جلسه شورای شهر کردکوی در دوره ششم، موسی خانی با کسب سه رای بعنوان رئیس شورا، اسماعیل گلوی نائب رئیس، میلاد گیلانی منشی و دانیال منوچهری خزانه دار

بهروز کوه نشین سرپرست فعلی شهرداری کردکوی با رای موسی خانی، اسماعیل گلوی و دانیال منوچهری در پست سرپرستی شهرداری باقی ماند.

گمیش تپه:

در نخستین جلسه شورای ششم در شهر گمیشان احمد قاری عاصمی بعنوان رئیس شورا، عرازبردی دوجی بعنوان نائب رئیس شورا،  بهمن ساتلخی بعنوان منشی انتخاب سپس آقای مهندس فرزاد ساتلقی به اتفاق آراء (۵ رای) بعنوان شهردار انتخاب و ابقا شد.

بندرترکمن:

در نخستین جلسه شورای ششم در شهربندر ترکمن، خانم حسینی به عنوان سرپرست  شورا و کمال پورقاز به عنوان منشی انتخاب شدند، بهرام محمد چوگان، عبدالرحیم کمی، عبدالرزاق ارساری به ترتیب به عنوان رئیس و نایب رییس و منشی و مسئول امورمالی شورا با اکثریت آرا در اولین دوره ششم انتخاب شدند.

سیمین‌شهر

در نخستین جلسه شورای ششم در سیمین شهر، رئیس شورای اسلامی سیمین شهر مهندس آق محمد پنق؛ نایب رئیس عبدالوحید کتوکی؛ منشی جلسه یحیی کم و اعضا محمود کم و محمد مفیدی و خانم قلی خانی بعنوان سرپرست شهرداری منصوب شد؛ همه این انتصابات با ۵ رای موافق انتخاب شدند.

ارسال نظر

آخرین اخبار